no-img
استار پروژه

گزارش تخصصی چگونگی ایجاد تعامل سازنده با دیگر عوامل مدرسه با بهبود روابط انسانی در آموزشگاه


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
گزارش تخصصی چگونگی ایجاد تعامل سازنده با دیگر عوامل مدرسه با بهبود روابط انسانی در آموزشگاه
doc
آذر ۲۲, ۱۳۹۷
61 کیلوبایت
23 صفحه (word)
۲,۰۰۰ تومان
۲,۰۰۰ تومان – خرید

گزارش تخصصی چگونگی ایجاد تعامل سازنده با دیگر عوامل مدرسه با بهبود روابط انسانی در آموزشگاه


گزارش تخصصی چگونگی ایجاد تعامل سازنده با دیگر عوامل مدرسه با بهبود روابط انسانی در آموزشگاه

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از متن گزارش تخصصی :

مدل‌ های مختلفی برای فراگرد ارتباط ارائه شده است که بطور کلی می‌ توان آنها را از نظر وسعت عناصر تشکیل دهنده به صورت دو قالب ساده و پیچیده نشان داد. برخی از این مدلها عبارتند از :
۱- مدل لاسول : وی مدل ارتباطی خود را در قالب پنج سؤال اساسی عنوان می‌کند :
الف) چه کسی؛ ب) چه می‌گوید؛ ج) در چه کانالی؛ د) به چه کسی؛ هـ) با چه اثری.

۲- مدل “کلود شانون” و “وارن ویور” : در این مدل رمزها به صورت نشانه‌ ها، از سوی منبع و از مسیر کانال، به مخاطب می‌ رسند و پیامگیر آنها را رمزگشایی می‌ کند. در چنین مسیری است که علائم تبدیل به پیام شده و قابل ادراک می‌شوند. در این میان اختلال یا پارازیت در فاصلۀ ارتباطی بین رمزگذار و رمزگشای می‌ تواند وجود داشته باشد و روی پیام اثر بگذارد.

۳- مدل گرنبر : گرنبر با دقت و تفصیل بر روی مدل لاسول کارکرد و مدلی کلامی تحصیل کرد؛ که ده حوزه اصلی پژوهش ارتباطی را نشان می‌دهد. این مدل در واقع گسترش مدل لاسول است.

۴- مدل شرام : شرام در رشته‌ ای از مدل‌ های اولیه از یک مدل ارتباطی ساده به سوی مدل پیچیده‌‌ تری پیش می‌ رود که تجربه‌ های متراکم دو فردی را که می‌ کوشند ارتباط برقرار کنند به حساب آورد و سپس به مدلی می‌ رسد که ارتباط انسانی را با کنش متقابل میان دو فرد در نظر می‌گیرد.
عناصر ارتباط :
در هر ارتباط عناصر گوناگونی وجود دارند که با توجه به ترکیب آنها طرز برقراری جریان ارتباط روشن می‌شود. این عناصر با توجه به نوع ارتباط متفاوتند :
۱- ارتباط مستقیم : این ارتباط ساده ترین جریان ارتباطی را داراست و شامل سه عنصر: گیرنده پیام، فرستنده پیام، و پیام می‌ باشد.
۲- ارتباط غیرمستقیم : در این نوع ارتباط عنصر جدیدی به نام وسیله ارتباطی به ۳ عنصر ارتباط مستقیم افزوده می‌ شود.
۳- ارتباط جمعی : در ارتباط جمعی علاوه بر عناصر موجود در ارتباط مستقیم و غیرمستقیم، عناصری دیگری نیز وجود دارند که عبارتند از : ارتباط‌ گر (رمزگزار)، دستگاه گیرنده، ارتباط‌ گیر (رمزیاب) و بازخورد .
با بررسی هایی که اینجانب انجام دادم موارد زیر مشاهده گردید :
در بخشی از کتاب مدیر یک مدیر است با موضوع مدیریت ایجاد و اعمال ارتباطات انسانی مناسب با همکاران ، مطالبی در مورد اینکه چگونه می توانیم چهار کارکرد جذب ، بهسازی، نگهداری و کاربرد را به عنوان اجزای اصلی نظام مدیریت منابع انسانی ، را در مورد همکاران اعمال کنیم وجود داشت که در این خصوص برای هریک از مراحل راه حل هایی ارائه شده بود.
مارگریسون و کاکابادسه تحقیقی تحت عنوان مدیریت مؤثر از طریق داشتن مهارت در برخورد صحیح با افراد انجام داده اند. هدف اصلی این تحقیق بررسی میزان مهارت در برخورد صحیح برای انجام دادن کار مؤثر از سوی مدیران ارشد بود. نمونه آماری این تحقیق ۷۱ نفر از مقامات ارشد (شامل مسؤول وزارتخانه ها تا مدیران اول سازمانهای خدماتی در ۱۶ وزارتخانه( زیمبا بوه بود. نتایج زیر از این پژوهش به دست آمده است :
۱- اکثریت مدیران سطح بالا متفق القول بودند که اداره افراد بیشترین وقت آنها را می گیرد و از نقش خود در زمینه مدیریت روابط میان افراد آگاهی داشتند.
۲- مقامات ارشد، بر لیاقت و مهارت در برخورد صحیح با افراد و ایجاد انگیزه در آنها به عنوان معیار اصلی برای افزایش اثربخشی و در نتیجه پیشرفت شغلی سریع تأکید داشتند.
۳- پاسخ گویان معتقد بودند که مهارت در برخورد صحیح با افراد است که مدیر لایق را از مدیر نالایق جدا می سازد.
۴- از مجموع پاسخگویان، ۳۷ درصد آموزش شیوه خود بهبودی را در دوره های آموزشی مدیریت مورد نیاز و ۳۴ درصد آنها آموزش مهارتهای برخورد صحیح با افراد را در بر نامه های آموزشی ضروری دانستند و ۲۹ درصد بر آموزش مسائل فنی تأکید داشتند.
۵- مهمترین مهارتهایی که در افزایش مدیران ارشد مؤثرند از نظر پاسخگویان به ترتیب اولویت چگونگی اداره افراد از طریق درک نیازها و ایجاد انگیزه صحیح در آنها، ارتباطات مؤثر با افراد مافوق، همکاران و زیردستان و بهبود بخشیدن به اثربخشی کار در اداره امور مالی سازمان است.
وتن و کامرون پژوهشی تحت عنوان شناسایی مدیران مؤثر و موفق در سازمانها انجام دادند. در این پژوهش ۴۰۲ مدیر شرکت داشتند که از طریق مصاحبه های به عمل آمده از آنان مشخص شد که پاسخگویان ۶۰ ویژگی برای مدیران موفق برشمرده اند. از این موارد ۱۰ ویژگی که بیش از سایر موارد به آنها اشاره شده است به عنوان عوامل مؤثر در موفقیت مدیران نام برده اند که عبارتند از : ارتباط شفاهی، مدیریت زمان، تصمیمات فردی، شناخت، تعریف و حل مسئله، برانگیختن و نفوذ در دیگران، تفویض اختیار، هدف گذاری، خودآگاهی، تیم سازی و مدیریت تضاد.

فهرست مطالب :

  • مقدمه کوتاه
  • بیان وضعیت موجود
  • شناسایی مسئله
  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
  • اقسام ارتباط
  • مدل های ارتباط
  • عناصر ارتباط
  • چگونگی اجرا و نتایج حاصله
  • محدودیت ها و پیشنهادات
  • پیشنهادات
  • نتیجه گیری
  • منابع

 


قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۳

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۲,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *