no-img
استار پروژه

گزارش تخصصی بررسی رابطه جوّ سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
گزارش تخصصی بررسی رابطه جوّ سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران
doc
آبان ۱۵, ۱۳۹۷
192 کیلوبایت
141 صفحه (word)
۲,۰۰۰ تومان
۲,۰۰۰ تومان – خرید

گزارش تخصصی بررسی رابطه جوّ سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران


گزارش تخصصی بررسی رابطه جوّ سازمانی و رضایت شغلی آموزگاران و دبیران و ارائه پیشنهادات در جهت بهبود وضعیت موجود

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از متن گزارش تخصصی :

بیان مسئله :
با توجه به موضوع تحقیق، مسأله حاضر شامل دو متغیر است: جوّ سازمانی و رضایت شغلی دبیران که هر کدام از این دو متغیر نیاز به تعریف دارند.
۱) جوّ سازمانی : جوّ سازمانی مدرسه حاصل تلاش و کوشش گروه های درون مدرسه یعنی دبیران و مدیران و کارکنان و دانش آموزان است.
جوّ سازمانی همان خصوصیات درونی پایدار مدرسه را شامل می شود که در بروز رفتار سازمانی نیروی انسانی، به خصوص در خودباوری جهت اظهار نظر، مشارکت و انگیزش تأثیر می گذارد.
از دیدگاه سازمانی جوّ سازمانی دارای اقدامات و روش های رسمی و غیر رسمی است و دارای عقاید مشترکی بین اعضای سازمان برای راهنمایی و هدایت رفتار افراد می باشد.
جورج لوین و روبرت استرینجر اذعان دارند : جوّ سازمانی شامل ادراکاتی است که فرد از نوع سازمانی دارد که در آن کار می کند و احساس او نسبت به سازمان بر حسب ابعادی مانند استقلال، ساختار سازمانی، پاداش، ملاحظه کاری، صمیمیت و حمایت است.
۲) رضایت شغلی دبیران : فرد برای اینکه تصویری روشن از دنیای خود داشته باشد باید پس از تجزیه و تحلیل واقعیات و اطلاعات موجود شغل معینی را انتخاب کند که رضایت شغلی را به همراه دارد و باعث رضایت شخصی نیز می شود. وجود رضایت شغلی در دبیران باعث می شود معلمان به گونه ای موفق تر در کار خود ظاهر شوند و از شغل خود لذت ببرند و احساس نشاط کنند. از جمله پیامدهای مثبتی که رضایت شغلی دبیران دارد می توان به افزایش کارایی، ثبات شغلی، ترقی و پیشرفت در کار اشاره کرد.
از جمله پیامدهای مثبت تحقیق حاضر می توان به آشنایی با جوّ سازمانی و میزان رضایت شغلی دبیران و دادن راهبردها و پیشنهادهای لازم در این زمینه برای دبیران دبیرستان های شهرستان نهاوند اشاره کرد.
اهمیت و ضرورت تحقیق :
کارکنان در بدو ورود به سازمان انتظار دارند با جوّ سازمانی مطلوب و حمایت آمیزی مواجه شوند تا در لوای آن، نیاز های خود را تأمین کنند. این مسئولیت مدیران است که امور مربوط را به گونه ای سازماندهی کنند که افراد با تمام وجودشان در فعالیت ها شرکت کنند. در واقع مسئولیت مشترک مبنای خلاقیت و ابتکار جمعی است.
بررسی و مطالعه جوّ سازمانی مدرسه و میزان رضایت شغلی دبیران از آن جهت دارای اهمیت است که جوّ مدرسه می تواند عامل مهمی در ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش در مدرسه باشد. جوّ سالم و مطلوب می تواند بر روابط حرفه ای دبیران اثر مثبت داشته باشد و ارتباط صمیمانه و نزدیکی بر اساس همکاری بین دبیران به وجود آورد. همچنین جوّ سازمانی سالم و مطلوب، با روابط میان فردی اصیل و درست آن احتمالا وضعیتی را پدید می آورد که رهبری و مدیریت حرفه ای می تواند در آن موفقیت آمیز باشد و دبیران خشنودتر، وظیفه شناس تر، باانگیزه تر و صبورتر باشند. در مقابل جوّ سازمانی ناسالم و نامطلوب می تواند محیطی سرشار از سوء ظن و دشمنی را به وجود آورد که هرگونه مدیریت مشارکتی و همکارانه را به شکست وا می دارد و می تواند منشاء بروز واکنش های منفی دبیران باشد.
اهمیت مطالعه جوّ سازمانی مدرسه و رضایت شغلی دبیران تنها به این دلیل نیست که جوّ سازمانی مدرسه می تواند وسیله ای برای افزایش اثر بخشی و کارآیی مدرسه باشد، بلکه دلایل انسان دوستانه و لزوم توجه به حقوق انسانی دبیران، وجود جوّ سازمانی سالم و مطلوب را در مدرسه ایجاب می کند. دبیران حق دارند در محیط کار خود از احترام، اهمیت، تعلق به گروه و مشارکت در فعالیت ها برخوردار باشند. مدیران مدارس نقشی عمده در شکل دادن به جوّ سازمانی مدرسه دارند. در واقع جوّ سازمانی مدرسه با رفتار مدیران شکل می یابد و رفتار آنان بر رفتار دبیران و چگونگی ادراک و تصور دبیران از مدرسه اثر می گذارد.
میزان رضایت شغلی دبیران، با توجه به جوّ سازمانی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و با عنایت به نتایج تحقیق عوامل موجود در جوّ سازمانی را شناخته واثر بخشی آنها را برای ایجاد رضایت شغلی در دبیران مورد بررسی قرار دهیم. همچنین مدیران مدارس می توانند با تکیه بر نتایج به دست آمده از این تحقیق، جوّ مدرسه خود را بهتر بشناسد و واکنش های نگرشی و عاطفی دبیران را دریابند و بررضایت شغلی مدارس خود بیافزایند و در صدد بهبود جوّ سازمانی و کاهش یا رفع واکنش های منفی دبیران، نسبت به محیط کارشان برآیند.

فهرست مطالب :

  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • اهمیت و ضرورت تحقیق
  • تعاریف عملیاتی
  • (ادبیات و پیشینه پژوهش)
  • ساختار سازمانی
  • ویژگی های عمده شخصیتی که بر رفتار سازمان اثر می گذارد
  • ارتباطات درون سازمان
  • انواع ارتباط در درون سازمان ها
  • ارتباطات در سطح افقی سازمان
  • روابط بین سازمان ها
  • عوامل موقعیتی
  • الگوی مبتنی بر رضایت و مشارکت
  • تئوری سازمان
  • کاستی های سلسله مراتب اختیارات سازمان :
  • کارکردهای مدیریت
  • تصمیم گیری و برنامه ریزی
  • محدودیت تصمیم گیری عقلانی
  • برنامه ریزی
  • اهمیت برنامه ریزی
  • سازماندهی
  • فرآیند سازماندهی
  • تقسیم کار و گروه بندی وظایف
  • آموزش و پرورش۱ و اهمیت آن
  • جوّ سازمانی و انواع آن
  • رضایت شغلی
  • شیوه های ابراز نارضایتی شغلی
  • مدرسه و فضاهای آموزشی
  • پیشینه پژوهش
  • سبک مناسب اداره کلاس درس
  • تنبیه و پیامد های آن
  • تأثیر انتظارات معلم
  • ویژگی های اقدام‌پژوهی
  • چارچوب عمل دراقدام‌ پژوهی
  • بحث ونتیجه گیری
  • پیشنهادات
  • پیشنهادهای پژوهشی
  • منابع و مآخذ

 


قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۱۴۱

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۲,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *