no-img
استار پروژه

گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی (علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی و فعالیت های عملکردی مثل جدول ضرب با راهکارهای خلاقانه) | استار پروژه


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی (علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی و فعالیت های عملکردی مثل جدول ضرب با راهکارهای خلاقانه)
doc
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۷
70 کیلوبایت
25 صفحه (word)
۲,۰۰۰ تومان
۲,۰۰۰ تومان – خرید

گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی (علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی و فعالیت های عملکردی مثل جدول ضرب با راهکارهای خلاقانه)


گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی (علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی و فعالیت های عملکردی مثل جدول ضرب با راهکارهای خلاقانه)

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از متن گزارش تخصصی :

هدف اصلی
ایجاد انگیزه و افزایش علاقه در دانش‌ آموزان سال سوم نسبت به درس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی آن و پیشرفت فراگیران در آزمون های مداد – کاغذی و جدول ضرب
اهداف جزئی :
1 – ارتقا بخشی مهارت دانش اموزان در انجام عملکردی و فعالیت های خارج از مدرسه
2 – افزایش میزان کاربرد مفاهیم ریاضی را در زندگی روزمره ی دانش آموزان
3 – افزایش موفقیت دانش آموزان در سایر دروس
بیان مسأله
ریاضی و چهار عمل اصلی مربوط به آن همیشه مورد نیاز زندگی روزمره ما است و یادگیري این چهار عمل در دوره دبستان امکان پذیر می باشد. یادگیري ضرب و جدول مربوط به آن در پایه سوم ابتدایی اتفاق می افتد که اگر کسی در یادگیري آن دچار مشکل شود تقریباً تا آخر عمر گرهی باز نشده در زندگی او میافتد که همیشه در برخورد با مسائل ریاضی مجبور می شود با کمی مکث این مسئله را حل نماید و اگر این یادگیري ها با لذت همراه باشد به عنوان خاطره اي جالب و به یاد ماندنی در ذهن دانش آموزان می ماند و چیزي که با خاطره همرا باشد از یاد نمی رود چه بسا دانشمندانی که با بازي علمی را آموخته اند و بعد از مدتی با یادآوري آن خاطره ها به آن مقام نائل آمدند و چه بسیار همکارانی که با استفاده از وسایل بسیار ساده و روش هاي آسان توانسته اند مطالب را بصورت عمیق و فراموش نشدنی به دانش آموزان یاد دهند. پس یادگیري همیشه با یک روش امکان پذیر نیست و بهتر است با توجه به زمان و مکان و خصوصیات منطقه اي و … دانش آموزان را تربیت کرده و با زبان خود آنها بازي با تدریس را بصورت عملی انجام داد.
ارزیابی از وضع موجود
بنده با چندین سال خدمت در آموزش و پرورش بعنوان آموزگار در مدارس شهرستان که اکثر در روستاها مشغول به تدریس بوده ام در سال تحصیلی 95 – 94 آموزگار کلاس سوم دبستان…………….دارای دانش بودم . دانش آموزان کلاس سوم ما در اکثر درسها در حد خوب و خیلی خوب بودند اما متأسفانه در درس ریاضی ضعف داشتند خصوصاً در یادگیری جدول ضرب که پس از تدریس این درس در جلسه بعد نمی توانستند به سؤالها خوب جواب بدهند. بنابراین من تصمیم گرفتم که این مشکل را از طریق گزارش تخصصی یعنی پژوهش در عمل انجام دهم. حال با توجه به اینکه پژوهش در عمل دارای چرخه ای است که برای حل مسئله بوجود آمده باید این چرخه را انجام داد.

فهرست مطالب :

  • مقدمه (بیان مساله و سابقه موضوع)
  • اهداف گزارش تخصصی
  • هدف اصلی
  • اهداف جزئی
  • بیان مسأله
  • ارزیابی از وضع موجود
  • جمع آوری اطلاعات راجع به مشکل
  • الف. شاخص‌ های کیفی وضع موجود
  • ب. شاخص‌ های کمّی وضع موجود
  • موانع موجود در بی علاقگی دانش آموزان به ریاضی
  • پیشینه مشکل در پژوهش ها
  • الف. مصاحبه به منظور کسب اطلاعات مفید­تر
  • ب. مشاهده
  • ج. پرسش نامه
  • د. مطالعه
  • ادبیات موضوع
  • الف: پیشینه نظری
  • ب. پیشینه ی عملی
  • راه حل‌ های پیشنهادی
  • 1. پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری
  • 2. اجرای بازی های تمرینی هدفدار
  • 3. ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی
  • ۴. استفاده از طرح­های ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانش ­آموزان در دروس ریاضی
  • انتخاب راه حل‌ ها
  • اعتبار بخشی به راه حل‌ ها
  • نام بازي : “دسته كليد جادويي”
  • اجزاء ساخت
  • ضرورت و اهميت طراحي بازي ذكر شده
  • مزاياي استفاده از بازي جدول ضرب جادويي
  • روش بازي
  • ارزیابی بعد از اجرای طرح (مقایسه با شاخص)
  • ب. شاخص‌ های کمّی وضع مطلوب
  • نتایج حاصل از انجام گزارش تخصصی حاضر
  • منابع مآخذ

 


قیمت فایل : 2000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 25

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۲,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *