no-img
استار پروژه

گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی (تقویت و بهبود نظم دانش آموزان پایه اول ابتدایی با راهکارهای مناسب)


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی (تقویت و بهبود نظم دانش آموزان پایه اول ابتدایی با راهکارهای مناسب)
doc
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷
33 کیلوبایت
24 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی (تقویت و بهبود نظم دانش آموزان پایه اول ابتدایی با راهکارهای مناسب)


گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی (تقویت و بهبود نظم دانش آموزان پایه اول ابتدایی با راهکارهای مناسب)

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از متن گزارش تخصصی :

هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم. کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله :
از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم. باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظار هایی داریم.
محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند و در مدرسه احساس آرامش می کنند.
فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.
برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند. به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.

هدف اختصاصی :
تقویت و بهبود نظم دانش آموزان پایه اول ابتدایی با راهکارهای مناسب
اهداف جزئی :
1- بررسی علل بی انضباطی دانش آموزان پایه اول ابتدایی
2- یافتن راهکارهایی برای بهبود بی انضباطی دانش آموزان پایه اول ابتدایی
3- ارائه پیشنهادات و راهکارهایی قابل تعمیم برای سایر همکاران در مقطع ابتدایی جهت برقراری نظم پایه اول
مقایسه با شاخص :
در مقایسه با شاخص باید دانش آموزان نظم و انضباط را در کلاس رعایت کنند و در حقیقت نظم و انضباط در آنها نهادینه شود .
بررسی موانع و مشکلات بی انضباطی در دانش آموزان
علل بي انضباطي دانش‌آموزان
بروز رفتارهايي از دانش‌ آموزان كه انضباط كلاس را مختل مي‌ كند تنها به معلم ، كلاس درس مربوط نيست بلكه علل ديگري نيز نظير عوامل آموزشگاهي، خانوادگي، اجتماعي وجود دارند كه به طور مستقيم يا غير مستقيم زمينه را براي رفتارهاي مخرب دانش‌ آموزان فراهم مي‌كنند . اين عوامل را مي‌ توان به مواد زير تقسيم بندي كرد :
الف- علل مربوط به دانش آموزان مانند :
1.ناراحتي‌ هاي جسمي، روحي و رواني
2.نداشتن علاقه و انگيزه
3. سردرگم بودن و بي‌ توجهي به انتظارات معلم و كلاس
4.نداشتن برنامه‌ ي شخصي مطالعه
5.كم خوابي و خستگي مفرط
6. انجام ندادن تكاليف خود
7.تغذيه نامناسب
8.نا اميدي به آينده
9.استقلال طلبي و مقابله با اقتدار معلم (صفوي)
دانش‌ آموزان كه مشكلات خاصي ايجاد مي‌كنند در نظر فونتانا شامل دو دسته‌ اند :
1. شاگردان سرآمد : چون بهره‌ ي هوشي بالايي دارند ، سطح درس خيلي پايين‌ تر از توانايي آنهاست پس به طور خلاصه خستگي و كسالت مشكلاتي پديد مي‌ آورند.
.2 كودك آسيب ديده شديد : به علت مشكلات بنيادين رواني كه در آنها وجود دارند به نوعي ناسازگاري رسيده‌ اند و رفتارهاي نامطلوب را به وجود مي‌آورند.

فهرست مطالب :

  • مقدمه (بیان و طرح موضوع )
  • ارزیابی از وضع موجود
  • اهداف گزارش تخصصی
  • هدف اختصاصی
  • اهداف جزئی
  • مقایسه با شاخص
  • بررسی موانع و مشکلات بی انضباطی در دانش آموزان
  • علل بي انضباطي دانش‌آموزان
  • الف : علل مربوط به دانش آموزان مانند
  • دانش‌ آموزان كه مشكلات خاصي ايجاد مي‌كنند در نظر فونتاناشامل دو دسته‌اند
  • ب) علل مربوط به معلم
  • ج) علل مربوط به كلاس درس
  • تأثير محيط عاطفي كلاس
  • د) علل مربوط به خانواده
  • 2. شرايط ناسالم خانوادگي
  • 3. فقدان والدين
  • 4.عدم ثبات قوانين و معيارهاي اخلاقي
  • ه)علل مربوط به روابط اجتماعي
  • عوامل رواني
  • جمع آوری اطلاعات
  • مقالات در این زمینه
  • تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل
  • دلایل بی انضباطی دانش آموزان
  • کوچک بودن فضای کلاس
  • فقدان یکی از والدین
  • مشاوره و مذاكره با دانش‌آموز نامنظم
  • انتخاب راه حل موقی و اجرای نظارت بر آن
  • ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت)
  • ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی
  • منابع و مأخذ مورد استفاده

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 24

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *