no-img
استار پروژه

کنش پژوهی مطالعه نگرش معلمان نسبت به آموزش های ضمن خدمت از راه دور


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
کنش پژوهی مطالعه نگرش معلمان نسبت به آموزش های ضمن خدمت از راه دور
doc
بهمن ۲۶, ۱۳۹۶
297 کیلوبایت
122 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

کنش پژوهی مطالعه نگرش معلمان نسبت به آموزش های ضمن خدمت از راه دور


کنش پژوهی مطالعه نگرش معلمان نسبت به آموزش های ضمن خدمت از راه دور

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


کنش پژوهی مطالعه نگرش معلمان نسبت به آموزش های ضمن خدمت از راه دور

کنش پژوهی مطالعه نگرش معلمان نسبت به آموزش های ضمن خدمت از راه دور

Teaching Practice Studying the Attitudes of Teachers to In-Distance Education

قسمتی از متن کنش پژوهی :

ضرورت و نیاز به آموزش های ضمن خدمت برای معلمان در اکثر تحقیقات ثابت شده است. با وجود این برخی از تحقیقات، حاکی از عدم اثر بخشی اینگونه آموزش ها می باشند. آموزش های ضمن خدمت به دلیل داشتن هزینه های بالا، اتلاف وقت ادارات و معلمان، ناکارآمدی روش های آموزش، عدم تناسب محتوای دوره با نیازهای معلمان، به روز نبودن، مناسب نبودن زمان و مکان آموزش ها واجبار به ترک محل خدمت، ممکن است اثر بخشی لازم را نداشته باشند.
با گسترش فزاينده علوم وفنون و لزوم تغييرات سريع در برنامه ها ی درسی مدارس در عصر كنونی، روزآمدی معلمان يكی از دغدغه های اصلی نظام تعليم و تربيت به شمار می رود. از آنجا كه رويكردهای سنتی قادر به برآورده ساختن تمامی نيازهای آموزشی معلمان نيست، بهره گيری از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند بسياری از موانع و مشكلات شيوه ی سنتی آموزش معلمان از جمله كاهش ساعات حضور معلمان در مدرسه و اختلال در برنامه كار مدارس، همگام نبودن آموزش با تغييرات كتب درسی، محدوديت های زمانی و مكانی و غيره را برطرف و راه را برای پيدايش شيوه های نوين آموزش معلمان هموار نمايد .
در اين رابطه می توان با فراهم آوردن امكانات، تجهيزات و زير ساخت های مورد نياز، دوره های آموزش از راه دور يا مجازی مبتنی بر شبكه را برقرار نمود تا معلمان در هر زمان و مكان به برنامه ها ی آموزشی دسترسی داشته باشند، اطلاعات مورد نياز به طور سريع و به موقع و همگام با تغييرات در اختيار معلمان قرار گرفته و فرصت های سازمان يافته به منظور بازآموزی، ارتقاء و كسب دانش و مهارت های جديد و به روز برای آنان فراهم آيد. اين كار می تواند زمينه ی پرورش حرفه ای مستمر معلمان را مهيا سازد. با توجه به مشکلات وضعیت موجود مانند کمبود فضا و امکانات آموزشی، پایین بودن کیفیت آموزش، عدم دسترسی به امکانات آموزشی یکسان برای همه کارکنان و همچنین با توجه به اینکه توسعه کمی و کیفی علوم و تکنولوژی همراه با نیازهای آموزشی گوناگون، مستلزم پا فراتر نهادن از مرزهای آموزش های سنتی است، عدم پاسخ گویی به این نیازها، منجر به کاهش توسعه اقتصادی – فرهنگی کشور شده و مشکلات عدیده ای را برای کشور در پی خواهد داشت .
بنابر این ضروری است که تحقیقات جدی در این زمینه آغاز گردد و با استقرار یک نظام مفید آموزش از راه دور بتوانیم با سرعت، دقت و کیفیت بهتری آموزش مداوم معلمان را در کشور پیش ببریم. استفاده از آموزش های ضمن خدمت از دور موجب افزایش کیفیت آموزشی، اطلاع رسانی دقیق و منطبق بر علوم روز، ارائه خدمات آموزشی به افرادی که به علت مسافت زیاد و یا مشغله های مختلف امکان حضور در کلاس را ندارند، و ایجاد فرصت های آموزشی مادام العمر برای معلمان را در پی خواهد داشت.
لذا با توجه به قابلیت های آموزش از راه دور، مطالعه نگرش معلمان در رابطه با این شیوه ی آموزشی، می تواند به ایجاد تغییرات مطلوب در زمینه ی آموزش ضمن خدمت معلمان کمک مؤثری کند.

فهرست مطالب :

  • فصل اول : کلیات تحقیق
  •  مقدمه
  • بیان مسئله
  • اهمیت و ضرورت تحقیق
  • اهداف تحقیق
  • سوال های تحقیق
  • فرضیه های تحقیق
  • توصیف دقیق متغیر با متغیر های دخیل در مسئله
  • تعریف واژگان کلیدی
  • فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق
  • مقدمه
  • آموزش ضمن خدمت
  • ضرورت آموزش ضمن خدمت
  • اهداف آموزش ضمن خدمت کارکنان
  • روش های آموزش ضمن خدمت
  • استانداردهای آموزش ضمن خدمت
  • انواع آموزش های ضمن خدمت بر حسب زمان
  • انواع آموزش های ضمن خدمت بر حسب ماهیت
  • انواع آموزش های ضمن خدمت بر حسب هدف و منظور
  • برنامه های مجازی در آموزش ضمن خدمت
  • اهداف آموزش ضمن خدمت برای معلمان
  • مشکلات آموزش معلمان
  • آموزش معلمان شامل چه چیز هایی می شود؟
  • آموزش از راه دور
  • واژه های مرتبط به آموزش از راه دور
  • تاریخچۀ آموزش از راه دور
  • علل استفاده از آموزش از راه دور
  • مبانی آموزش از راه دور
  • اهداف آموزش از راه دور
  • مبانی نظری آموزش از راه دور
  • مزایای آموزش از راه دور
  • چگونه آموزش از راه دور بلند مدت مؤثر می باشد
  • آموزش معلمان از راه دور
  • اهداف آموزش معلمان از راه دور
  • اهداف و کاربرد رسانه ها و فناوری های اطلاعات در آموزش معلمان از راه دور
  • مطالعات موردی در زمینۀ آموزش معلمان از راه دور
  • نگرش معلمان نسبت به توسعه فناوری و اطلاعات آموزش معلمان از راه دور
  • آموزش مجازی
  • اهداف و ویژگی های آموزش مجازی
  • روش های ارائه آموزش الکترونیکی
  • مقایسه آموزش مجازی و آموزش سنتی
  • مزايای آموزش الکترونيکی
  • ویژگی های آموزش بر خط
  • محدودیت ها و موانع استقرار نظام آموزش مجازی
  • پیش شرط های لازم دانشی و مهارتی برای فراگیران برای یادگیری مجازی
  • مؤلفه های راه اندازی نظام آموزش مجازی
  • پیشینه تحقیق
  • بعضی مطالعات و پژوهش های انجام شده در زمینه آموزش راه دور
  • بعضی مطالعات و پژوهش های انجام شده در زمینه آموزش ضمن خدمت
  • فصل سوم : روش پژوهش
  • مقدمه
  • روش تحقیق
  • جامعه آماری
  • شیوه ی نمونه گیری و تعیین حجم نمونه
  • روش و ابزار گردآوری اطلاعات
  • تعیین روایی و پایایی ابزار اندازه گیری
  • روش ها ی تجزیه و تحلیل آماری داده ها
  • فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
  • مقدمه
  • آمار توصیفی
  • آمار استنباطی
  • تحلیل داده ها بر اساس ویژگی های دموگرافیک پاسخ دهندگان
  • فصل پنجم : جمع بندی ، نتیجه گیری و ارایه پیشنهادها
  • مقدمه
  • بحث ونتیجه گیری
  • پیشنهاد ها
  • پیشنهاد هایی برای تحقیق بیشتر
  • محدودیت های تحقیق
  • فهرست منابع
  • منابع انگلیسی
  • پیوست ها
  • نمونه فرم پرسش نامه

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 122

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


موضوعات :
فروشگاه , کنش پژوهی

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *