پروژه کارآفرینی تاسیس شرکت کامپیوتر
پروژه کارآفرینی تاسیس شرکت کامپیوتر
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش
قسمتی از متن پروژه کارآفرینی :
نیاز به موفقیت یک عامل بالقوه در کارآفرینی است که می تواند باعث رشد و توسعه اقتصادی شود. نیاز به موفقیت گونه ای ویژه از انگیزه به شمار می آید که شامل یک احساس درونی و قوی نسبت به موفقیت است. این نیاز برمبنای انتظار انجام کارهای بهتر و سریع تر از دیگران یا انجام بهتر این کارها نسبت به گذشته است. شواهد متعددی، وجود ارتباط بین سطح انگیزه موفقیت و قابلیت پیشرفت یک جامعه را نشان می دهند. این شواهد به این موضوع اشاره دارند که انگیزه موفقیت میتواند پیشرفت اقتصادی و تکنولوژیکی را تغذیه کند و موجب گسترش آن شود.
کارآفرینی، مفهومی است که همراه با خلقت بشر وجود داشته است. به تعبیری دیگر، کارآفرینی، کانون و مرکز ثقل کار و تلاش و پیشرفت بشر در عصر مدرنیته، تلقی میشود. به زبان ساده، ”کارآفرینی“ همان فرآیند تاسیس و یا توسعه کسب و کار، برمبنای یک فکر و ایده نو است. کارآفرینی، به منظور رشد و نمو در جوامع، نیازمند وجود فرهنگ خاصی است. با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در اقتصادهای نوین (ایجاد شرکتهای کوچک و متوسط)، کشورهای مختلف، برنامه های مفصلی را برای بسط چنین فرهنگی در جامعه خود تدارک دیدهاند تا بتوانند همچنان مسیر رشد و پویایی شان را ادامه دهند. بنابراین، شناسایی عوامل موثر بر ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه و نیز ویژگیهای منحصر به فرد کارآفرینان در سازمان شغلی یک فرد در دنیای امروزین به عنوان عنصر رشد و توسعه از ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می شود؛ به گونه ای که عنصر کارآفرینی به عنوان موتور حرکتی تولید و توسعه اقتصادی و از سویی پرورش دهنده و تقویت کننده روحیه سرمایه گذاری و بهره وری در نیروی انسانی تلقی می شود. از همین رو مقاله حاضر نیز با دیدگاه توصیفی تحلیلی، مؤلفه ها و عوامل تأثیرگذار بر ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در سازمانها را برشمرده و به تشریح هر یک از آنها می پردازد.
لذا در صدد شدیم با توجه به نیاز بازار و پیشرفت سریع و روزافزون علم کامپیوتر و دیجیتال در ایران و بالاخص خراسان شمالی طرحی را مبنی بر افتتاح شرکت کامپیوتر در شهرستان بجنورد ثبت و فعالیت خود را آغاز کنیم و این طرح را با تطبیق دادن اصول طرح کارآفرینی کسب و کار به صورت مکتوب به مرحله اجرا درآورم.
شرکت خدمات کامپیوتری صبا رایانه در زمینه ارائه خدمات کامپیوتری نظیر تعمیر و پشتیبانی قطعات کامپیوتری در مردم ها و ایجاد شبکه های کامپیوتری بین مردم ها فعالیت خود را اغاز کرده و شرکت در یک واحد مسکونی فعالیت خود را اغاز کرده که مساحت واحد فوق ۶۰ متر مربع میباشد از امکانات اولیه شرکت میتوان در ساختمان فوق واحد اداری واحد تعمیرات و واحد انبار و واحد مدیریت را نام برد.
شرکت دارای ۴ نفر پرسنل تمام وقت میباشد و هدف اصلی آن توسعه فعالیت در زمینه خدمات کامپیوتری تولید مواد اولیه توسط خود شرکت و تولید دستگاه های ATM و پشتیبانی این دستگاه ها در آینده و رفع مشکلات فعلی موجود در آن میباشد.
ماموریت و اهداف اصلی شرکت :
هدف ما از ایجاد شرکت علاوه بر توسعه روز افزون آن قرار گرفتن در رده رقبای خود بوده و سعی بر این می شود که با تلاش و پشتکار بتوانیم جایگاه خود را در میان رقبا بالاتر ببریم.
نوع کسب و کار :
نوع کسب و کار خدماتی بوده و نوع مالکیت شرکت خصوصی می باشد که در آن یک نفر به عنوان مدیر عامل و یک نفر به عنوان نائب رئیس می باشد.
فهرست مطالب :
- مقدمه
- بخش معرفی
- مشخصات محل اجرای طرح
- ابعاد و مساحت محل اجرای طرح
- فاصله محل استقرار کسب و کار تا جاده اصلی، نوع راه و جاده مربوطه
- امکانات تامین مواد و لوازم در محل
- امکانات تامین نیروی کار ماهر در منطقه
- ترسیم کروکی زمین محل استقرار کسب و کار
- عنوان خدمات و ظرفیت
- میزان سرمایه گزاری
- میزان اشتغال زایی طرح
- اعلام محرمانه بودن طرح
- خلاصه مدیریتی/ اجرایی
- ماموریت و اهداف اصلی شرکت
- نوع کسب و کار
- منبع سرمایه مورد نیاز
- اطلاعات مالی مهم از وضعیت گذشته و برنامه ریزی برای آینده
- خدمات لازم به منظور پشتیبانی عملیات
- خدمات و زیر بنای مناسب برای کارکنان
- روش های حمل و نقلی
- محل استقرار کسب و کار از نظر ضوابط زیست محیطی
- فرهنگ (اعتقادات مذهبی ، فرهنگ مصرف ،آداب و رسوم)
- آشنایی منطقه با فرهنگ
- فرهنگ منطقه ، کالا های تولید شده و خدمات ارائه شده
- موانع فرهنگی منطقه در ایجاد، توسعه و ترویج کسب و کار
- راه اندازی کسب و کار بدون در نظر گرفتن کسب و کار
- اقتصاد
- تغییرات جمعییتی
- تجزیه و تحلیل بازار
- اندازه بازار خدمت و نرخ رشد
- بررسی روند های بازار
- بازار پتانسیل رشد و توسعه
- شاخص های فناوری موثر بر بازار
- ساختار بازار
- نوع بازار محصولات
- فعالان موجود در بازار
- بررسی رقبا
- رقبای مستقیم و غیر مستقیم
- تهدیدات احتمالی
- وضعیت رقبای در آینده
- تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا
- میزان واردات محصول
- عرضه کنندگان برحسب پارامترهایی مناسب
- بررسی فرصت صادرات و واردات محصول
- بازار جهانی و صادرات
- برنامه ورود به بازار جهانی
- بررسی قیمت
- تجزیه و تحلیل فنی خدمت
- روشهای تولید محصول رقبا
- روش های موجود برای تولید محصولات
- تکنولوﮊی تولید
- مشخصات تکنولوزی مورد نظر
- عمر تکنولوژی فعلی
- فرآیند تولید محصول
- دانش فنی و پتانسیل نیروی انسانی موجود
- دورنمای شرکت/شرح کسب و کار
- مالکیت کسب و کار
- تولیدات یا خدمات
- سرمایه گذاران و سهامداران اصلی
- دیدگاه / چشم انداز
- ماموریت
- مسائل منحصر به فرد یا متمایز
- اهداف اصلی
- تعریف موفقیت در کسب و کار
- راهبردها خدمات ( تولید /فروش /خدمات )
- رشد کسب و کار
- راهبرد های دسترسی به اهداف اصلی
- برنامه ها
- معرفی محصولات (کالا / خدمات)
- معرفی محصول
- موارد مصرف محصولات
- روشهای معرف محصولات به مشتریان
- مزیت های رقابتی محصولات
- برتری و کاستی محصول نسبت به مشابه
- کسب مزیت رقابتی در تولید کالاها
- معرفی آمیخته بازاریابی خدمات
- شیوه توزیع کالاها یا ارائه خدمات
- برنامه تبلیغات
- قیمت محصولات
- برنامه ی عملیاتی و خدماتی
- فناوری و روش تولید مناسب
- مطابقت تکنولوژی با توان مالی ، شرایط محیطی ، تغییرات آینده تکنولوژی ،سیاست های دولت ،محیط زیست و شرایط اقتصادی
- درجه وابستگی تکنولوژی مورد نیاز به منابع خارجی
- نمودار فرآیند تولید
- برآورد منابع تولید مورد نیاز برای یک سال
- روش و محل تامین منابع خدمت
- مواد اولیه وبسته بندی
- نحوه تحویل مواد اولیه
- میزان دسترسی به مواد اولیه
- نحوه انبار شدن مواد اولیه
- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز
- برآورد فضای مورد نیازطرح
- برآورد امکانات و تاسیسات مورد نیاز طرح
- پلان چیدمان پرسنل در کنار ماشین آلات
- برنامه کنترل کیفیت
- روش های کنترل کیفی محصول
- ساختمان ها
- تاسیسات
- ماشین آلات و تجهیزات
- اداری و کارگاهی
- مواد اولیه و بسته بندی
- حقوق و دستمزد مستقیم و غیر مستقیم
- آب و برق و سوخت
- تعمیرات و نگهداری (در سال)
- طرح جانمایی
- برنامه ی بازاریابی
- تحقیق و تحلیل بازار
- دلیل نیاز بازار به محصول
- زمان نیاز بازار به محصول
- رابطه بین مصرف کننده و خریدار اصلی
- اندازه ی بازار
- تخمین سهم بازار
- میزان فروش
- ارزیابی آینده ی بازار
- واکنش رقبای موجود
- رقابت و حساسیت ها و تهدیدات
- نقاط قوت و ضعف رقبا
- نحوه تصاحب بازار کار از رقبا
- راهبردهای بازاریابی
- قیمت گذاری
- تبلیغات
- کانال هایی جذب مشتری
- خدمات بعد از فروش و گارانتی
- ساختار سازمانی
- هیئت مدیره و گروه مشاوران
- کارکنان و عنوان پست سازمانی
- چارت سازمانی
- برنامه زمان بندی و عملیات
- ارزیابی و مدیریت خطر پذیری
- برنامه مالی
- برآورد هزینه های قبل از بهره برداری
- برآورد سرمایه در گردش
- نحوه سرمایه گذاری
- برآورد هزینه استهلاک (مبلغ به هزار ریال)
- هزینه تولید سالانه
- برآورد قیمت تمام شده محصول
- محاسبه هزینه های ثابت و متغیر (یک ماه)
- فروش کل
- تعیین نقطه سر به سر
- تعیین درصد فروش در نقطه سربه سر
- سود و زیان وِیژه (به هزار ریال)
- ارزش افزوده خالص و ناخالص
- بازده کل دارایی
- سرمایه ثابت سرانه
- سرانه کل سرمایه گذاری
- نرخ بازدهی سرمایه
- دوره برگشت سرمایه
- برنامه طرح وتوسعه
- تحقیقات قبل از تولید
- توسعه محصول در آینده
- جانشینها و مکمل هایی برای محصولات
- منابع و مأخذ
قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۶۷
- خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
دیدگاه ها