no-img
استار پروژه

طرح حسابداری پیمانکاری


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
طرح حسابداری پیمانکاری
doc
بهمن ۱۳, ۱۳۹۵
443 کیلوبایت
137 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

طرح حسابداری پیمانکاری


طرح حسابداری پیمانکاری

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


طرح حسابداری پیمانکاری

طرح حسابداری پیمانکاری

Accounting outsourcing plan

توضیحی مختصر :

چكيده مطالب :
تنوع مؤسسات و گونه گونی فعاليتهای مختلف اقتصادی در پهنه جهان، دانش و حرفه حسابداری را بر آن داشته تا در قالب مبانی و اصول عمومی، راه حلهای متناسبی را برای نگهداری حسابهای فعاليتهای گوناگون، به نحوی فراهم آورد كه صورتهای مالی مؤسسات تصوير گوياتری از نتايج عمليات و وضعيت مالی ارائه دهند. از طرفی، فعاليتهای مؤسسات اقتصادی در كشورهای مختلف در بستری از اوضاع و احوال اقتصادی و اجتماعی و در محدوده مناسبات حقوقی كشور انجام می شود و اين عامل، به نوبه خود، جستجو و يافتن راه حل مناسب و مطلوب را در محدوده راه حلهای متعارف در سطح بين المللی الزامی كرده است.
ارجاع طرحهای ساخت و ساز ابنيه، تأسيسات و تجهيزات بزرگ از طرف كارفرمايان عمومی و خصوصی به پيمانكاران مختلف، انعقاد قراردادهای بلند مدت پيمانكاری برای اجرای طرحهای ياد شده و انجام دادن فعاليتهای ساخت و ساز در قالب اين قراردادها توسط پيمانكاران، يكی از فعاليتهای عمده اقتصادی است كه نيازمند روشهای مناسب ثبت و ضبط معاملات و فعاليتهای مالی، تهيه و تنظيم گزارشهای درون سازمانی، اندازه گيری و شناخت درآمد و در نهايت تهيه و ارائه صورتهای مالی متناسب برای پيمانكاران و كارفرمايان است.
حسابداری پيمانكاری يكی از مقولاتی است كه مراجع حرفه ای، پژوهشگران و مؤلفان حسابداری در كشورهای پيشرفته از ديرباز به عنوان مقوله خاص در حسابداری به آن پرداخته اند و در كشورهای پيشرفته و همچنين در سطح بين المللی استاندارهای حسابداری خاصی برای آن وضع شده است. در كشور ما نيز از الها پيش مبحث حسابداری پيمانكاری در كتابها و نشريات گوناگونی مورد بحث قرار گرفته و كوشش شده است در چارچوب روشها و رويدادهای متداول و استانداردهای حسابداری كشورهای پيشرفته راه حل ها و روشهای مناسبی برای نگهداری حسابها، شناسايی و اندازه گيری سود عمليات پيمانكاری و تهيه و ارائه صورت های مالی مؤسسات پيمانكاری در قالب مناسب حقوقی سازوكارها و الزامات محيطی حاكم بر اين فعاليت عمده اقتصادی عرضه می شود.
اركان اصلی پيمانكاری :
در هر نوع عمليات پيمانكاری سه ركن اصلی زير وجود دارد.
كارفرما :
كارفرما، شخصی حقيقی يا حقوقی است كه اجرای عمليات معينی را به پيمانكار واگذار می كند. كارفرما كه تأمين كننده منابع مالی طرح است برای مطالعه، طراحی و نظارت بر اجرای عمليات موضوع پيمان معمولاً از خدمات مهندسان مشاور بهره می گيرد. جانشينان يا نمايندگان قانونی كارفرما در حكم كارفرما محسوب می شوند.
پيمانكار :
پيمانكار، شخصی حقيقی يا حقوقی است كه مسئوليت اجرای كامل عمليات موضوع پيمان را تا تكميل نهايی آن به عهده می گيرد. پيمانكار معمولاً به منظور آسان كردن اجرای قسمت يا قسمتهای خاصی از عمليات موضوع پيمان (نظير لوله كشی، آهنگری و نقاشی) قرارداد هايی را با اشخاص يا پيمانكاران جزء منعقد می كند.
در مواردی كه انجام دادن يک طرح خاص يا اجرای طرحهای بزرگ نيازمند همكاری چند شركت پيمانكاری با تخصصهای مختلف باشد، برای افزايش توان مالی و عمليات و توزيع خطرات ناشی از اجرای عمليات موضوع پيمان، می توان از همكاری يا مشاركت و يا ادغام چند شركت پيمانكاری، گروه شركتهای پيمانكاری بوجود آورد. شركتهای تشكيل دهنده اين گروه، در عين حال، شخصيت حقوقی خود را برای ساير كارها حفظ می كنند.
قرارداد :
قرارداد، رابطه ای حقوقی بين پيمانكار و كارفرماست كه منشأ تعهد و التزام برای طرفين می باشد. كارفرما برای انجام دادن موارد زير معمولاً قرارداد هايی را با مؤسسات مشاوره ای يا پيمانكاری منعقد می كند:
الف-مطالعات بنيادی و تحقيقاتی طرح
ب- تهيه طرح
ج- اجرای طرح
د- نظارت بر اجرای طرح
بستن قرارداد مهمترين بخش از فعاليت پيمانكاری است. موضوع اين قراردادها معمولاً ساختن يک دارايی يا داراييهايی است كه در مجموع طرح واحدی را تشكيل می دهند. قراردادهائی كه موضوع آنها ارائه خدمات است و مستقيم به قرارداد ساخت يک دارایی مربوط می شود نيز جزو قرارداد پيمانكاری به شمار می آيد. قراردادهای خدماتی مانند مديريت تهيه طرح، مديريت اجرا، معماری و محاسبات فنی كه به ساختن يک دارايی ارتباط پيدا می كند از جمله اين قراردادهاست.
طول مدت اجرای قراردادهای پيمانكاری معمولاً بيش از يک سال است، يعنی تاريخ شروع و تكميل فعاليت موضوع آن در دوره های مالی متفاوت قرار می گيرد. اما طول مدت اجرای قرارداد نبايد به عنوان عامل مشخصه يک قرارداد بلند مدت پيمانكاری محسوب شود. در قراردادهايی كه طی مدتی كمتر از يک سال تكميل می شود اگر فعاليت انجام شده آنقدر اهميت داشته باشد كه عدم شناسايی درآمد و هزينه در يک دوره مالی، نتايج عمليات را مخدوش كند قرارداد بايد بلند مدت به شمار آيد، مشروط بر اينكه در طول دوره های مالی مختلف رويه يكنواختی در اجرا بكار گرفته شود.

فهرست مطالب :

  • چکیده مطالب
  • ارکان اصلی پیمان کاری
  • کارفرما
  • پیمانکاری
  • قرار داد
  • انواع قرار دادهای پیمانکاری
  • مراحل اجرای طرح
  • مرحله اول : مطالعات مقدماتی طرح
  • مرحله دوم : شناسایی تفصیلی طرح
  • مرحله سوم : اجرای طرح
  • مرحله اول : مطالعات مقدماتی طرح
  • مطالعات شناسایی طرح
  • تهیه طرح مقدماتی
  • مرحله : مطالعات تفضیلی طرح
  • تهیه نقشه های تفصیلی
  • تهیه اسناد و مدارک مناقصه
  • مرحله سوم : اجرای طرح
  • ارجاع کار به پیمانکاری
  • دعوت از پیمانکاران برای اجرای طرح
  • شرکت در مناقصه
  • انتخاب پیمانکار
  • انعقاد قرارداد پیمانکاری
  • گرفتن ضمانت نامه حسن انجام تعهدات
  • تنظیم قرارداد پیمانکاری
  • ابطال ضمانت نامه در مناقصه
  • تسلیم ضمانت نامه پیش پرداخت
  • تادیه پیش پرداخت
  • عملیات اجرایی
  • ایجاد کارگاه
  • تخصیص تنخواه گردان به کارگاه
  • مخارج اجرای طرح
  • مخارج اجرای طرح بوسیله کارگاه
  • مخارج اجرای طرح بوسیله دفتر مرکزی
  • تنظیم و پرداخت صورت وضعیت کارها
  • تنظیم صورت وضعیت موقعیت کارها
  • پرداخت وجه صورت وضعیت کارها
  • تحویل موقت
  • برچیدن کارگاه
  • ابطال ضمانت نامه انجام تعهدات
  • ابطال ضمانت نامه پیش پرداخت
  • تهیه صورت وضعیت قطعی
  • استرداد نصف سپرده حسن انجام کار
  • بهره برداری و نگاهداری عملیات موضوع پیمان
  • تحویل قطعی
  • استرداد نصف دیگر سپرده حسن انجام کار
  • ثبت عملیات مالی قراردادهای بلند مدت پیمانکاری
  • حسابداری قراردادهای بلند مدت پیمانکاری
  • مخارج پیمان در طول اجرای طرح
  • تسهیم هزینه های سربار بر مبنای مواد مستقیم
  • تسهیم هزینه های سربار بر مبنای دستمزد مستقیم
  • به حساب دارایی بردن بهره
  • مرحله اول : مطالعات مقدماتی طرح
  • مرحله دوم : مطالعات تفضیلی طرح
  • مرحله سوم : اجرای طرح
  • ارجاع کار به پیمان کار
  • دعوت از پیمانکار برای اجرای طرح
  • انتخاب پیمانکار
  • انعقاد قرارداد با پیمان کار
  • گرفتن ضمانت نامه حسن انجام تعهدات
  • تنظیم قرارداد پیمانکاری
  • ابطال ضمانت نامه شرکت در مناقصه
  • تادیه پیش پرداخت
  • عملیات اجرایی
  • ایجاد کارگاه
  • تخصیص تنخواه گردان به کارگاه
  • مخارج اجرای طرح
  • مخارج اجرای طرح به وسیله کارگاه
  • مخارج اجرای طرح بوسیله دفتر مرکزی
  • دفتر معین پیمانکاری
  • تنظیم و پرداخت صورت وضعیت کارها
  • تنظیم صورت وضعیت موقت کارها
  • پرداخت وجه صورت وضعیت کارها
  • تحوبل موقت
  • برچیدن کارگاه
  • روش های متداول شناسایی سود پیمانکاری
  • روش کار تکمیل شده
  • صورت سود و زیان
  • روش درصد پیشرفت کار
  • برآورد کل درآمد یا مبلغ پیمان
  • برآورد کل هزینه پیمان
  • برآورد کل سود ناخالص پیمان
  • اندازه گیری میزان پیشرفت کار
  • محاسبه درآمد، هزینه و سود ناخالص دوره جاری پیمان
  • ثبت در دفتر روزانه
  • ترازنامه
  • صورت سود و زیان
  • انتخاب روش شناسایی سود پیمانکاری
  • روش شناسایی سود پیمانکاری در سطح جهان
  • خلاصه مبانی شناسایی درآمد پیمانکاری
  • حسابداری زیان ناشی از قراردادهای بلند مدت پیمانکاری
  • شناسایی زیان دوره جاری پیمان
  • شناسایی کل زیان پیمان
  • موضوع مناقصه

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 137

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *