درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی چرا مواد خاصیت های متفاوتی دارند ؟
درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی چرا مواد خاصیت های متفاوتی دارند ؟
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی چرا مواد خاصیت های متفاوتی دارند ؟
Fifth-degree science studies Why do materials have different properties
نام درس : علوم
مقطع : ابتدایی
پایه : پنجم
موضوع درس : چرا مواد خاصیتهای متفاوتی دارند ؟
زمان: 40 دقیق تعداد دانش آموزان : 20 نفر
هدف کلی:
دانش آموزان دراین درس با خاصیت های مواد آشنا می شوند
هدف های جزئی :
1- ساختمان مولکول را می شناسند
2- تفاوت عنصر و ترکیب را درک می کنند
3- با چند ماده عنصر و ترکیب آشنا می شوند
4- خواص مواد ترکیب و عنصر را می فهمند
اهداف رفتاری :
دانش آموزان در پایان درس به این اهداف می رسند
1- تفاوت و ترکیب را توضیح می دهند (مهارتی)
2- نام میبرند که ساختمان مولکول از اتم ساخته شده است (شناختی)
3- موادی که عنصر و ترکیب هستند جدا کرده و طبقه بندی می کنند (مهارتی)
4- خواص و کاربرد مواد را شرح می دهند (مهارتی)
5- به کمک اتم هامولکولهای مختلف می سازند و با علاقه رنگ می کنند (نگرشی)
نکات کلیدی درس :
اتم ،عنصر، ترکیب، مولکول
مواد و وسایل مورد نیاز:
تابلوی مغناطیسی – مگ مغناطیسی – کتاب درسی – کتاب معلم – مهره رنگی
روش تدریس :
روش پرس وجو
راهبرد ایجادانگیزه :
معلم : برای اینکه به خواص مواد دست پیدا کنیم ابتدا با دو حرف (ش) و (ک) یک بازی انجام میدهیم هر کدام از شما ها توانست بیشترین کلمه را درست کند و حرفهای
تکراری و غیرتکراری را جدا کند برنده است و ما از این طریق باید فکر کنیم که خواص مواد چگونه است ؟
ارزشیابی تشخیصی :
1- خاصیت های مواد را نام ببرید؟
2- تفاوت وضع مولکولها در مواد جامد، مایع، گاز را شرح دهید؟
3- مولکول چیست ؟
فهرست مطالب :
- اعضای گروه درس پژوهی
- چکیده
- مقدمه
- بیان مسئله
- تبیین ضرورت و اهمیت موضوع
- یک دوره درس پژوهی
- برنامه ریزی درس پژوهشی
- اهداف کلی
- هدف درس پژوهی
- حیطه عاطفی
- ویژگی های طرح درس (سناریو)
- زمان بندی نحوه اجرا
- چالش های فرا روی گروه و راهکار های گروه برای مقابله با آن
- ارزشیابی تدریس
- طرح درس
- تدریس اول
- بازاندیشی و تجدید نظر بر اساس تفکر گروه
- جلسه دوم درس پژوهی
- تعیین امکانات مورد نیاز
- ارزشیابی تدریس
- محاسن تدریس
- معایب تدریس
- چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن
- روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
- ارائه گزارش پایانی
- دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
- ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
- چالش های فرا روی گروه
- روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی
- امکانات مورد نیاز گروه
- نتایج حاصله
- فهرست منابع و ماخذ
قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 28
- خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
دیدگاه ها