درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش
درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش
Primary Science Fellowship History of Earth and Soil Life
نام درس : علوم
مقطع : ابتدایی
پایه : پنجم
موضوع درس : تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش
زمان :یک روز
تعداد دانش آموزان :20 نفر
اهداف :
هدف کلی :
دانش آموزان با کاربرد سنگهای رسوبی درباره ی گذشته زمین آشنا می شوند.
اهداف جزئی :
1 – آب و هوای گذشته زمین چگونه بود ؟
2 – محل دریاها و خشکی ها در قدیم با محل کنونی چه فرقی دارند ؟
3 – نحوه ی تشکیل لایه های مختلف زمین به چه نحوی بود ؟
4 – فسیل چه نقشی درشناسایی محل زندگی جانوران وگیاهان دارد؟
5 – خاک چگونه تشکیل می شود و از چه موادی درست شده است ؟
6 – آب چگونه در خاک نفوذ می کند ؟
7 – خاک چگونه در رشد گیاه موثر است ؟
8 – فرسایش خاک چگونه بوجود آمد ؟
9 – تشکیل گیاه خاک چگونه است ؟
اهداف رفتاری :
1 – آب و هوای گذشته را با آب و هوای کنونی مقایسه کند. ( مهارتی )
2 – چگونگی تشکیل خاک را گزارش دهند. ( مهارتی )
3 – به شکل لایه های مختلف سنگها نگاه کنند و طرز تشکیل آنها را بیان کنند. ( مهارتی)
4 – طی آزمایشی چگونگی نفوذ آب در خاک را نشان دهند. ( مهارتی )
5 – به مطالعه ی سنگهای رسوبی جهت شناخت تاریخ زمین کنجکاو شوند. ( نگرشی )
6 – بنویسند خاک در رشد گیاهان چه تاثیری دارد.
7 – طی فعالیتی ، لایه های مختلف را بسازند. ( مهارتی )
8 – طی تحقیقی فرسایش خاک را کنفرانس دهند. ( مهارتی )
9 – اطلاعاتی که به کمک سنگهای رسوبی کسب می کنند نام ببرند. ( دانستنی )
10 – تشکیل قاره ها و دریا ها را شرح دهند. ( مهارتی )
نکات کلیدی :
سنگ های رسوبی ، لایه ، کتاب تاریخ زمین ، فسیل ، دایناسور ، خشکی ها ، دریا ها
مواد و وسایل مورد نیاز :
شن ، ماسه ، گل ، لیوان ، تصویر های لایه های زمین ، گچ ، تصاویر حیوانات قدیمی مثل دایناسور
روشها و راهبردهای انتخابی تدریس :
روش اردوی آموزشی
فضا و مدل کلاس :
فضای طبیعی : مانند دشت ، بوستان ، جنگل و صحرا ، محلی که به جای کلاس و منزل در یک روز انتخاب شود
فهرست مطالب :
- اعضای گروه درس پژوهی
- چکیده
- مقدمه
- بیان مسئله
- تبیین ضرورت و اهمیت موضوع
- یک دوره درس پژوهی
- برنامه ریزی درس پژوهشی
- اهداف کلی
- هدف درس پژوهی
- حیطه عاطفی
- ویژگی های طرح درس (سناریو)
- زمان بندی نحوه اجرا
- چالش های فرا روی گروه و راهکار های گروه برای مقابله با آن
- ارزشیابی تدریس
- طرح درس
- تدریس اول
- بازاندیشی و تجدید نظر بر اساس تفکر گروه
- جلسه دوم درس پژوهی
- تعیین امکانات مورد نیاز
- ارزشیابی تدریس
- محاسن تدریس
- معایب تدریس
- چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن
- روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
- ارائه گزارش پایانی
- دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
- ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
- چالش های فرا روی گروه
- روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی
- امکانات مورد نیاز گروه
- نتایج حاصله
- فهرست منابع و ماخذ
قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 27
- خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
دیدگاه ها