no-img
استار پروژه

دانلود پایان نامه بررسي و مقايسه‌ ميزان اضطراب دانشجويان پسر


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

دانلود پایان نامه بررسي و مقايسه‌ ميزان اضطراب دانشجويان پسر
zip
تیر ۲۲, ۱۳۹۵

دانلود پایان نامه بررسي و مقايسه‌ ميزان اضطراب دانشجويان پسر


دانلود پایان نامه بررسي و مقايسه‌ ميزان اضطراب دانشجويان پسر

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


payanname-psychology

بررسي و مقايسه‌ ميزان اضطراب دانشجويان پسر

توضیحی مختصر :

تقريباً هر كسي تجاربي از نوع ناراحتي‌هاي كلي، انتظار رويدادهاي شوم و احساس تنش در موقعيت‌هايي را داشته است كه علت تنش نيز روشن نيست. ما معمولاً اضطراب را به اين گونه پديده‌ها ارتباط مي‌دهيم. اضطراب را مي‌توان در گسترده‌ترين معناي آن به حالت عاطفي و فيزيولوژيكي گوناگوني ارتباط داد. هنگامي كه كودكي در بامداد امتحان، تمايلي به مدرسه رفتن نشان نمي‌دهد. ممكن است بي‌ميلي او را به احساس اضطراب نسبت به كاركرد وي در امتحان نسبت دهيم. هنگامي كه قهرمان ورزشي نمي‌تواند پيش از مسابقه مهمي غذا بخورد ممكن است رفتار او را ناشي از اضطراب بدانيم. همچنين هنگامي كه كودكي، درسي را بر مي‌گزيند كه آشكارا براي او كششي در بر ندارد، ممكن است گزينش او نتيجه ترس از شكست و يا اضطراب بدانيم. ظاهراً اضطراب داراي منابع گوناگون است و مي‌تواند از راههاي ممكن بسياري پديدار شود. اضطراب ممكن است به نشانه‌هاي فيزيولوژيكي معيني منجر شود كه بي‌شباهت به نشانه‌هاي ناشي از عاطفه‌ ترس نيست . اضطراب مي‌تواند به كاهش كاركرد در كار فكري پيچيده بينجامد. ممكن است به گزينش غير منطقي بينجامد و يا ممكن است به عقب‌نشيني فرد از موقعيت‌هايي منجر شود كه اضطراب‌آورهستند. در هر صورت، در حالي كه تفكر درباره منشاء و معني اضطراب سده‌هاي پياپي مورد توجه الهيون و فلاسفه بوده است. اغلب گفته مي‌شود كه فرويد نخستين بررسي روان‌شناسي اضطراب را انجام داده است. منظور از اضطراب نوعي حالت هيجاني ناخوشايند و مبهم است كه با پريشاني، هواس، تپش  قلب، تعرق، سردرد، بي‌قراري و تكرر ادرار همراه است. هنگامي كه فرد نسبت به كارآمدي، توانايي و استعداد خود در شرايط امتحان دچار نگراني و ترديد مي‌شود مي‌توان از اضطراب امتحان سخن گفت. در هنگام امتحان، به ويژه امتحانات سرنوشت ساز( كنگور و امتحان نهايي) بيشتر دانش آموزان و دانشجويان اضطراب امتحان را تجربه مي‌كنند. وجود اندكي اضطراب در انسان طبيعي و مطلوب است و موجب افزايش تلاش و تكاپو مي‌شود، اما اگر از حد اعتدال تجاوز كند موجب كاهش پيشرفت تحصيلي خواهد شد. دانش آموز و دانشجويي كه اضطراب امتحان دارد احساس مي‌كند كه ذهنش خالي شده و هرچه را كه آموخته فراموش كرده است، چنين فردي معمولاً به پرسش‌ها پاسخ‌هاي بي‌ربط، نادرست و يا ناقص مي‌دهد و با افكاري نامربوط و ناخواسته در مورد پيامدهاي امتحان درگير است. ساراسون و ماندلر بر اين باورند كه در موقعيت‌هايي نظير موقعيت امتحان، معلومات مرتبط با آزمون و حالات اضطرابي آموخته شده وارد ميدان مي‌شوند. پاره‌اي از اين حالات اضطرابي با آزمون مورد نظر مرتبط و برخي ديگر با آن نامرتبطند. اگر سطح اضطراب برانگيخته شده با محتواي آزمون مرتبط باشند سطح كارآمدي افزايش مي‌يابد. در حالي كه اضطراب نامرتبط با وظيفه محوله، سطح كارآمدي را كاهش مي‌دهد.

فهرست :

  • فصل اول : ادبيات پژوهش
  • مقدمه
  • بيان مسئله
  • اهميت و ضرورت پژوهش
  • اهداف پژوهش
  • فرضيه‌هاي پژوهش
  • تعريف متغيرها
  • فصل دوم : پايه‌هاي نظري و پيشنة تحقيق
  • مقدمه
  • اضطراب
  • علائم اضطراب
  • بيماري‌هاي كه در اثر اضطراب ايجاد مي شوند
  • رويكردهاي نظري به اضطراب
  • اضطراب امتحان
  • پيشينه تحقيقات
  • فصل سوم : روش تحقيق
  • مقدمه
  • جامعه آماري
  • نمونه آماري
  • شيوه  اجراي تحقيق
  • روش‌هاي آماري
  • فصل چهارم : يافته‌هاي پژوهشي
  • مقدمه
  • يافته‌هاي توصيفي
  • يافته‌هاي استنباطي
  • فصل پنجم : بحث و نتيجه‌گيري
  • مقدمه
  • بحث و نتيجه‌گيري
  • پيشنهادهاي كاربردي
  • پيشنهادهاي پژوهشي
  • محدوديت‌هاي پژوهش
  • منابع و ضمائم

 


 » فایل این مطلب به درخواست محقق پروژه حذف گردید «

 



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *