no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نمايم .


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نمايم .
doc
بهمن ۱۵, ۱۳۹۵
37 کیلوبایت
29 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نمايم .


اقدام پژوهی چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است  مدیریت و كنترل نمايم .

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


اقدام پژوهی چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است مدیریت و كنترل نمايم .

اقدام پژوهی چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای نامرئی است  مدیریت و كنترل نمايم .

توضیحی مختصر :

چکیده :
آموزش و پرورش به عنوان نهادی با كاركرد های جامعه پذيری ، فرهنگ پذيری ، آموزش علوم و فنون با بهره گيری از مواريث دينی و فرهنگی دركنار يافته های علمی انديشمندان و صاحب نظران بيشترين مسئوليت را در قبال ايجاد مهارتها و توانمنديها ،انتقال ارزشهای دينی و ملی بر عهده دارد . مدرسه همواره مهمترین وسیله انتقال ثروت از نسلی به نسل دیگر است . این معنا امروزه حتی بیشتر از زمان های گذشته مصداق دارد چون خانواده به مثابه حامل سنت و تربیت بر اثر توسعه زندگی اقتصادی جامعه های امروزی بسیار تضعیف شده . بدین ترتیب تداوم و سلامت جامعه انسانی اینک بیشتر از گذشته به مدرسه وابسته است . مدرسه برای بيشتر انسانهايی كه در سنين تعليم و بعد از آن قرار دارند شناخته شده است و همه از و جود چنين نهادی در سراسر جهان آگاه هستند . اما آنچه كه ما در اين جا قصد تجزيه و تحليل آن را داريم ،مدرسه ای است درون مدارس رسمی ، كه آن را مدرسه نامرئی ناميده ايم . در اين مدارس ، تعليم و تربيت جريان دارد و صورت می پذيرد ، اما دارای ويژگيهای آشكار و بارزی نيست كه بتوان آن را به سادگی تشخيص داد. در حقيقت ، در مدارس نامرئی ، فرزندان يک كشور از طريق ارتباط با يكديگر اطلاعات دريافت می كنند و در جريان تعليم و تربيت خاصی كه به طور معمول برنامه ريزی و از پيش تعيين نشده است ، قرار می گيرند . برای این که کارکرد این مدرسه را دقیق تر بررسی کنیم آن را در قالب ارتباط اطلاعاتی بین عناصر موجود در مدرسه یعنی دانش آموزان مورد بررسی قرار می دهیم . اما پیش از این اطلاعات توصیفی کلی از این مدرسه به دست می دهیم : مدرسه نامرئی مدرسه ای درون مدارس رسمی ماست .
اين مدرسه نقطه خاصی را برای تبادل اطلاعات در نظر نمی گيرد. اين عمل گاهی در حياط مدرسه ، گاهی در راهرو و زمانی در كلاس صورت می گيرد . مطالبی که در این مدرسه رد و بدل می‏شود، چندان مقید به مطلب یا برنامه خاصی نیست. هرچیزی که در این‏ مدرسه رد و بدل می‏شود به تجارب و وقایع روزمره دانش ‏آموزان‏ بستگی دارد. ممکن است تماشای یک فیلم در شب قبل موضوع‏ بحث «مدرسه نامرئی» باشد و ممکن است با اين توصيف به اين نكته می پردازيم كه چرا اين مدرسه وجود دارد ؟ واينكه چگونه می توان مدرسه نامرئی را در حين تدريس جهت بهبود مديريت كلاس بكار برد ؟ با تاكيد بر اينكه در مدرسه نامرئی تبادل اطلاعات تنها صورت نمی گيرد بلكه هم تشويق می كند و هم تنبيه می كند و هم عواطف دانش آموز را شكل می دهد و هم به ايجاد تغيير در شخصيت دانش آموزان دست می زند .
مقدمه :
نوجوانی همچون آذرخشی در بهار عمر است که ناگاه فرا میرسد و آسمان زندگی رانور باران می کند و یا همچون دشتهای پوشیده از شقایق است که باید از آن گذر کرد تا به قله های وسیع و مغرور جوانی رسید قله هایی که در خاک و سر در افلاک دارند . باید این فصل بی نظیر زندگی را ارج نهیم و تمامی تلاش خود را برای فهم آن بکار گیریم . این نکته مسلم است که صالح یا سالم یا فاسد و بیمار بار آمدن نوجوان به کیفیت تربیت و محیط اجتماعی او بستگی دارد مگر در موارد استثنایی که ممکن است عوامل سرشتی موجب پیدایش اختلالهای رفتاری در نوجوان شوند . بنابراین سرمایه گذاری برای تربیت سالم و راهنمایی نوجوانان یک جامعه در واقع سرمایه گذاری بنیادی ، اقتصادی ، اجتماعی ، اخلاقی و فرهنگی در جامعه است . و همین نسل است که حامل اصلی فرهنگ به شمار میرود و سلامت و سعادت همگانی و همه جانبه حال و به ویژه آینده کشور یا جامعه بیش از سایر عوامل به برخورداری از وجود نوجوانان و جوانان سالم بستگی دارد . بدیهی است ارزش دادن به نوجوان همانند سایر افراد به این نیست که مرتباً از او تعریف کنیم و او را به عرش برسانیم و یک نوع غرور دروغین در او ایجاد کنیم طوری که یک موجود مصرفی بار آید و هیچ گونه مسئولیتی را نپذیرد و همیشه طلبکار باشد بلکه باید نیاز های واقعی و طبیعی او را در یابیم و او را به سوی یک زندگی سالم و لذت بخش متکی به خویشتن و بهره مند از استقلال منطقی علمی و عملی راهنمایی کنیم .

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • مقدمه
  • توصیف وضعیت موجود
  • بیان مسئله
  • شواهد 1
  • یافته های علمی
  • نیازهای نامرئی یک نوجوان
  • هویت در حال شکل گیری نوجوان
  • رشد تفکر انتزاعی
  • منشاء اطلاعات در مدرسه نامرئی
  • عوامل موثر در شکل گیری اطلاعات در مدرسه نامرئی
  • روشهای مداخله در مدرسه نامرئی
  • پیشینه
  • تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
  • ویژگی های اعضای مدرسه نامرئی
  • ارائه راه حل
  • اصول کلی مداخله بر مدرسه نامرئی
  • ضرورت برقراری ارتباط با نوجوان
  • اصل توجه به کسب هویت نوجوان
  • اصل توجه به نیازهای همه جانبه نوجوان
  • اصل پرهیز از افراط و تفریط
  • عوامل موثر در ایجاد مشکل در نوجوانی عبارتند از عوامل زیستی، محیطی و روانی
  • انتخاب راه حل و اجرای راه حل
  • گردآوری شواهد 2
  • مشکلات
  • پیشنهادات
  • منابع

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 29

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *