no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه توانستم نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه حضرت مرضیه را افزایش دهم؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه توانستم نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه حضرت مرضیه را افزایش دهم؟
doc
فروردین ۲۷, ۱۳۹۶
46 کیلوبایت
21 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه حضرت مرضیه را افزایش دهم؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه حضرت مرضیه را افزایش دهم؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


اقدام پژوهی چگونه توانستم نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه حضرت مرضیه را افزایش دهم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم نمرات درس عربی سال دوم دانش آموزان مدرسه حضرت مرضیه را افزایش دهم؟

Action research how students could score his second year studying Arabic Marzieh I increase

توضیحی مختصر :

چکیده :
درمقاله ایی که پیش رودارید روش های افزایش پیشرفت درس زبان عربی دوم راهنمایی مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش که در مدرسه راهنمایی و مقطع دوم راهنمایی در درس عربی صورت گرفته دلایل افت درسی دانش آموزان با استفاده از روش پرسش نامه ومصاحبه با اولیاء مورد بررسی قرار گرفته است . سوالات مطرح شده دراین رابطه نحوه تدریس معلم. سخت بودن عربی پایه دوم. کم بودن ساعات تدریس درس عربی. عدم انگیزه دانش آموزان و اولیاء ایشان جهت فراگیری زبان عربی به عنوان زبان دوم ، عدم تکرار و تمرین در منزل، عدم جایگزینی صحیح در برنامه هفتگی استفاده بدون برنامه از تلویزیون کامپیوتر و ماهواره و عدم پیگیری اولیاء بود.
نتایج حاصل شده عبارت بود از:
• ارتباط نزدیکی بین آموخته های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.
• مشارکت دانش آموزان در تدریس های به تعمیق آموخته های او کمک شایانی می کند.
• انجام بازی فردی و گروهی کلاس را شاداب و از دلزدگی نسبت به درس عربی می کاهد.
• عامل تشویق تاثیر محسوسی در بهبود فرآیند یادگیری دارد.
• استفاده از وسایل کمک آموزشی در یادگیری دانش آموزان نقش مثبت دارد.
مقدمه :
انسان موجودی با ابعاد زیستی، روانی، اجتماعی و اخلاقی است و در هر یک از این ابعاد نیازهایی دارد. به منظور برآورده ساختن نیازهای خود ناچار گردید تا به صورت اجتماعی زندگی کند و در این شرایط نیاز به داشتن وسیله ارتباطی در حد بالایی احساس شد. ابتدا به زبان اشاره ای روی آورد اما به دلیل محدودیت های این زبان، به خلق زبان کلامی نیاز پیدا کرد و برای پاسخگویی آن به زبان کلامی و بعد هم نوشتاری پرداخت. این موضوع امروزه به حدی تنوع دارد که حدود 4000 زبان را می توان در دنیای امروزی شناسایی نمود.
و استفاده از امکانات علمی، فنی و… یکدیگر، ضرورت یادگیری بعضی از زبان های را حتمی کرده است. در بعضی از جوامع مسلمان و غیر عرب ، زبان عربی جایگزین زبان اصلی آنها گردید که در این خصوص می توان به جوامع شمال آفریقا اشاره نمود. اما بعضی از جوامع ، زبان اصلی خود را فراموش نساختند و آن را در کنار زبان عربی حفظ نمودند. از جمله کشور مسلمان ایران. آموزش این زبان در آموزش و پرورش کشور ما از دوره راهنمایی به طور رسمی آغاز می شود و سالانه وقت زیادی از معلمان و دانش آموزان صرف یادگیری مسائل مختلف این زبان به عنوان زبان خارجی می شود.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • مقدمه
  • بیان مساله
  • توصیف وضعیت موجود
  • زمینه های پیدایش مساله
  • اهمیت پژوهش
  • اهداف تحقیق
  • تعریف نظری
  • تعریف عملیاتی
  • روش جمع آوری اطلاعات(شواهد 1 )
  • چگونگی انجام کار
  • نتایج حاصل از فرم نظر سنجی (شواهد 2 )
  • پیشنهادات و نتیجه گیری
  • منابع

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 21

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *