no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز س.م را برطرف کنم | استار پروژه


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز س.م را برطرف کنم
doc
بهمن ۵, ۱۳۹۵
34 کیلوبایت
30 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز س.م را برطرف کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز س.م را برطرف کنم

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


Action research

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز س.م را برطرف کنم

توضیحی مختصر :

چکیده :
این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی و رفتاری دانش آموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی در کلاس درس و حیاط مدرسه و…. ، مسخره كردن ديگران، اذيت کردن ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به ديگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بدست آمده سوالات زير برای رفع مشكل دانش آموز در ذهن من ايجاد گرديد :

1 – آيا بيماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟

2 – آ يا بيماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟

3 – آيا تربيت غلط ، موجب اختلال رفتاری ايشان شده است ؟

4 – آيا به خاطر روابط غلط با ايشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟

5 – آيا دچار كمبود محبت شده است؟

6 – آيا با رفتارهای خويش مي خواهد د يگران را به خود متوجه سازد؟

7 – چه راه حل هايی برای مشكل وجود دارد؟

روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمايم . در اين پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد. برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین (س.م) خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت و مهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است. برای كاهش ضعف تحصيلی ، از بين بردن مشكلات عاطفی توسط والدين و معلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگی های مثبت ، شكوفايی اعتماد به نفس كودک ، توجه لازم به كودک ، تغيير نگرش كودک نسبت به خود از جمله عواملی هستند که می توانند ضعف تحصيلی دانش آموز را كاهش دهند.
ارائه راهکارها:

1- محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان ، موجب كاهش اختلالات رفتاری می شود.

2- توجه به موقع، محبت ، تقويت نكات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و ديگران می شود.

3- ايجاد انگيزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود و معلم و دیگران موجب بهبود وضعيت تحصيلی و رفتاری  فرد می شود.

4- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد .

5- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران و روان شناسان و مشاوران تحصیلی استفاده گردد .به طور کلی می توان نتیجه گرفت که می توان با تدابیر علمی و موثر بسیاری از مشکلات رفتاری دانش آموزان راحل نمود.
کلید واژگان: اقدام پژوهی – مشکلات رفتاری – دانش آموزان.
مقدمه :
می دانیم که امروزه یکی ازشرایط لازم برای کسب موفقیت های تحصیلی داشتن روان سالم در فراگیران است. زیرا افرادی که سالم نباشند به عنوان بیمار محسوب می شوند و این افراد درحوزه های مختلف زندگی و ازجمله تحصیلی عملکرد مطلوب ندارند و یکی از مشکلات که مستقیما بر عملکرد تحصیلی افراد تاثیر گذاشته  است ( مشکلات اخلاقی ) می باشد داشتن چنین مشکلی به عوامل مختلفی بستگی دارد اما چگونگی شکل گیری این مشکل در افراد مختلف یکسان نمی باشد یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل ، اختلالات رفتاری می باشد . معلمان در برابر اختلالات رفتاری ، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند . برخی از معلمان آنان را به شدت سرکوب می کنند . بعضی از معلمان ، در مقابل آنان کوتاه می آیند ؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند . امّا واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید ؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد . بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد در این پژوهش اینجانب با توجه به اهمیت مساله قصد دارد در خصوص مشکل اخلاقی دانش آموز س.م در مدرسه مطالعه خود را از طریق اقدام پژوهی با ارائه راحل به حل مشکل دانش آموز کمک نماید.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • کلید واژگان
  • مقدمه
  • توصیف وضعیت موجود و بیان مسئله
  • اهداف پژوهش
  • اهداف جزئی
  • گردآوری اطلاعات شواهد (1)
  • جدول حل تناقضات
  • تجزیه و تحلیل و تفسیرها
  • انتخاب راه جدید به صورت موقت
  • آموزش درمانی
  • روشهای درمان حسادت
  • تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده و مدرسه
  • درمان پرخاشگری
  • قوانین یادگیری
  • قانون اثر و نتیجه
  • تشویق و تنبیه
  • گردآوری اطلاعات (شواهد 2)
  • مدل جدول تناقضات
  • ارزیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار
  • ارائه راه کارها
  • منابع

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 30

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *