no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم
doc
بهمن ۱۳, ۱۳۹۵
44 کیلوبایت
37 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


اقدام پژوهی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم

اقدام پژوهی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم

توضیحی مختصر :

چکیده :
باتوجه به اهمیت و ضرورتی که شناخت خودرو در زندگی دارد به عنوان دبیر حرفه و فن کسی که باید در دانش آموزان این انگیزه را بوجود آورد که آنها توانائی هایی دارند که باید ره گشای زندگی آینده آنان باشد، برخودم لازم دیدم که به دنبال راههای جذابیت ، درک بیشتر این بخش و بخشهای شبیه آن در کلاس و قوائد آن در زندگی باشم.
کلمات کلیدی : حرفه و فن – خودرو – جذابیت
مقدمه :
وسایل کمک آموزشی از حیث این که تئوری و عمل را هماهنگ می کند جایگاه ویژه ای دارد. استفاده از وسایل کمک آموزشی توسط معلم در جریان تدریس، باعث می شود که مطالب مطرح شده در ساخت شناختی دانش آموزان جا بگیرد و دانش آموز به یادگیری معنی دار نائل شود. متاسفانه استفاده منظم و اصولی از وسایل کمک آموزشی تحت هر عنوان در مدرسه به بوته فراموشی سپرده می شود و اغلب عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی را از طریق کمبود وقت و نبود وسایل توجیه می کنند. استفاده از وسایل کمک آموزشی باعث تحرک و پویایی در نظام آموزشی می شود. تحقیقاتی که تا به حال به عمل آمده است نشان می دهد که از طریق تدریس معمولی تنها 30% مطالب از مطالب مورد تدریس یاد گرفته می شود در حالی که اگر یادگیری با استفاده صحیح از وسایل ارتباطی به عمل آید میزان یادگیری افراد را تا  75% بالا می برد .
تحقیقات نشان داده است که 75% یادگیری ها از طریق بینایی 13% شنوایی 6% لامسه 3% بویایی 3% چشایی صورت می گیرد و ضروری است که به این امر توجه لازم معطوف گردد همچنین از دیدگاه روانشناسی استفاده از وسایل آموزشی نوعی رغبت و علاقه در دانش آموزان جهت یادگیری صحیح و اصولی به وجود می آورد بنابراین ضروری است که در جهت استفاده بیشتر و بهینه از وسایل کمک آموزشی راه حل ها و طرق مفیدی را که بر پایه علمی باشد و براساس تحقیقات علمی صورت گرفته باشد ارائه داد. استفاده بهینه از فناوری آموزشی در جریان تدریس به سبب فعال کردن حواس فراگیران امر آموزش را واقعی ترکرده ، ضمن غنی کردن کیفیت تدریس و یادگیری، کارایی تعلیم و تربیت را ارتقا می بخشد. كلاس‌ های درس در يک دسته‌ بندی كلی يا شاداب، جذاب و مخاطب‌ گستر، يا كسل‌ كننده، خمود و مخاطب‌ گريز و يا معمولی و عادی است. كلاس درسی كه در آن به مؤلفه‌ های جذابيت عطف توجهی نشان داده نمی شود با گذشت زمان ممكن است كم‌كم سستی و كسل‌ كنندگی در آن به چشم آيد كه گسست ارتباط بين استاد و فراگير از روشن‌ ترين پيامدهای ناگوار آن خواهد بود و نتايج آموزش را عقيم و بی اثر می سازد. به نظر می رسد جذابيت كلاس بر چند ركن و پايه استوار است: الف- معلم ب- متن و محتوای درس ج- فضای كلاس. معلم يكی از اركان اساسی آموزش و پرورش است و بدون در نظر گرفتن نقش او، نقش سازنده‌ ای را نمی توان برای تعليم و تربيت منظور نمود. معلم نه تنها متخصص مسايل آموزشی، بلكه راهنما و سرمشق فراگيران، مشاور و مشفق آنان و دوست و مشكل‌ گشای دانش‌ پژوهان است و اين همه كاركرد با عنايت به نقش و جايگاه ممتازی است كه او در تعليم و تربيت داراست
– متن آموزشی يكی از اساسی ترين مؤلفه‌ های آموزشی است كه همواره با فراگير همنشين و در ارتباط است.
– كلاس درس يک فضای معنوی و آموزشی دارد و يک فضای مادی و فيزيكی. مقصود از فضای معنوی و آموزشی فضای متأثر از معلم و دانش آموز است كه می تواند باز، منعطف، منطقی و با تفاهم باشد و يا بسته، قانونی، خشک و سرشار از يک سونگری و تعارض. فی المثل در كلاس درسی كه معلم اجازه پرسش را به دانش آموز  نمی دهد، يا سخن رقيب در آن با طعن و توهين نقد و نقل می شود و يا معلم تنها خواست خود را بر دانش آموزان تحميل می نمايد و از مشورت با فراگير و حرمت به جايگاه او طفره می رود، چنين كلاسی بسته و غيرمنطقی جلوه خواهد كرد و آثار و فوايد درخشانی از آن حاصل نخواهد شد. اما فضای فيزيكی كلاس عبارت از محدوده كلاس، موقعيت جغرافيايی، صندلی و نيمكت، رنگ و تميزی، تابلو و وسايل گرمايشی و سرمايشی، فرسودگی بنا يا نو بودن و اموری از اين دست است كه در جذابيت تأثيرگذار است. معمولاً كلاس‌ های كهنه و قريب‌ التخريب، با نيمكت‌ های شكسته و قديمی و در موقعيت عبور و مرور دانش آموزان (مثل كلاس‌های كنار پله) با جذابيت ناسازگار است و برای دانش آموز محيطی خوشايند نمی باشد.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • کلمات کلیدی
  • مقدمه
  • توصیف وضعیت موجود
  • بیان مسئله
  • فرضیه
  • شواهد 1
  • توضیح تعاریف و واژگان
  • ابزار های اطلاعاتی
  • یافته های علمی
  • ویژگی های وسایل کمک آموزشی
  • فواید استفاده از وسایل کمک آموزشی
  • نقش مواد و وسایل کمک آموزشی در تدریس
  • مزایای استفاده از وسایل کمک آموزشی
  • عمده ترین دلایل و موانع عدم کاربرد معلمان از وسایل کمک آموزشی در کلاسهای درس
  • وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تحصیلات والدین
  • تاثیر وضعیت مالی والدین در یادگیری کودکان
  • نتیجه
  • پیشینه تحقیق
  • تحلیل و تفسیر داده ها
  • الگوی شش پرسش
  • ارائه راه حل موقت
  • اجرای راه حل
  • شروع تدریس
  • شواهد 2 بزارهای اطلاعاتی
  • گردآوری اطلاعات
  • ارزیابی تاثیر اقدامات و تعیین اعتبار
  • راهکارها و پیشنهادات
  • منابع

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 37

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *