no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشويق كنم؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشويق كنم؟
doc
بهمن ۱۰, ۱۳۹۵
37 کیلوبایت
29 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشويق كنم؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشويق كنم؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش



اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقيق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشويق كنم؟

توضیحی مختصر :

چکیده :
انسان از سرآغاز زندگی ،يعنی از زمانی كه چشم به جهان می گشايد با سؤالات فراوانی رو به رو ميشود و تا زمانی كه چشم از جهان فرو می بندد ، در جست و جوی يافتن پاسخ آنهاست. پژوهش ، زمينه ساز رشد و توسعه پايدار جامعه است . يكی از زير بنا ترين فعاليتها در امر پويايی و پيشرفت هرجامعه ، پرداختن به فعاليت های پژوهشی ، به ويژه در مراكز علمی و فرهنگی است ( رشد معلم، آذر 82) در طول تاريخ، انسان همواره كوشيده است تجارب و يافته های خود را به فرزندان و نسل آينده منتقل كند . اين نياز به آموزش و يادگيری ، سبب بقای جوامع بشری شده و بدين سان، فرهنگ سازی وحفظ آن ، جزء لاينفک آرمان های انسانی و شناسنامه انسان گرديده است. در جوامع نخستين ، ياد دادن و ياد گرفتن به شيوه ی سنتی و از طريق باز سازی تجارب انجام می شد و به صورت اطلاعات مورد نياز ، در عرصه ی زندگی حفظ می گرديد و گسترش می يافت . در نتيجه، مردم كمتر به فكر توسعه بودند . در حالی كه در دهه های گذشته ، پيشرفت های مهمی صورت گرفته و تقريباً اكثر ابداعات، مربوط به يک صد سال گذشته است. توليد و گسترش سرسام آور اطلاعات ، دانش و كسب مهارت در علوم، وظايف نسل امروز را در مقايسه با نسل گذشته ، افزون تر ساخته است . تجارب بيش از هشتاد و شش ميليارد انسان، دست آورد های ارزنده ای است كه بايد نسل آينده را برای كشف حقيقت و شناسايی خالق هستی ياری دهد . امروزه از آموزش به مثابه يک فرآيند منظم ياد می شود كه به موجب آن، اطلاعات، مهارتها و نگرشهای دانش آموزان تقويت می گردد و گسترش می يابد . دراين فرآيند، انباشت اطلاعات مورد نظر نيست . و به توليد و گسترش اطلاعات و مهارت ها توجه ميشود. (منوچهر فضلی خانی، راهنمای علمی روش های مشاركتی و فعال در فرآيند تدريس) تحقیق و پژوهش در تعلیم و تربیت، به مجموعه فعالیتهایی اطلاق می‎شود که از طریق آن و با عنایت به اصول و روشهای علمی، پدیده آموزشی و تربیتی، مورد پژوهش قرار می‎گیرد و هدف آن کشف اصول کلی یا تفسیر رفتاری است که از آن برای تبیین، کنترل و پیش‎بینی رویدادهای آموزشی استفاده می‎شود.
مقدمه :
بيان مسئله
امروزه بيش از هر زمان ديگر دانش آموزان نياز دارند كه علم بياموزند و بر آن ارج نهند . كشفيات علمی كه بر زندگی و آينده آنان اثر می گذارند هر روز روی می دهند. با توجه به موضوع تحقيق مسأله ای كه به دنبال آن هستم اين است كه – چگونه می توانم سبب ايجاد رغبت و انگيزه در دانش آموزان برای انجام فعاليتهای پژوهشی و تحقيقی بشوم؟ چگونه می توانم باعث افزايش مشاركت دانش آموزان در انجام امر تحقيق و پژوهش بشوم؟ چگونه می توانم در امر تدريسم از شيوه های مشاركتی كه باعث گسترش تحقيق و پژوهش در بين دانش آموزان می شود استفاده كنم؟ در جريان اين پژوهش در صدد حل مسائل و مشكلات توجه به امر پژوهش در بين دانش آموزان هستم . با توجه به اين كه در دوره ی راهنمايی و مخصوصا درس حرفه و فن در واحد های مختلف كتاب درسی تحقيقاتی برای تكميل يادگيری از دانش آموزانم می خواهم و دانش آموزان چون با اصول روش تحقيق آشنا نيستند ، مطالب را از روی يک يا چند كتاب رونويسی كرده و آن را تحويل به معلم خود می دهند و يا از بزرگ ترهای خود می پرسند . بنابراين مشاهده نمودم كه اكثر دانش آموزان روح پرسش گری ندارند، در فهم مطالب بيشتر متكی به حيطه دانش شده اند و در تجزيه و تحليل توانايی و مهارت كمی دارند و در مجموع به انجام پژوهش تمايل چندانی از خود نشان نمی دهند . با توجه به نقش پژوهش و اهميت آن در صدد بر آمدم كه با اعمال روش هايی مشكل دانش آموزانم را حل كنم و تحقيق را برای آن ها از شيرين ترين و لذت بخش ترين كارها در زندگی كنم.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • مقدمه
  • توصیف وضع موجود
  • بیان مسئله
  • شواهد 1 (گردآوری اطلاعات)
  • تعریف واژگان
  • ابزارهای اطلاعاتی
  • یافته های علمی
  • اهمیت تحقیق
  • روش علمی چیست؟
  • نقش انگیزه و رغبت در پژوهش دانش آموزی
  • نمره گرایی دانش آموزان به عنوان مهمترین عامل تهیه پروژه های درسی
  • پیشینه تحقیق
  • هدف پژوهش
  • یافته ها
  • تحلیل و تفسیر داده ها
  • اراده راه حل موقتی
  • اجرای طرح و نظارت بر آن
  • جمع آوری اطلاعات (شواهد 2)
  • ابزار گردآوری اطلاعات
  • ارزیابی تاثیر اقدامات و تعیین اعتبار
  • راهکارها و پیشنهادات
  • راهکارها
  • منابع

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 29

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *