no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟ | استار پروژه


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

project

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟
doc
بهمن ۸, ۱۳۹۵
39 کیلوبایت
35 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


Action research

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟

توضیحی مختصر :

چکیده :
هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است . روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است .
. در این اقدام پژوهی تکنیک های خلاقیت  ( از جمله یورش فکری، تکنیک دلفی، تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) ، را با روش های تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره، روش تدریس فراگیری مشترک، روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ، تلفیق کرده و نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد. بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا، توسط دانش آموزان علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .
مقدمه :
درس ادبیات فارسی یکی از مهم ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن ها می باشد . این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن هاست، از محبوبیت کمی برخوردار است.
تدریس واقعی، آموزش نحوه یادگیری است تا دانش آموزان مطالب درس را بهتر جذب، ضبط، هضم و پالایش دهند. اگر معلم چیزی را تدریس کند و تغییری رخ ندهد، یادگیری اتفاق نیفتاده است . تعلیم دادن نه تنها یک شایستگی است بلکه یک مهارت است . از این رو تعلیم دهنده باید در کار خود مجرب و متخصص باشد . معلمی هنرمند است که این شایستگی و مهرت را به نمایش می گذارد.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • مقدمه
  • بررسی وضع موجود
  • بیان مسئله
  • جمع آوری اطلاعات (شواهد 1)
  • پیشینه تحقیق
  • تدریس
  • مفهوم خلاقیت
  • فرآیند خلاقیت
  • آموزش پرورش و خلاقیت
  • دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد 1
  • تقاضا ها
  • پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم
  • انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی)
  • اجرای روش پیشنهادی و نظارت بر آن
  • برخوردهای علمی با شیوه های رفتاری دانش آموزان
  • شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند
  • شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند
  • شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند
  • شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند
  • مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس
  • گردآوری اطلاعات (شواهد 2)
  • نتیجه گیری
  • منابع

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 35

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *