اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟
اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟
توضیحی مختصر :
چکیده :
هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است . روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است .
. در این اقدام پژوهی تکنیک های خلاقیت ( از جمله یورش فکری، تکنیک دلفی، تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) ، را با روش های تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره، روش تدریس فراگیری مشترک، روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ، تلفیق کرده و نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد. بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا، توسط دانش آموزان علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .
مقدمه :
درس ادبیات فارسی یکی از مهم ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن ها می باشد . این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن هاست، از محبوبیت کمی برخوردار است.
تدریس واقعی، آموزش نحوه یادگیری است تا دانش آموزان مطالب درس را بهتر جذب، ضبط، هضم و پالایش دهند. اگر معلم چیزی را تدریس کند و تغییری رخ ندهد، یادگیری اتفاق نیفتاده است . تعلیم دادن نه تنها یک شایستگی است بلکه یک مهارت است . از این رو تعلیم دهنده باید در کار خود مجرب و متخصص باشد . معلمی هنرمند است که این شایستگی و مهرت را به نمایش می گذارد.
فهرست مطالب :
- چکیده
- مقدمه
- بررسی وضع موجود
- بیان مسئله
- جمع آوری اطلاعات (شواهد 1)
- پیشینه تحقیق
- تدریس
- مفهوم خلاقیت
- فرآیند خلاقیت
- آموزش پرورش و خلاقیت
- دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان
- تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد 1
- تقاضا ها
- پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم
- انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی)
- اجرای روش پیشنهادی و نظارت بر آن
- برخوردهای علمی با شیوه های رفتاری دانش آموزان
- شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند
- شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند
- شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند
- شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند
- مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس
- گردآوری اطلاعات (شواهد 2)
- نتیجه گیری
- منابع
قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 35
- خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
دیدگاه ها