no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم ؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم ؟
doc
اسفند ۲۹, ۱۳۹۵
35 کیلوبایت
27 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم ؟


اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم ؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم ؟

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم را در ساعت حرفه و فن کاهش دادم ؟

توضیحی مختصر :

چكيده :
پژوهش نشان داده است كه عامل بسياری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی  مدرسه و كلاس درس است كه با اصلاح روش تدريس، در ارزيابی و ارزشيابی قابل تضعيف می باشد. و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پايه سوم راهنمایی است كه دچار اضطراب در كلاس و به خصوص در درس حرفه و فن است كه پس از برخورد با اين مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربيات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هايی به بهبود و كاهش اضطراب او پرداختم.
کلید واژه : اضطراب – نگرانی – دانش آموز – پایه سوم راهنمایی
مقدمه :
اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان از مواردی است كه در سال های اخير، مورد توجه خاص دبیرين و اولياء تعليم و تربيت قرار گرفته است، توجه ويژه به اين مشكلات رفتاری و عاطفی از اين جهت مهم است كه توجه نكردن به آن و گسترش يافتن اين مشكلات در كلاس های درسی مانعی در جهت رسيدن به اهداف آموزشی و تربيتی در مدرسه و كلاس است.
ضمن اين كه موجب می شود دبیران در كلاس درسی دچار مشكل شوند و باعث افت در عملكرد تحصيلی دانش آموزان نيز شود. اضطراب به عنوان يک مسأله شايع، حداقل به طور خفيف در اغلب دانش آموزان و نوجوانان به چشم می خورد.
بروز آن در مرحله حاد و شديد همراه با علايم و نشانه هايی چون دلهره، بی قراری، بی خوابی، عصبانيت، تشويش و نگرانی و گوش به زنگ بودن، اشكال در تمركز حواس، احساس خستگی، تپش قلب و تنگی نفس، تغيير رنگ چهره و اندام ها، استرس، اختلال در فشار خون، تعريق سرد و گرم اندام، خيال پردازی، كابوس در خواب و بيداری و … است. علل بروز آن نيز معمولاً كاهش مناسبات و ارتباطات عاطفي و عدم احساس امنيت، شرايط ناگوار زندگی ماشينی و عدم ايجاد ارتباط همگن با آن، بروز مسائل، اختلافات و مشكلات خانوادگی ، نگرانی از آينده شغلی و تحصيلی، فقدان اعضای خانواده ، كم توجهی به مسائل دينی و معنوی. عدم آمادگی در مواجه با خطر احتمالی از قبيل بيماری، فوت،‌ حادثه ناگوار جنگ و سيل و زلزله ، برای خويش و نزديكان ، نحوه كسب آموزش های تربيتی غلط در چگونگی برخورد با اضطراب است.

فهرست مطالب :

  • چكيده
  • کلید واژه
  • مقدمه
  • توصیف وضیعت و بیان مساله
  • تعریف کلید واژه ها
  • اضطراب چیست ؟
  • نگرانی چیست ؟
  • جمع آوری اطلاعات شواهد 1
  • مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس
  • مصاحبه با دوستان
  • مصاحبه با دیگر دبیران محمد
  • مصاحبه با والدین محمد
  • مصاحبه با خود محمد
  • مطالعات تحقيقات گذشته
  • اضطراب حرفه و فن چيست ؟
  • چگونه اضطراب حرفه و فن دانش آموزان افزايش می يابد ؟
  • تجزيه تحليل و تفسير داده ها
  • الف) عوامل محيطی
  • 1- فشارهای والدين
  • 2 – شيوه آموزش دبير
  • 3 – محتوی كتاب های حرفه و فن
  • 4 – تجارب منفی
  • ب) شيوه های اشتباه آموزش حرفه و فن
  • 1) تأكيد بر سرعت در پاسخ گويی
  • 2) نداشتن درک درست از كاربرد حرفه و فن در زندگی
  • پ) عوامل فردی
  • 1) كاهش اعتماد به نفس
  • 2) احساس ضعف و كمبود
  • یافته های علمی
  • نشانه های استرس
  • نظریه
  • های روانکاوی
  • نظریه های رفتاری
  • انتخاب راه جديد موقتی
  • اجراي راه حل و نظارت بر آن
  • گردآوری اطلاعات ( شواهد2 )
  • ارزشيابی تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن
  • پیشنهادات
  • منابع

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 27

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *