no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم ؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم ؟
doc
فروردین ۲۷, ۱۳۹۶
29 کیلوبایت
21 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم ؟


اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم ؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم ؟

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم ؟

Action research how anxious student’s grade in math reduced my hours

توضیحی مختصر :

چكيده :
پژوهش نشان داده است كه عامل بسياری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و كلاس درس است كه با اصلاح روش تدريس ، در ارزيابی و ارزشيابی قابل تضعيف می باشد. و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پايه سوم راهنمایی است كه دچار اضطراب در كلاس و به خصوص در درس رياضی است كه پس از برخورد با اين مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربيات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و كاهش اضطراب او پرداختم.
مقدمه :
اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان از مواردی است كه در سال های اخير، مورد توجه خاص معلمين و اولياء تعليم و تربيت قرار گرفته است، توجه ويژه به اين مشكلات رفتاری و عاطفی از اين جهت مهم است كه توجه نكردن به آن و گسترش يافتن اين مشكلات در كلاس های درسی مانعی در جهت رسيدن به اهداف آموزشی و تربيتی در مدرسه و كلاس است.
ضمن اين كه موجب می شود معلمين در كلاس درسی دچار مشكل شوند و باعث افت در عملكرد تحصيلی دانش آموزان نيز شود. اضطراب به عنوان يک مسأله شايع، حداقل به طور خفيف در اغلب كودكان و نوجوانان به چشم می خورد.
بروز آن در مرحله حاد و شديد همراه با علايم و نشانه هايی چون دلهره، بی قراری، بی خوابی، عصبانيت، تشويش و نگرانی و گوش به زنگ بودن، اشكال در تمركز حواس، احساس خستگی، تپش قلب و تنگی نفس، تغيير رنگ چهره و اندام ها، استرس، اختلال در فشار خون، تعريق سرد و گرم اندام، خيال پردازی، كابوس در خواب و بيداری و … است.
علل بروز آن نيز معمولاً كاهش مناسبات و ارتباطات عاطفی و عدم احساس امنيت، شرايط ناگوار زندگی ماشينی و عدم ايجاد ارتباط همگن با آن ، بروز مسائل ، اختلافات و مشكلات خانوادگی ، نگرانی از آينده شغلی و تحصيلی ، فقدان اعضای خانواده ، كم توجهی به مسائل دينی و معنوی. عدم آمادگی در مواجه با خطر احتمالی از قبيل بيماری ، فوت ،‌ حادثه ناگوار جنگ و سيل و زلزله ، برای خويش و نزديكان ، نحوه كسب آموزش های تربيتی غلط در چگونگی برخورد با اضطراب است.

فهرست مطالب :

  • چكيده
  • کلید واژه
  • مقدمه
  • توصیف وضیعت و بیان مساله
  • تعریف کلید واژه ها
  • اضطراب چیست ؟
  • نگرانی چیست ؟
  • جمع آوری اطلاعات  شواهد 1
  • مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس
  • مصاحبه با دوستان
  • مصاحبه با دیگر معلمان فاطمه
  • مصاحبه با والدین فاطمه
  • مصاحبه با خود فاطمه
  • مطالعات تحقيقات گذشته
  • اضطراب رياضی چيست ؟
  • چگونه اضطراب رياضی دانش آموزان افزايش می يابد ؟
  • تجزيه تحليل و تفسير داده ها
  • الف) عوامل محيطی
  • 1- فشارهای والدين
  • 2- شيوه آموزش دبير
  • 3- محتوی كتاب های رياضی
  • 4- تجارب منفی
  • ب) شيوه های اشتباه آموزش رياضی
  • پ) عوامل فردی
  • انتخاب راه جديد موقتی
  • اجرای راه حل و نظارت بر آن
  • گردآوری اطلاعات ( شواهد2 )
  • ارزشيابی تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن
  • پیشنهادات
  • منابع

قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 21

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *