اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم ؟
اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم ؟
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم ؟
Action research how anxious the Junior High School student in physics decreased my hours
توضیحی مختصر :
چكيده:
پژوهش نشان داده است كه عامل بسياری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و كلاس درس است كه با اصلاح روش تدريس ، در ارزيابی و ارزشيابی قابل تضعيف می باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پايه اول متوسطه است كه دچار اضطراب در كلاس و به خصوص در درس فیزیک است كه پس از برخورد با اين مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربيات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و كاهش اضطراب او پرداختم.
مقدمه:
اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان از مواردی است كه در سال های اخير، مورد توجه خاص دبیرين و اولياء تعليم و تربيت قرار گرفته است، توجه ويژه به اين مشكلات رفتاری و عاطفی از اين جهت مهم است كه توجه نكردن به آن و گسترش يافتن اين مشكلات در كلاس های درسی مانعی در جهت رسيدن به اهداف آموزشی و تربيتی در مدرسه و كلاس است.
ضمن اين كه موجب می شود دبیران در كلاس درسی دچار مشكل شوند و باعث افت در عملكرد تحصيلی دانش آموزان نيز شود. اضطراب به عنوان يک مسأله شايع، حداقل به طور خفيف در اغلب دانش آموزان و نوجوانان به چشم می خورد.
بروز آن در مرحله حاد و شديد همراه با علايم و نشانه هایی چون دلهره، بی قراری، بی خوابی، عصبانيت، تشويش و نگرانی و گوش به زنگ بودن، اشكال در تمركز حواس، احساس خستگی، تپش قلب و تنگی نفس، تغيير رنگ چهره و اندام ها، استرس، اختلال در فشار خون، تعريق سرد و گرم اندام، خيال پردازی، كابوس در خواب و بيداری و … است.
علل بروز آن نيز معمولاً كاهش مناسبات و ارتباطات عاطفی و عدم احساس امنيت، شرايط ناگوار زندگی ماشينی و عدم ايجاد ارتباط همگن با آن ، بروز مسائل ، اختلافات و مشكلات خانوادگی ، نگرانی از آينده شغلی و تحصيلی ، فقدان اعضای خانواده ، كم توجهی به مسائل دينی و معنوی. عدم آمادگی در مواجه با خطر احتمالی از قبيل بيماری ، فوت ، حادثه ناگوار جنگ و سيل و زلزله ، برای خويش و نزديكان ، نحوه كسب آموزش های تربيتی غلط در چگونگی برخورد با اضطراب است.
فهرست مطالب :
- چكيده
- کلید واژه
- مقدمه
- توصیف وضیعت و بیان مساله
- تعریف کلید واژه ها
- اضطراب چیست ؟
- نگرانی چیست ؟
- جمع آوری اطلاعات شواهد 1
- مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس
- مصاحبه با دوستان
- مصاحبه با دیگر دبیران محمد
- مصاحبه با والدین محمد
- مصاحبه با خود محمد
- مطالعات تحقيقات گذشته
- اضطراب فیزیک چيست ؟
- اضطراب فیزیک واكنش احساس آگاهانه به يک يا چند مورد زير است
- چگونه اضطراب فیزیک دانش آموزان افزايش می يابد ؟
- تجزيه تحليل و تفسير داده ها
- الف) عوامل محيطي
- 1- فشارهای والدين
- 2- شيوه آموزش دبير
- 3- محتوی كتاب های فیزیک
- 4- تجارب منفی
- ب) شيوه های اشتباه آموزش فیزیک
- 1) تأكيد بر سرعت در پاسخ گويی
- پ) عوامل فردی
- 1) كاهش اعتماد به نفس
- 2) احساس ضعف و كمبود
- یافته های علمی
- نشانه های استرس
- نظریه های روانکاوی
- نظریه های رفتاری
- نظریه وجودی
- انتخاب راه جديد موقتي
- اجراي راه حل و نظارت بر آن
- گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 )
- ارزشيابی تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن
- پیشنهادات
- منابع
قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 27
- خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
دیدگاه ها