اقدام پژوهی حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی آب و هوایی ایران
اقدام پژوهی حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی آب و هوایی ایران
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

اقدام پژوهی حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی آب و هوایی ایران
توضیحی مختصر :
چکیده :
من سعی کردم طی مطالعات ، بررسی ، نظرخواهی های مختلف و گردآوری اطلاعات تلاش خود را در جهت رفع این مشکل قرار دهم . در این راه از اولیای مدرسه – همکاران ، دانش آموزان کمک گرفتم . روش های مختلفی را یادداشت کردم و به کتب زیادی مراجعه نمودم تا با توجه به مطالب گردآوری شده و تغییر آنها از میان راه حل ها ، یکی را انتخاب کرده و در کلاس اجرا نمایم بنابراین تلفیقی از روش های (همیاری ـ ایفای نقش) را انتخاب کردم و با گروه بندی شاگردان کلاسم و ایجاد محیطی مناسب در فضای باز مدرسه با نوع آب و هوا در گروه و ملبس کردن دانش آموزان به شرایط آب و هوایی آن نواحی در گروه و دادن نقش به هر یک از اعضای گروه همراه با بیان خصوصیات آن نواحی از روی پلاکاردها و نقشه نواحی آب و هوایی ایران که در پیوست آمده است این کار انجام شد و نتایج حاصل از آن بسیار رضایت بخش بود این رضایت مندی در گفته ها و رفتار دانش آموزان و اولیای آنها و همکاران هم پایه و کارکنان مدرسه به خوبی نمایان بود .
مقدمه :
یک معلم موفق و پژوهشگر باید نقاش باشد تا چهره ی زیبای دانش آموز را در ذهن دلش نقاشی کند – باید خطاط باشد تا به زندگی خط خورده بعضی از دانش آموزان شکل بدهد – باید شاعر باشد تا زندگی شاگردان خود را به بهترین نحو بسراید – خیاط باشد تا درزهای روح و دل پاک و کوچک کودکان را ترمیم کند – باید نسیم باشد تا از اشتباهات کودکانه شاگردان خود با مهربانی و ملایمت بگذرد – باید شبنم باشد و قطرات مهر را بر گل روی کودکان بپاشد – باید باران باشد تا پاکی را به شاگردان خود بیاموزد و باید . . .
امسال هفتمین سالی است که من در کلاس چهارم ابتدایی با مدرک تحصیلی لیسانس و بیست و یکسال سابقه خدمت آموزشی مشغول به تدریس هستم و این پایه را با علاقه فراوان تدریس می کنم و هر ساله در تدریس درس جغرافیا از کتاب تعلیمات اجتماعی ، فصل نواحی آب و هوایی ایران متوجه می شوم که دانش آموزان در یادگیری این فصل دچار اشتباه می شوند و مطالب را طوطی وار حفظ می کنند و در تفهیم خصوصیات سه ناحیه ی آب و هوایی ایران دچار مشکل می شوند . مسلم اینکه شروع هر کاری عاری از نقص نخواهد بود اما امیدوارم با نظرات اصلاحی استاد محترم نواقص و اشکالات برطرف و نقاط قوت تقویت شوند.
فهرست مطالب :
- چکیده
- تشکر
- مقدمه
- موضوع یا عنوان مشکل
- بیان مسئله (توصیف موقعیت آموزشی)
- جمع آوری اطلاعات (شواهد 1)
- تجزیه و تحلیل داده ها
- انتخاب راه حل موقت
- اجرای طرح و نظارت بر تغییر پیشنهادی
- جمع آوری اطلاعات (شواهد 2)
- ارزشیابی و نتیجه گیری
- منابع و ماخذ
قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 13
- خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
دیدگاه ها