no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم | استار پروژه


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم
doc
دی ۳۰, ۱۳۹۵
33 کیلوبایت
17 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم


اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


Action research

اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم

توضیحی مختصر :

چکیده :
با توجه به اهمیت خواندن در این مقاله موارد ذیل ذکر شده است :
– اهداف خواندن
– راه کارهایی جهت بهتر خواندن
– راه حل ها و چگونگی اجرای راه حل ها
– چگونگی به دست آوردن اطلاعات در رابطه با مشکل دانش آموز
هدف های انجام این پژوهش :
– آشنایی بیشتر با روش ها و راه کارهایی جهت بهتر خواندن .
– پی بردن به نقش خواندن در پیشرفت دروس دیگر.
_ کمک به دانش آموزی که مشکل خواندن دارد و این مشکل باعث افت تحصیلی او شده است.
_ مطالعه و تحقیق بیشتر جهت بهتر شدن امر یاد دهی و یادگیری . در این پژوهش سعی شده با استفاده از نظر همکاران و کمک مادر و کمک دانش آموزان دیگر در کارهای تیمی تا حدودی مشکل دانش آموز پایه ی پنجم که در روخوانی ضعف شدیدی داشته و این ضعف روی دروس دیگر او نیز تأثیر داشته بررسی شود و تا حدودی هم مؤثر بوده است .

مقدمه:
اقرأ باسم ربك الذی خلق بخوان به نام پروردگاری كه تو را خلق كرده است.
خواندن از جمله وسايل مهم فهميدن در دنيای كنونی است. فرد می تواند نتيجه ی تحقيقات و مطالعات ديگران را كه مدتها به درازا كشيده است، را ازطريق خواندن در مدت زمان كوتاهی فرا گيرد.
خوب خواندن از عوامل مهم پيشرفت و سرگرمی ولذت بردن و رفع خستگی است. امروز بايد به كودكان خود خواندن را بياموزيم تا فردا بتوانند بخوانند و ياد بگيرند. نكته ی مهم در امر خواندن توجه و تأكيد بر امر فهميدن می باشد نه صرفاً كه به صورت عادت در آمده است .
يكی از علل ضعف دانش آموزان در دروس مخصوصاً ضعف در حل كردن مسئله های رياضی و نفهميدن آنها مربوط به ناتوانی آنها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب می باشد .
اغلب مشاهده می شود دانش آموزی مطلبی را می خواند يا اوليای او عقيده دارند مرتب درس می خواند اما نمی فهمد يا دانش آموز ديگری با وجود اين كه تلاش می كند اما در املا نويسی مشكل دارد تمام اين اشكالات بر می گردد به ضعف دانش آموز در روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه .
يک معلم آگاه و علاقه مند به شغل معلّمی بايد ابتدا روشهای مطالعه و روان خوانی را به دانش آموزان خود بياموزد و سپس در پی برطرف كردن اشكالات در دروس ديگر باشد و اين مقدور نمی باشد مگر اين كه خود معلم از روشهای مختلف مطالعه و روان خوانی اطلاع كافی داشته باشد.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • هدف های انجام این پژوهش
  • مقدمه
  • هدفهای آموزش خواندن در دبستان
  • فرضیه های پژوهش
  • بیان مسئله و توصیف وضعیت موجود
  • گرد آوری شواهد اول (گرد آوری اطلاعات)
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • خلاصه یافته ها
  • چگونگی اجرای راه حل ها
  • راه های انتخابی
  • گردآوری شواهد دوم
  • تجدید نظر در روش های انجام گرفته و اعتبار بخشی
  • نتایج
  • نتیجه گیری
  • منابع و ماخذ

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 17

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *