no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و راهکارهای بر طرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش علمی


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و راهکارهای بر طرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش علمی
doc
دی ۳۰, ۱۳۹۵
63 کیلوبایت
34 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و راهکارهای بر طرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش علمی


اقدام پژوهی بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و راهکارهای بر طرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش علمی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


Action research

اقدام پژوهی بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و راهکارهای بر طرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش علمی

توضیحی مختصر :

چکیده :
در دوران خدمتم با دانش آموزی مواجه شدم که دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی غير نرمال ، مسخره كردن ديگران، اذيت دادن به ديگر دانش آموزان،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به ديگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود.
برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماييم. در اين پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتخاب نموديم.
برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.
برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین رزیتا خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض نشود و با فرزندان خود با ملایمت و مهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای  اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای  ویژگی های مثبت است .
برای كاهش ضعف تحصيلی، از بين بردن مشكلات عاطفی توسط والدين و معلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگی های مثبت ، شكوفايی اعتماد به نفس كودک ، توجه لازم به كودک ، تغيير نگرش كودک نسبت به خود از جمله عواملی هستند كه می توانند ضعف تحصيلی دانش آموز را كاهش دهند. به نظر می رسد سردرد رزیتا با رفع مشكلات عاطفی و درسی كودک رفع خواهد شد.
ارائه راهکارها
1- محبت به موقع و متناسب به فرزندان و دانش آموزان ، موجب كاهش اختلالات رفتاری می شود.
2- توجه به موقع، محبت ، تقويت نكات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و ديگران می شود.
3- ايجاد انگيزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود و معلم و دیگران موجب بهبود وضعيت تحصيلی و رفتاری فرد می شود.
4- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد .
5- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران استفاده گردد .
6- بهتر است برای رفع مشکل ،  نظريه های علمی و تحقيقات گذشته مورد توجه قرار گیرد . تا دارای اعتبار می باشد.
مقدمه :
اختلالات رفتاری دانش آموزان ، یکی از مسائلی است که معمولاً معلمان با آن مواجه هستند. یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل ، اختلالات رفتاری می باشد . معلمان در برابر اختلالات رفتاری ، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند. برخی از معلمان آنان را به شدت سرکوب می کنند. بعضی از معلمان ، در مقابل آنان کوتاه می آیند ؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند. اما  واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد .
به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید ؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس  آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد. بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد.
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله:

معمولاً برای آشنايی بيشتر با وضعيت درسی و اخلاقی دانش آموزان پرونده های آنان را در آغاز سال تحصيلی مورد مطالعه قرار می دهم. همچنين در مورد خصوصيات اخلاقی و درسی دانش آموزان از معلم سال قبل سوالاتی را مطرح می نمايم تا اطلاعات لازم در مورد دانش آموزان را بدست بياوريم . و در دفتر جدا گانه ای می نوسيم تا برنامه ريزی لازم را به عمل بياوريم. وقتی معلم سال قبل نام رزیتا را ديد به من گفت: با رزیتا كاری نداشته باش؛ چون ايشان هم سردرد ميگرنی دارد و هم دانش آموز شلوغی است. و به او ماركهای متعددی زد.
وقتی برای اولين بار به كلاس رفتم از فرا گيران خواستم خود شان را معرفی نمايند وقتی نوبت به رزیتا رسيد ، ديدم دختری با پوست سياه و با كلاه گوشه كلاس نشسته است . و با صدايی بلند اما غير عادی خودش را معرفی كرد . اما وقتی دانش آموزی با صدای بلند خودش را معرفی می كرد، رزیتا از من می خواست كه به او بگويم با صدای پايين خودش را معرفی نمايد چون من حوصله سر و صدای آنها را ندارم. و اگر كسی حرف می زد رزیتا او را مسخره می كرد يا با او دعوا می كرد و می گفت صدای شما سر من را به درد می آورد.
برای اينكه بيشتر با او آشنا شوم رفتارهای او را زير نظر گرفتم . علاوه از آن از معلمين سه سال قبل او و همچنين از مدير و معاون مدرسه خواستم كه در مورد رفتارهای رزیتا بيشتر به من توضيح بدهند. آنان نیز به رفتارهای نابهنجار او از جمله شلوغی غير نرمال ، مسخره كردن ديگران، اذيت دادن به ديگر دانش آموزان ، بی حوصلگی، فحش دادن به ديگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن اشاره نمودند. برای  پی بردن به واقعيت مسئله ، مادر ايشان به آموزشگاه دعوت گرديد. مادر رزیتا زنی كم سن و سال و بی خيال بود . و برای فرزندش چندان اهميتی قائل نبود و با بی خيالی به رفتارهای رزیتا نگاه می كرد. به مادر رزیتا گفتم آيا برای درمان سردرد رزیتا او را به پزشک برده اند. ايشان جواب داد كه فرزندش را چندين بار به پزشک برده اند ولی آنان نتوانستد اند او را معالجه نمايند. و ضمناً مادر رزیتا تذكر داد كه وقتی هوا سرد است در زنگ سياحت رزیتا به بيرون نرود وكلاهش را نيز از سرش بيرون نياورد چون دچار سردرد می شود . از او پرسيدم رفتار و اخلاق رزیتا در خانه چطور است ؛ ايشان گفت : خانم او خيلی بد اخلاق است و هميشه برادر كوچكش را می زند؛ به حرف گوش نمی دهد ؛ خلاصه از دست او خسته شده ايم . از او خواستم كه همكاری لازم را در مورد اصلاح رفتارهای دخترش با ما بكند ولی ايشان گفت : به من مربوط نيست . لطفاً من را ديگر به مدرسه دعوت نكنيد. چون رفتارهای او اصلاح نمی شود . از دعوت من به مدرسه نيز ناراحت شده بود . بنابراين متوجه شدم كه نمی توانم به كمک ايشان اميدوارم باشم.

فهرست مطالب :

  • چکیده اقدام پژوهی
  • ارائه راهکارها
  • گردآوری اطلاعات (شواهد 1)
  • تجزیه و تحلیل و تفسیر ها
  • انتخاب راه جدید به صورت موقت
  • آموزش درمانی
  • روشهای درمان حسادت
  • تکنیکهای لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده
  • درمان پرخاشگری
  • قوانین یادگیری
  • اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
  • عوامل موثر بر پرخاشگری
  • انواع پرخاشگری
  • علل پرخاشگری
  • ارائه دلایل مشکل پرخاشگری
  • پرخاشگری و ورزش
  • گرد آوری اطلاعات (شواهد 2)
  • ارائه راهکار ها
  • منابع

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 34

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *