اقدام پژوهی اشکالات املاء و راهبردهای آموزشی
اقدام پژوهی اشکالات املاء و راهبردهای آموزشی در دوره ابتدایی
در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش
قسمتی از متن اقدام پژوهی :
اصطلاح dysgraphia «نارسا نویسی» در مورد کودکانی به کار می رود که به رغم برخورداری از هوش مصنوعی بسیار بد می نویسند این کودکان از نظر جسمی و حسی مشکل قابل ملاحظه ای ندارند، از امکانات محیطی – آموزشی مناسبی برخوردارند و دارای نابهنجار شدید رفتاری نیستند ، و در عین حال پیشرفت آموزشی آن ها نسبت به بهره هوشی، سن و امکانات آموزشی شان به مراتب کمتر است. آنان در یک یا چند ماده ی درسی که مربوط به نوشتن و املا است به وضوح مشکل دارند. نارسا نویسی اختلالی ویژه در یادگیری specific learning disabilifies محسوب می شود.
اشکالات املایی دانش آموزان :
بطور کلی اشکالات املایی دانش آموزان یا ناشی از محیط است، یا از خود فرد سرچشمه می گیرد و یا به معلّم و شیوه آموزش او بر می گردد . اشکالات املایی دانش آموزان از دیدگاه روان شناختی از موارد زیر سرچشمه می گیرد :
۱- نارسا نویسی
۲- ضعف در حافظه ی دیداری
۳- ضعف در حافظه ی توالی دیداری
۴- ضعف در تمیز دیداری
۵- ضعف در حساسیت شنوایی و شنیداری (غلط سمعی)
۶- ضعف در حافظه ی شنوایی
۷- ضعف در دقّت و توجه (عدم دقّت)
۸- قرینه نویسی
۹- وارونه نویسی
۱۰- مشکلات مربوط به آموزشی
فهرست مطالب :
- مقدمه
- اشکالات املایی دانش آموزان
- ضعف و تقویت نارسایی نویسی
- ضعف و تقویت حافظه ی دیداری
- ضعف و تقویت توالی دیداری
- ضعف و تقویت در تمیز دیداری
- ضعف و تقویت حساسیت شنوایی و حافظه ی شنوایی
- ضعف و تقویت و پرورش دقت و توجه
- ضعف و تقویت قرینه نویسی و وارونه نویسی
- ضعف و تقویت مشکلات مربوط به آموزشی
- اشکالات و عمده ترین غلط های املایی در دوره ابتدایی
- پیشنهاد سازنده و مطلوب
- نتیجه گیری
- منابع و ماخذ
قیمت فایل : ۲۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۱۸
- خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
دیدگاه ها