no-img
استار پروژه

گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی (تقویت و بهبود نظم دانش آموزان پایه اول ابتدایی با راهکارهای مناسب)


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی (تقویت و بهبود نظم دانش آموزان پایه اول ابتدایی با راهکارهای مناسب)
doc
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷
33 کیلوبایت
24 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی (تقویت و بهبود نظم دانش آموزان پایه اول ابتدایی با راهکارهای مناسب)


گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی (تقویت و بهبود نظم دانش آموزان پایه اول ابتدایی با راهکارهای مناسب)

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از متن گزارش تخصصی :

هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم. کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله :
از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم. باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظار هایی داریم.
محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند و در مدرسه احساس آرامش می کنند.
فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.
برای همۀ دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند. به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همۀ دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.

هدف اختصاصی :
تقویت و بهبود نظم دانش آموزان پایه اول ابتدایی با راهکارهای مناسب
اهداف جزئی :
۱- بررسی علل بی انضباطی دانش آموزان پایه اول ابتدایی
۲- یافتن راهکارهایی برای بهبود بی انضباطی دانش آموزان پایه اول ابتدایی
۳- ارائه پیشنهادات و راهکارهایی قابل تعمیم برای سایر همکاران در مقطع ابتدایی جهت برقراری نظم پایه اول
مقایسه با شاخص :
در مقایسه با شاخص باید دانش آموزان نظم و انضباط را در کلاس رعایت کنند و در حقیقت نظم و انضباط در آنها نهادینه شود .
بررسی موانع و مشکلات بی انضباطی در دانش آموزان
علل بی انضباطی دانش‌آموزان
بروز رفتارهایی از دانش‌ آموزان که انضباط کلاس را مختل می‌ کند تنها به معلم ، کلاس درس مربوط نیست بلکه علل دیگری نیز نظیر عوامل آموزشگاهی، خانوادگی، اجتماعی وجود دارند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم زمینه را برای رفتارهای مخرب دانش‌ آموزان فراهم می‌کنند . این عوامل را می‌ توان به مواد زیر تقسیم بندی کرد :
الف- علل مربوط به دانش آموزان مانند :
۱٫ناراحتی‌ های جسمی، روحی و روانی
۲٫نداشتن علاقه و انگیزه
۳٫ سردرگم بودن و بی‌ توجهی به انتظارات معلم و کلاس
۴٫نداشتن برنامه‌ ی شخصی مطالعه
۵٫کم خوابی و خستگی مفرط
۶٫ انجام ندادن تکالیف خود
۷٫تغذیه نامناسب
۸٫نا امیدی به آینده
۹٫استقلال طلبی و مقابله با اقتدار معلم (صفوی)
دانش‌ آموزان که مشکلات خاصی ایجاد می‌کنند در نظر فونتانا شامل دو دسته‌ اند :
۱٫ شاگردان سرآمد : چون بهره‌ ی هوشی بالایی دارند ، سطح درس خیلی پایین‌ تر از توانایی آنهاست پس به طور خلاصه خستگی و کسالت مشکلاتی پدید می‌ آورند.
.۲ کودک آسیب دیده شدید : به علت مشکلات بنیادین روانی که در آنها وجود دارند به نوعی ناسازگاری رسیده‌ اند و رفتارهای نامطلوب را به وجود می‌آورند.

فهرست مطالب :

  • مقدمه (بیان و طرح موضوع )
  • ارزیابی از وضع موجود
  • اهداف گزارش تخصصی
  • هدف اختصاصی
  • اهداف جزئی
  • مقایسه با شاخص
  • بررسی موانع و مشکلات بی انضباطی در دانش آموزان
  • علل بی انضباطی دانش‌آموزان
  • الف : علل مربوط به دانش آموزان مانند
  • دانش‌ آموزان که مشکلات خاصی ایجاد می‌کنند در نظر فونتاناشامل دو دسته‌اند
  • ب) علل مربوط به معلم
  • ج) علل مربوط به کلاس درس
  • تأثیر محیط عاطفی کلاس
  • د) علل مربوط به خانواده
  • ۲٫ شرایط ناسالم خانوادگی
  • ۳٫ فقدان والدین
  • ۴٫عدم ثبات قوانین و معیارهای اخلاقی
  • ه)علل مربوط به روابط اجتماعی
  • عوامل روانی
  • جمع آوری اطلاعات
  • مقالات در این زمینه
  • تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل
  • دلایل بی انضباطی دانش آموزان
  • کوچک بودن فضای کلاس
  • فقدان یکی از والدین
  • مشاوره و مذاکره با دانش‌آموز نامنظم
  • انتخاب راه حل موقی و اجرای نظارت بر آن
  • ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت)
  • ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی
  • منابع و مأخذ مورد استفاده

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۴

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *