no-img
استار پروژه

کنش پژوهی مقايسه راهبردهاي رويارويي در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسايي توجه – بيش فعالي


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
کنش پژوهی مقایسه راهبردهای رویارویی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه – بیش فعالی
doc
بهمن ۲۶, ۱۳۹۶
221 کیلوبایت
190 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

کنش پژوهی مقایسه راهبردهای رویارویی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه – بیش فعالی


کنش پژوهی مقایسه راهبردهای رویارویی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه – بیش فعالی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


کنش پژوهی مقایسه راهبردهای رویارویی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی

کنش پژوهی مقایسه راهبردهای رویارویی در دانش آموزان با و بدون اختلال نارسایی توجه – بیش فعالی

Investigating the Practice of Coping Strategies in Students with and without Attention Deficit Hyperactivity Disorder

قسمتی از متن کنش پژوهی :

جنب و جوش کردن کودکان امری کاملاً عادی است و حتی لازم است، تحرک داشته و از بازی کردن لذت ببرند. گاهی مادران به درمانگاه یا روان شناس مراجعه نموده و اظهار می‌کنند که فرزندشان (بخصوص پسرها) بسیار بی قرار، زیاده فعال، حواس پرت، بی ثبات و تکانشی است. معمولاً معلمان چنین دانش‌آموزانی را خوب می شناسند. هر یک از ما هم اگر به پیرامون خود توجه کافی کنیم، متوجه می‌شویم که چنین کودکانی را دیده ایم. برخی از مردم معتقدند که این کودکان با هوش‌اند، و در مقابل ، برخی معتقدند که آنان از هوش کمتری برخوردارند .
اما میزان جنب و جوش طبیعی چقدر است؟ از چه نقطه‌ ای به بعد اختلال محرز و آشکار است؟ آیا به راستی این کودکان بیش از کودکان دیگر جنب و جوش دارند؟ تنوع و گوناگونی در واژه‌شناسی اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی، حکایت از آن دارد که دانشمندان، این اختلال را از دیـدگاه‌هـای متفاوتی می‌نگرند و هر کدام بر جنبه یا جنبه‌هایی خاص تاکید دارند. قبل از دهه ۱۹۶۰، نشانه‌های بی‌ توجهی، برانگیختگی و بیش‌فعالی و مسائل توأم با آنها را معمولاً به ضایعه مغزی نسبت می‌دادند و آنچه را که امروزه تحت عنوان اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی می‌شناسیم ناشی از «آسیب‌دیدگی خفیف مغزی» می‌دانستند و بدین‌ترتیب، این کودکان را از آنهایی که دارای نارسایی‌ های روانی گسترده‌ تری بودند، متمایز می‌کردند. و این گونـه تصور می‌ شد که آسیب‌‌ دیدگی خفیف مغزی ناشی از ضربه های تولد، عفونت های پیش تولدی یا مسمومیت‌ های محیطی است . در آغاز دهه ۱۹۶۰، پژوهش‌ ها و نظریه ها متوجه تظاهرات رفتار شدند و از آسیب‌ دیدگیهای فرضی ارگانیکی فاصله گرفتند. بی‌تردید، آشکارترین تظاهر رفتاری این اختلال، بیش‌ فعالی بود و بدین ترتیب این نشانه در مرکز ثقل نظریه ها قرار گرفت.

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۱۹۰

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


موضوعات :
فروشگاه , کنش پژوهی

دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *