no-img
استار پروژه

درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ذره بین چیست ؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ذره بین چیست ؟
doc
مرداد ۱۴, ۱۳۹۶
206 کیلوبایت
28 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ذره بین چیست ؟


درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ذره بین چیست ؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ذره بین چیست ؟

درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ذره بین چیست ؟

What is the science of Fifth Degree Science

نام درس : علوم

پایه : پنجم

مقطع : ابتدایی

موضوع : ذر ه بین چیست ؟

زمان : ۴۰

تعداد دانش آموزان : ۲۰ نفر

اهداف

هدف کلی :

دانش آموزان با ذره بین و کاربردهای آن آشنا می شوند.

اهداف جزیی :

۱- با ذره بین و عدسی آشنا شوند.

۲- کانون عدسی را مشخص می کنند.

۳- تفاوت کوره آفتابی و ذره یبن را می فهمند.

۴- کاربردهای مختلف عدسی ها را یاد می گیرند.

اهداف رفتاری :

۱- ذره بین را تعریف کنند ؟ ( دانش )

۲- کانون عدسی را با انجام آزمایش مشخص کنند و فاصله آنرا با ذره بین اندازه بگیرند ( مهارتی )

۳- تفاوت کوره آفتابی و ذره بین را شرح دهند. ( مهارتی )

۴- به کمک عدسی تصاویر اشیا را روی پرده نمایش دهند (مهارتی)

۵- نحوه کاربرد عدسی را در وسایل مختلف طی جدولی ترسیم نمایند ( مهارتی )

نکات کلیدی :

ذره بین ، کانون عدسی ، کاربرد عدسی ها

مواد و وسایل مور دنیاز :

عدسی ، کاغذ ، دوربین عکاسی ، میکروسکوپ ، دوربین نجومی ، تکه های روزنامه ، خط کش ، ورق ، کاغذ ، خودکار ، شمع ، کبریت

فضا و مدل کلاس :

آزمایشگاه مدرسه

روشها و راهبردهای انتخابی تدریس :

روش آزمایشگاهی

راهبردهای ایجاد انگیزه :

معلم : با آوردن تکه های روزنامه ، نوشته های خیلی ریز در کلاس ، در ذهن بچه ها ایجاد سوال می کند که چگونه آنها را می خوانیم ؟

ارزشیابی تشخیصی :

۱- کوره آفتابی یک……………است

الف ) آیینه برآمده            ب ) آیینه فرورفته

ج ) عدسی فرو رفته          د ) عدسی برآمده

۲- فرق کوره آفتابی با ذره بین چیست ؟

۳- نور در کدام یک از اجسام زیر عبور می کند ؟

الف ) کاغذ       ب ) هوا       ج ) ذره بین        د ) مقوا          ر) شیشه      و )   دیوار

۴- میکروسکوپ چه وسیله ای است ؟

مراحل اجرای روش تدریس آزمایشگاهی :

مرحله نخست : آماده سازی

در این مرحله نخست معلم درباره آنچه آزمایش خواهد شد ، یا آنچه مورد کاوش قرار خواهد گرفت تصمیم می گیرد و با تدارک و دستور العملهای کار به راهنمایی دانش

آموزان اقدام می کند که آماده سازی دانش آموزان به شرح زیر است :

۱- آنچه دانش آموزان باید کشف کنند :

عدسی شیشه ای است که به شکل عدس است.

کانون عدسی را تشخیص می دهند.

عدسی در وسایل مختلف کاربرد دارد.

از عدسی در شغلهای مختلف استفاده می کنند.

تفاوت کوره آفتابی و ذره بین را می فهمند.

۲- مواد و وسایل مورد نیاز :

ذره بین ، شمع ، کبریت ، خط کش ، تکه های روزنامه ، دوربین نجومی ، دوربین عکاسی ، میکروسکوپ ، خودکار ، ورق کاغذ

 

فهرست مطالب :

  • اعضای گروه درس پژوهی
  • چکیده
  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • تبیین ضرورت و اهمیت موضوع
  • یک دوره درس پژوهی
  • برنامه ریزی درس پژوهشی
  • اهداف کلی
  • هدف درس پژوهی
  • حیطه عاطفی
  • ویژگی های طرح درس (سناریو)
  • زمان بندی نحوه اجرا
  • چالش های فرا روی گروه و راهکار های گروه برای مقابله با آن
  • ارزشیابی تدریس
  • طرح درس
  • تدریس اول
  • بازاندیشی و تجدید نظر بر اساس تفکر گروه
  • جلسه دوم درس پژوهی
  • تعیین امکانات مورد نیاز
  • ارزشیابی تدریس
  • محاسن تدریس
  • معایب تدریس
  • چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن
  • روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
  • ارائه گزارش پایانی
  • دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
  • ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
  • چالش های فرا روی گروه
  • روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی
  • امکانات مورد نیاز گروه
  • نتایج حاصله
  • فهرست منابع و ماخذ

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۸

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *