no-img
استار پروژه

درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش
doc
مرداد ۱۴, ۱۳۹۶
206 کیلوبایت
27 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش


درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش

درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش

Primary Science Fellowship History of Earth and Soil Life

نام درس : علوم

مقطع : ابتدایی

پایه : پنجم

موضوع درس : تاریخچه زمین و خاک زندگی بخش

زمان :یک روز

تعداد دانش آموزان :20 نفر

اهداف :

هدف کلی :

دانش آموزان با کاربرد سنگهای رسوبی درباره ی گذشته زمین آشنا می شوند.

اهداف جزئی :

1 – آب و هوای گذشته زمین چگونه بود ؟

2 – محل دریاها و خشکی ها در قدیم با محل کنونی چه فرقی دارند ؟

3 – نحوه ی تشکیل لایه های مختلف زمین به چه نحوی بود ؟

4 – فسیل چه نقشی درشناسایی محل زندگی جانوران وگیاهان دارد؟

5 – خاک چگونه تشکیل می شود و از چه موادی درست شده است ؟

6 – آب چگونه در خاک نفوذ می کند ؟

7 – خاک چگونه در رشد گیاه موثر است ؟

8 – فرسایش خاک چگونه بوجود آمد ؟

9 – تشکیل گیاه خاک چگونه است ؟

اهداف رفتاری :

1 – آب و هوای گذشته را با آب و هوای کنونی مقایسه کند.  ( مهارتی )

2 – چگونگی تشکیل خاک را گزارش دهند. ( مهارتی )

3 – به شکل لایه های مختلف سنگها نگاه کنند و طرز تشکیل آنها را بیان کنند. ( مهارتی)

4 – طی آزمایشی چگونگی نفوذ آب در خاک را نشان دهند.  ( مهارتی )

5 – به مطالعه ی سنگهای رسوبی جهت شناخت تاریخ زمین کنجکاو شوند. ( نگرشی )

6 – بنویسند خاک در رشد گیاهان چه تاثیری دارد.

7 – طی فعالیتی ، لایه های مختلف را بسازند. ( مهارتی )

8 – طی تحقیقی فرسایش خاک را کنفرانس دهند. ( مهارتی )

9 – اطلاعاتی که به کمک سنگهای رسوبی کسب می کنند نام ببرند. ( دانستنی )

10 – تشکیل قاره ها و دریا ها را شرح دهند. ( مهارتی )

نکات کلیدی :

سنگ های رسوبی ، لایه ، کتاب تاریخ زمین ، فسیل ، دایناسور ، خشکی ها ، دریا ها

مواد و وسایل مورد نیاز :

شن ، ماسه ، گل ، لیوان ، تصویر های لایه های زمین ، گچ ، تصاویر حیوانات قدیمی مثل دایناسور

روشها و راهبردهای انتخابی تدریس :

روش اردوی آموزشی

فضا و مدل کلاس :

فضای طبیعی : مانند دشت ، بوستان ، جنگل و صحرا ، محلی که به جای کلاس و منزل در یک روز انتخاب شود

 

فهرست مطالب :

  • اعضای گروه درس پژوهی
  • چکیده
  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • تبیین ضرورت و اهمیت موضوع
  • یک دوره درس پژوهی
  • برنامه ریزی درس پژوهشی
  • اهداف کلی
  • هدف درس پژوهی
  • حیطه عاطفی
  • ویژگی های طرح درس (سناریو)
  • زمان بندی نحوه اجرا
  • چالش های فرا روی گروه و راهکار های گروه برای مقابله با آن
  • ارزشیابی تدریس
  • طرح درس
  • تدریس اول
  • بازاندیشی و تجدید نظر بر اساس تفکر گروه
  • جلسه دوم درس پژوهی
  • تعیین امکانات مورد نیاز
  • ارزشیابی تدریس
  • محاسن تدریس
  • معایب تدریس
  • چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن
  • روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
  • ارائه گزارش پایانی
  • دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
  • ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
  • چالش های فرا روی گروه
  • روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی
  • امکانات مورد نیاز گروه
  • نتایج حاصله
  • فهرست منابع و ماخذ

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 27

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *