no-img
استار پروژه

درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل
doc
مرداد ۱۰, ۱۳۹۶
215 کیلوبایت
27 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل


درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل

درس پژوهی ریاضی چهارم خواص مستطیل

Maths Quadrant Rectangular Properties

ریاضی چهارم – خواص مستطیل

عنوان : خواص مستطیل

درس : ریاضی

زمان : 25 دقیقه

پایه : چهارم

تعداد فراگیر : 20 نفر

روش تدریس : دریافت مفهوم

هدف کلی : آموزش خواص مستطیل

هدف جزئی :

1- آشنایی با خواص مستطیل

2- آسنایی با کاربرد خواص مستطیل

3- درک ارتباط بین خواص متوازی الاضلاع  و مستطیل

هدف رفتاری :

1- خواص مستطیل را در کلاس درس بیان می کنند . (کلامی)

2- با استفاده از وسایلی مانند خط کش و قیچی خواص مستطیل را ثابت کنند . (مهارتی)

3- مسئله های خواص مستطیل را می توانند حل کنند . (ذهنی )

4- با علاقه مندی و شرکت فعال اشکال هندسی را رسم کنند .(نگرشی)

5- چهار نمونه از خواص مستطیل را بدون استفاده از کتاب نام ببرند .

ارزشیابی ورودی :

فعالیت ورودی را با چندین سوال از درس قبل (خواص مستطیل) آغاز می کنیم .

1- به وسیله لبه های خط کش مستطیل رسم می کنند .

2- مستطیل را تعریف کنند .

3- در شکل های زیر ضلع های موازی را با یک رنگ مشخص کنند .

وسایل مورد نیاز : کتاب و دفتر ریاضی ، تخته ، گچ (ماژیک) ، تخته پاک کن ، مداد و خودکار و مدل کلاس به صورت U و گروهی .

مدل کلاس : به صورت U و گروهی

ارائه درس :

قبل از شروع درس معلم از بچه ها می پرسد :

1- آیا در اطراف خود شکل مستطیل را دیده اید . بچه ها جواب می دهند : بله . شیشه ، تابلو کلاس ، اشکال چوبی که به صورت مستطیل هستند ، درب ورودی کلاس .

2- سوال معلم : مستطیل چند تا ضلع دارد ؟ پاسخ 4 تا ضلع دارد . دوباره معلم می پرسد.

3- ضلع های آن نسبت به هم چگونه اند ؟ پاسخ : ضلع های رو به رو با هم موازی هستند .

4- معلم : آیا ضلع های آن با هم موازی هستند ؟ بچه ها با خط کش اندازه می گیرند و پاسخ می دهند : بله . ضلع های رو به رو با هم موازی هستند .

5- مستطیل چند قطر دارد ؟ 2 تا

6- قطر های آن را رسم کنید .

برای ارائه درس دانش آموزان باید مراحل زیر را انجام دهند :

1- بچه مستطیل در دفتر خود بکشید .

2- بچه ها با خط کش ضلع های مستطیل را اندازه بگیرید و با هم مقایسه کنید . چه نتیجه ای می گیرید ؟

3- بچه ها دو تا از قطر های مستطیل را تا نصفه قیچی کنید و روی قسمت دیگر قرار دهید چه نتیجه ای می گیرید بیان کنید .
فهرست مطالب :

  • اعضای گروه درس پژوهی
  • چکیده
  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • تبیین ضرورت و اهمیت موضوع
  • یک دوره درس پژوهی
  • برنامه ریزی درس پژوهشی
  • اهداف کلی
  • هدف درس پژوهی
  • حیطه عاطفی
  • ویژگی های طرح درس (سناریو)
  • زمان بندی نحوه اجرا
  • چالش های فرا روی گروه و راهکار های گروه برای مقابله با آن
  • ارزشیابی تدریس
  • طرح درس
  • تدریس اول
  • بازاندیشی و تجدید نظر بر اساس تفکر گروه
  • جلسه دوم درس پژوهی
  • تعیین امکانات مورد نیاز
  • ارزشیابی تدریس
  • محاسن تدریس
  • معایب تدریس
  • چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن
  • روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
  • ارائه گزارش پایانی
  • دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
  • ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
  • چالش های فرا روی گروه
  • روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی
  • امکانات مورد نیاز گروه
  • نتایج حاصله
  • فهرست منابع و ماخذ

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 27

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *