no-img
استار پروژه

درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی ساسانیان


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی ساسانیان
doc
مرداد ۱۲, ۱۳۹۶
204 کیلوبایت
24 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی ساسانیان


درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی ساسانیان

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی ساسانیان

درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی ساسانیان

Sassanian Primary Social Education Studies

عنوان درس : ساسانیان

پایه : چهارم ابتدایی

روش تدریس : بحث و گفتگو + پرسش و پاسخ

هدف کلی :  آشنایی با حکومت ساسانیان

اهداف جزئی :

۱- آشنایی دانش آموزان با چگونگی تشکیل حکومت ساسانی

۲- آشنایی با موسس سلسله ساسانی

۳- آشنایی با کتاب تدریس زردتشتیان

۴- آشنایی با پایتخت ایران در زمان خسرو انوشیروان

۵- آشنایی دانش اموزان با بناهای تاریخی دوره ساسانیان

اهداف رفتاری :

۱- درباره چگونگی تشکیل حکومت ساسانی توضیح دهند. ( دانستنی)

۲- موسس حکومت ساسانی را نام ببرند. ( دانستنی)

۳- نام کتاب زردتشتیان را بگویند. ( دانستنی)

۴- پایتخت ایران در زمان خسرو انوشیروان را بگویند. ( دانستنی)

۵- درباره بناهای دوره ساسانی عکس هایی تهیه کرده و به کلاس بیاورند. ( مهارتی)

۶- نسبت به حفظ و نگه داری آثار تاریخی در موزه ها کوشا باشند . ( نگرشی)

فضا و مدل کلاس : گروه های ۳ نفره

راهبردهای ایجاد انگیزه :  تصاویری از بناهای طاق کسرا، سکه های زرین و نقش رستم در روی تابلو نصب کرده و از شاگردان سوال می کنیم.

ارائه درس: ابتدا از شاگردان می خواهیم که در مورد تصاویر روی تابلو هر چه می بینند بگویند . بصورت انفرادی بعد معلم در خصوص حکومت ساسانیان شروع به صحبت

می کند و اطلاعاتی در اختیار شاگردان می گذارد بعد از آنها می خواهد که در گروه بحث کنند و نظرات خود را یادداشت نمایند بعد از این مرحله سرگروه هر گروه در

مورد چیزهایی که نوشته شده برای دیگر گروهان می خوانند و بعد معلم اطلاعاتی که شاگردان جمع آوری کرده اند را سازماندهی می کند و در کامل شدن آنها از دوره

ساسانی که چگونه بوجود آمده دین رسمی آنها چیست و کتاب مقدس زردشتیان را نام برده و از پادشاه ساسانی خسرو انوشیروان و پای تخت آنها و کاخ هایی که

ساخته شده بحث و گفتگو می کنند . و از معماری و سنگ تراشی و هنرهای ساسانیان و طبقه بندی بزرگان و مردم معمولی و روحانیون بزرگ زردشتی و شغل های

آنها با دانش آموزان بحث کردند و معلم در آخر سوالاتی از دانش آموزان پرسیدند.

نتیجه گیری : در آخرین مرحله معلم به کمک شاگردان مطالب را جمع بندی کردند.

 

فهرست مطالب :

  • اعضای گروه درس پژوهی
  • چکیده
  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • تبیین ضرورت و اهمیت موضوع
  • یک دوره درس پژوهی
  • برنامه ریزی درس پژوهشی
  • اهداف کلی
  • هدف درس پژوهی
  • حیطه عاطفی
  • ویژگی های طرح درس (سناریو)
  • زمان بندی نحوه اجرا
  • چالش های فرا روی گروه و راهکار های گروه برای مقابله با آن
  • ارزشیابی تدریس
  • طرح درس
  • تدریس اول
  • بازاندیشی و تجدید نظر بر اساس تفکر گروه
  • جلسه دوم درس پژوهی
  • تعیین امکانات مورد نیاز
  • ارزشیابی تدریس
  • محاسن تدریس
  • معایب تدریس
  • چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن
  • روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
  • ارائه گزارش پایانی
  • دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
  • ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
  • چالش های فرا روی گروه
  • روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی
  • امکانات مورد نیاز گروه
  • نتایج حاصله
  • فهرست منابع و ماخذ

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۴

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *