no-img
استار پروژه

دانلود پایان نامه بررسي و مقايسه‌ ميزان اضطراب دانشجويان پسر


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر
zip
تیر ۲۲, ۱۳۹۵

دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر


دانلود پایان نامه بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


payanname-psychology

بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر

توضیحی مختصر :

تقریباً هر کسی تجاربی از نوع ناراحتی‌های کلی، انتظار رویدادهای شوم و احساس تنش در موقعیت‌هایی را داشته است که علت تنش نیز روشن نیست. ما معمولاً اضطراب را به این گونه پدیده‌ها ارتباط می‌دهیم. اضطراب را می‌توان در گسترده‌ترین معنای آن به حالت عاطفی و فیزیولوژیکی گوناگونی ارتباط داد. هنگامی که کودکی در بامداد امتحان، تمایلی به مدرسه رفتن نشان نمی‌دهد. ممکن است بی‌میلی او را به احساس اضطراب نسبت به کارکرد وی در امتحان نسبت دهیم. هنگامی که قهرمان ورزشی نمی‌تواند پیش از مسابقه مهمی غذا بخورد ممکن است رفتار او را ناشی از اضطراب بدانیم. همچنین هنگامی که کودکی، درسی را بر می‌گزیند که آشکارا برای او کششی در بر ندارد، ممکن است گزینش او نتیجه ترس از شکست و یا اضطراب بدانیم. ظاهراً اضطراب دارای منابع گوناگون است و می‌تواند از راههای ممکن بسیاری پدیدار شود. اضطراب ممکن است به نشانه‌های فیزیولوژیکی معینی منجر شود که بی‌شباهت به نشانه‌های ناشی از عاطفه‌ ترس نیست . اضطراب می‌تواند به کاهش کارکرد در کار فکری پیچیده بینجامد. ممکن است به گزینش غیر منطقی بینجامد و یا ممکن است به عقب‌نشینی فرد از موقعیت‌هایی منجر شود که اضطراب‌آورهستند. در هر صورت، در حالی که تفکر درباره منشاء و معنی اضطراب سده‌های پیاپی مورد توجه الهیون و فلاسفه بوده است. اغلب گفته می‌شود که فروید نخستین بررسی روان‌شناسی اضطراب را انجام داده است. منظور از اضطراب نوعی حالت هیجانی ناخوشایند و مبهم است که با پریشانی، هواس، تپش  قلب، تعرق، سردرد، بی‌قراری و تکرر ادرار همراه است. هنگامی که فرد نسبت به کارآمدی، توانایی و استعداد خود در شرایط امتحان دچار نگرانی و تردید می‌شود می‌توان از اضطراب امتحان سخن گفت. در هنگام امتحان، به ویژه امتحانات سرنوشت ساز( کنگور و امتحان نهایی) بیشتر دانش آموزان و دانشجویان اضطراب امتحان را تجربه می‌کنند. وجود اندکی اضطراب در انسان طبیعی و مطلوب است و موجب افزایش تلاش و تکاپو می‌شود، اما اگر از حد اعتدال تجاوز کند موجب کاهش پیشرفت تحصیلی خواهد شد. دانش آموز و دانشجویی که اضطراب امتحان دارد احساس می‌کند که ذهنش خالی شده و هرچه را که آموخته فراموش کرده است، چنین فردی معمولاً به پرسش‌ها پاسخ‌های بی‌ربط، نادرست و یا ناقص می‌دهد و با افکاری نامربوط و ناخواسته در مورد پیامدهای امتحان درگیر است. ساراسون و ماندلر بر این باورند که در موقعیت‌هایی نظیر موقعیت امتحان، معلومات مرتبط با آزمون و حالات اضطرابی آموخته شده وارد میدان می‌شوند. پاره‌ای از این حالات اضطرابی با آزمون مورد نظر مرتبط و برخی دیگر با آن نامرتبطند. اگر سطح اضطراب برانگیخته شده با محتوای آزمون مرتبط باشند سطح کارآمدی افزایش می‌یابد. در حالی که اضطراب نامرتبط با وظیفه محوله، سطح کارآمدی را کاهش می‌دهد.

فهرست :

  • فصل اول : ادبیات پژوهش
  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • اهمیت و ضرورت پژوهش
  • اهداف پژوهش
  • فرضیه‌های پژوهش
  • تعریف متغیرها
  • فصل دوم : پایه‌های نظری و پیشنه تحقیق
  • مقدمه
  • اضطراب
  • علائم اضطراب
  • بیماری‌های که در اثر اضطراب ایجاد می شوند
  • رویکردهای نظری به اضطراب
  • اضطراب امتحان
  • پیشینه تحقیقات
  • فصل سوم : روش تحقیق
  • مقدمه
  • جامعه آماری
  • نمونه آماری
  • شیوه  اجرای تحقیق
  • روش‌های آماری
  • فصل چهارم : یافته‌های پژوهشی
  • مقدمه
  • یافته‌های توصیفی
  • یافته‌های استنباطی
  • فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری
  • مقدمه
  • بحث و نتیجه‌گیری
  • پیشنهادهای کاربردی
  • پیشنهادهای پژوهشی
  • محدودیت‌های پژوهش
  • منابع و ضمائم

 


 » فایل این مطلب به درخواست محقق پروژه حذف گردید «

 



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *