no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه می توانم تعامل خوبی با دانش آموزان و همکاران در مدرسه داشته باشم؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه می توانم تعامل خوبی با دانش آموزان و همکاران در مدرسه داشته باشم؟
doc
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷
60 کیلوبایت
27 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه می توانم تعامل خوبی با دانش آموزان و همکاران در مدرسه داشته باشم؟


اقدام پژوهی چگونه می توانم تعامل خوبی با دانش آموزان و همکاران در مدرسه داشته باشم؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از متن اقدام پژوهی :

ارتباطات در نظر شما چه معنی می دهد ؟ هر یک از ما به تناسب شخصیت و تجارب خود بدان جواب متفاوتی خواهیم داد.

ارسطو در کتاب ریطوریقا می گوید : « ارتباط عبارت است از جستجوی وسایل و امکانات موجود برای ترغیب و اقناع دیگران ». در فراگرد ارتباط به طور کلی ما می‌خواهیم با گیرنده پیام خود در یک مورد و مسئله معین همانندی ایجاد کنیم.

تئودور نیوکامب می گوید : « هرگاه شخصی تاثیری را بپذیرد که دیگری در مورد او اراده کرده است. ارتباط برقرار شده است. »

هاولند: « ارتباط عبارت است از فراگرد انتقال یک محرک از یک فرد (ارتباط‌ گر) به فردی دیگر به منظور تغییر پاسخ رفتار او »

برلو: « ارتباط، جستجوی پاسخ از سوی گیرنده است »

آزگود: « تاثیرپذیری بین افراد، سیستمها »

میکی اسمیت : « ارتباط عبارت است از فراگرد انتقال اطلاعات، احساسها، حافظه و کارها در میان مردم. »

ارتباطات با تفهیم سر و کار دارد اشخاصی که با یکدیگر در ارتباط اند باید بدانند که چه می گویند و چه می شنوند. برای ما بارها اتفاق می افتد که پیام فرستنده پیام را، دقیقا تکرار می کنیم بی آنکه پیام اثری در ما بگذارد. ارتباط شکل نمی گیرد مگر آنکه عمل تفهیم انجام گرفته باشد.

ارتباطات به تسهیم معنی نیازمند است. یک فرد ژاپنی و چینی که از دو زبان متفاوت هستند نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

تعامل، رابطه دو سویه اى است که انسان ها براى رفع نیاز و انگیزه براى زندگى ایجاد مى کنند. ارتباط و تعامل سبب مى شود انسان سلامتى و آرامش بیشترى را احساس کند. نخستین ارتباط و تعامل اجتماعى در بستر خانواده شکل مى گیرد و خانواده ها مى توانند براى اعضاى خود و حتى جامعه مفید و مضر باشند. ارتباط و تعامل مى تواند نقش پیشگیرانه از انواع آسیب ها و اختلالات داشته باشد.

ارتباط و تعامل زیر بسترهایى دارند که در رابطه بروز و ظهور مى کنند و در سنت و سیره معصومین علیهم السلام موکدا قهر بودن و عدم ارتباط و تعامل نهى شده است. ما در زندگى روزمره ارتباطات گوناگونى داریم، ارتباط با خودمان، محیطمان و طبیعت. کسى که نتواند با خود، محیط و طبیعت سازگارى خوبى داشته باشد فرد سالمى نیست. حضرت على «ع» خطاب به کارگزاران مى فرماید : « انعطاف پذیر و انتقاد پذیر باشید، انتقامجو، عیب جو و بهانه گیر نباشید. با آرامش و احترام به حرف دیگران گوش کنید، حرف دیگران را قطع نکنید و امین و رازدار باشید.» همه معصومین «ع» با بیان هاى مختلف به تاکید ارتباط و تعامل اشاره فرمودند که به طور مثال احترام و تکریم، احساس همدلى، اخلاق تشکر و قدردانى، خوش بینى، فضایل اخلاقى، دین دارى، صداقت، محبت و مهربانى، کارگشا بودن، تحمل و صبر و مدارا، رعایت حقوق دیگران، امیدوارى، شنونده خوب بودن و بسیارى دیگر حکایت از مهارت ها و ایجاد ارتباط در زندگى بشر دارند)

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • مقدمه
  • توصیف وضعیت موجود
  • تعریف واژگان
  • تعامل
  • گردآوری اطلاعات (شواهد (۱)
  • مشاهده
  • مصاحبه
  • یافته های علمی
  • اقسام ارتباط
  • مدل‌های ارتباط
  • عناصر ارتباط
  • اهداف ارتباط
  • گام اول : گوش دادن
  • گام دوم : صریح و صادق بودن
  • گام سوم : همدلی و همدردی
  • گام چهارم : حفظ آرامش و احترام به طرف مقابل
  • گام پنجم : مخالفت نمودن به شیوه مناسب
  • گام ششم : خودشناسی و افزایش آگاهی
  • گام هفتم : شناسایی افکار تحریف شده
  • پیشینه تحقیق
  • تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
  • انتخاب راه حل یا راه حلهای موقتی
  • اعتبار بخشی به راه حل ها
  • توصیف وضعیت مطلوب (شواهد ۲ )
  • منابع

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۷

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *