no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه می توانم تعامل خوبی با دانش آموزان و همکاران در مدرسه داشته باشم؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه می توانم تعامل خوبی با دانش آموزان و همکاران در مدرسه داشته باشم؟
doc
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۷
60 کیلوبایت
27 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه می توانم تعامل خوبی با دانش آموزان و همکاران در مدرسه داشته باشم؟


اقدام پژوهی چگونه می توانم تعامل خوبی با دانش آموزان و همکاران در مدرسه داشته باشم؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش

 

قسمتی از متن اقدام پژوهی :

ارتباطات در نظر شما چه معنی می دهد ؟ هر یک از ما به تناسب شخصیت و تجارب خود بدان جواب متفاوتی خواهیم داد.

ارسطو در کتاب ریطوریقا می گوید : « ارتباط عبارت است از جستجوی وسایل و امکانات موجود برای ترغیب و اقناع دیگران ». در فراگرد ارتباط به طور کلی ما می‌خواهیم با گیرنده پیام خود در یک مورد و مسئله معین همانندی ایجاد کنیم.

تئودور نیوکامب می گوید : « هرگاه شخصی تاثیری را بپذیرد که دیگری در مورد او اراده کرده است. ارتباط برقرار شده است. »

هاولند: « ارتباط عبارت است از فراگرد انتقال یک محرک از یک فرد (ارتباط‌ گر) به فردی دیگر به منظور تغییر پاسخ رفتار او »

برلو: « ارتباط، جستجوی پاسخ از سوی گیرنده است »

آزگود: « تاثیرپذیری بین افراد، سیستمها »

میکی اسمیت : « ارتباط عبارت است از فراگرد انتقال اطلاعات، احساسها، حافظه و کارها در میان مردم. »

ارتباطات با تفهیم سر و کار دارد اشخاصی که با یکدیگر در ارتباط اند باید بدانند که چه می گویند و چه می شنوند. برای ما بارها اتفاق می افتد که پیام فرستنده پیام را، دقیقا تکرار می کنیم بی آنکه پیام اثری در ما بگذارد. ارتباط شکل نمی گیرد مگر آنکه عمل تفهیم انجام گرفته باشد.

ارتباطات به تسهیم معنی نیازمند است. یک فرد ژاپنی و چینی که از دو زبان متفاوت هستند نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

تعامل، رابطه دو سويه اى است كه انسان ها براى رفع نياز و انگيزه براى زندگى ايجاد مى كنند. ارتباط و تعامل سبب مى شود انسان سلامتى و آرامش بيشترى را احساس كند. نخستين ارتباط و تعامل اجتماعى در بستر خانواده شكل مى گيرد و خانواده ها مى توانند براى اعضاى خود و حتى جامعه مفيد و مضر باشند. ارتباط و تعامل مى تواند نقش پيشگيرانه از انواع آسيب ها و اختلالات داشته باشد.

ارتباط و تعامل زير بسترهايى دارند كه در رابطه بروز و ظهور مى كنند و در سنت و سيره معصومين عليهم السلام موكدا قهر بودن و عدم ارتباط و تعامل نهى شده است. ما در زندگى روزمره ارتباطات گوناگونى داريم، ارتباط با خودمان، محيطمان و طبيعت. كسى كه نتواند با خود، محيط و طبيعت سازگارى خوبى داشته باشد فرد سالمى نيست. حضرت على «ع» خطاب به كارگزاران مى فرمايد : « انعطاف پذير و انتقاد پذير باشيد، انتقامجو، عيب جو و بهانه گير نباشيد. با آرامش و احترام به حرف ديگران گوش كنيد، حرف ديگران را قطع نكنيد و امين و رازدار باشيد.» همه معصومين «ع» با بيان هاى مختلف به تاكيد ارتباط و تعامل اشاره فرمودند كه به طور مثال احترام و تكريم، احساس همدلى، اخلاق تشكر و قدردانى، خوش بينى، فضايل اخلاقى، دين دارى، صداقت، محبت و مهربانى، كارگشا بودن، تحمل و صبر و مدارا، رعايت حقوق ديگران، اميدوارى، شنونده خوب بودن و بسيارى ديگر حكايت از مهارت ها و ايجاد ارتباط در زندگى بشر دارند)

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • مقدمه
  • توصیف وضعیت موجود
  • تعریف واژگان
  • تعامل
  • گردآوری اطلاعات (شواهد (1)
  • مشاهده
  • مصاحبه
  • یافته های علمی
  • اقسام ارتباط
  • مدل‌هاي ارتباط
  • عناصر ارتباط
  • اهداف ارتباط
  • گام اول : گوش دادن
  • گام دوم : صريح و صادق بودن
  • گام سوم : همدلي و همدردي
  • گام چهارم : حفظ آرامش و احترام به طرف مقابل
  • گام پنجم : مخالفت نمودن به شيوه مناسب
  • گام ششم : خودشناسي و افزايش آگاهي
  • گام هفتم : شناسايي افكار تحريف شده
  • پیشینه تحقیق
  • تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
  • انتخاب راه حل یا راه حلهای موقتي
  • اعتبار بخشي به راه حل ها
  • توصيف وضعيت مطلوب (شواهد 2 )
  • منابع

 


قیمت فایل : 3000 تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : 27

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *