no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه می توانم با استفاده از انواع فعالیت های جذاب، خط نوشتاری “زهرا” را بهبود بخشم؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه می توانم با استفاده از انواع فعالیت های جذاب، خط نوشتاری “زهرا” را بهبود بخشم؟
doc
بهمن ۴, ۱۳۹۵
43 کیلوبایت
20 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه می توانم با استفاده از انواع فعالیت های جذاب، خط نوشتاری “زهرا” را بهبود بخشم؟


اقدام پژوهی چگونه می توانم با استفاده از انواع فعالیت های جذاب، خط نوشتاری “زهرا” را بهبود بخشم؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


Action research

اقدام پژوهی چگونه می توانم با استفاده از انواع فعالیت های جذاب، خط نوشتاری “زهرا” را بهبود بخشم؟

توضیحی مختصر :

چکیده :
این پژوهش در سال تحصیلی ۹۱ – ۹۰ در مدرسه ی شهید قاسملو ، روستای گوالان ، منطقه ی زنجان رود انجام شده است. بنده ، آموزگار پایه ی دوم در اوایل سالت حصیلی با دیدن مشق و املای ” زهرا ” متوجه مشکل بدخطی او که گاهی تا حد نارسا نویسی نیز می رسید ، شدم . او در یک کلاس سه پایه ی مختلط ۱۳ نفره درس می خواند. با شواهدی که من از این مشکل زهرا داشتم با همکارانم تصمیم گرفتیم در جهت بهبود خط نوشتاری اش به او کمک نماییم ما در این اقدام پژوهی سعی کردیم دانش آموز روش صحیح نوشتن ، مداد در دست گرفتن ، شکل صحیح حروف ، اندازه ی بیاض و سواد حروف ، ابتدا و انتهای نگارش حروف و … را یاد بگیرد. و همچنین برای تقویت عضلات ماهیچه ای دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بیشتر چشم و دست او هنگام نوشتن، فعالیت هایی را در زنگ های هنر و ورزش با همکاری و مساعدت های مدیر و مربی تربیت بدنی انجام دادیم. و همچنین برای رفع موانع فیزیکی، جسمی و نگارشی تا رسیدن به وضع مطلوب تلاش کردیم.
واژه های کلیدی: نارسانویسی، خط نوشتاری، اقدام پژوهی
مقدمه :
در پژوهش حاضر ، با توجه به این اصل که کودک بیشتر به بازی علاقه مند است ، بد خطی دانش آموز اصلاح شده است . همچنین به صورت ریشه ای به مشکل پرداخته شده است ، نه این که متوسل به رو نویسی های هدف و خسته کننده شود که در مواردی به تشدید مشکل منجر می شود .
این نوشتار شامل چندین بخش است که پس از بیان مسئله و ارائه ی شواهد و تحلیل داده ها ، راه حلهایی را بطور موقت در نظر گرفته و سر انجام پس از گزینش روش موثر با نظارت بر آن شواهدی دال بر بهبود مشکل ارائه کرده و پس از تأیید وضع مطلوب از جانب چند مرجع ، توصیه هایی شده است.
آموزشگاهی که این پژوهش در آن انجام می شود ، دارای ویژگیهای زیر می باشد :
مدرسه ی شهید ابوالفضل قاسملو در روستای گوالان زیر نظر مجتمع آموزشی و پرورشی شهید سلمان مهاجر در منطقه ی زنجانرود واقع است . این روستا حدود ۸۵ کیلو متری جاده ترانزیت زنجان – تبریز قرار دارد.
آموزشگاه مذکور دارای مساحت ۵۴۰ متر مربع با زیر بنای ۲۷۸ مترمربع می باشد. ساختمان آموزشی شامل ۴ کلاس ۲۸ مترمربعی ، یک اتاق معلمان ، یک نماز خانه و یک اتاق پرورشی می باشد. کتابخانه و کیت های آزمایشگاهی در اتاق پرورشی قرار دارد. در این مدرسه به دلیل پایین بودن آمار دانش آموزان کلاسها به صورت ۲ کلاس چند پایه و مختلط ( اول ، دوم ، سوم ) و ( چهارم ، پنجم ) اداره می شود. به همین دلیل فقط از دو کلاس آن استفاده می شود و بقیه ی کلاسها بلا استفاده مانده است. به دلیل منحل شدن مدرسه ی راهنمایی کلاسهای تدریس ابتدایی در ساختمان مدرسه ی راهنمایی تشکیل می شود و قدمت آن دو سال می باشد. درب ورودی کلاسها به خارج ( راهرو ) باز می شوند و درب ورودی اتاق معلمان و اتاق پرورشی به داخل باز می شود. لازم به ذکر است ، سرویس بهداشتی و آبخوری مخصوص همکاران در ضلع شرقی ساختمان قرار دارد. که مجهز به آبگرمکن برقی ، لوله کشی آب سالم و صابون مایع می باشد. و چهار سرویس بهداشتی و دو آبخوری مجزا مخصوص دانش آموزان در جنوب شرقی محوطه قرار دارد. که آنجا هم دارای لوله کشی آب سالم و صابون مایع می باشد. در سالن این آموزشگاه یک جعبه ی کمک های اولیه و دو کپسول اطفاء حریق قرار دارد . سیستم حرارتی و گرمایشی آموزشگاه از طریق بخاری نفتی کاربراتوردار تأمین می شود، و آموزشگاه فاقد سیستم برودتی و سرمایشی می باشد.
محوطه ی مدرسه ۱۴۰ متر مربع و آسفالته است ، که در قسمتی از آن زمین والیبال خط کشی شده وجود دارد. این مدرسه دارای درب ورودی بزرگ است که امکان تردد انواع خودروهای امدادی از قبیل آتش نشانی آمبولانس و … را فراهم می آورد.
آمار دانش آموزان این مدرسه درسالتحصیلی  ۹۱ – ۹۰ ۲۶ نفر می باشد
پایه های اول ، دوم و سوم توسط اینجانب اداره می شود. که سمت معاون آموزگاری آموزشگاه را نیز برعهده داشتم، اداره می شد. اینجانب دارای مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی با ۱۴ سال سابقه ی خدمت که ۱۲ سال آن سابقه ی مدیریتی است، می باشم. با توجه به اینکه اینجانب دوازده سال ازخدمتم را اکثراً در کلاس اول و دوم تدریس کرده ام . در اوایل سال تحصیلی متوجه شدم که یکی از دانش آموزان نسبت به دیگر دانش آموزان دارای خطی نا زیبا و نا متناسب می باشد. با بررسی و نظارت بیشتر و تکالیف انجام شده در کلاس و اظهارات مادر شان به فکر پژوهش برای رفع  مشکل نا رسا نویسی و بد خطی وی برآمدم.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • واژه های کلیدی
  • مقدمه
  • توصیف وضعیت موجود
  • ادبیات و پیشینه ی تحقیق
  • پس از اجرای راهکارهای فوق نتایج ذیل بدست آمده است
  • آموزش درست نویسی
  • گردآوری اطلاعات
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • ارائه ی راهکار های علمی برای برطرف کردن مشکل بدخطی دانش آموز
  • اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
  • گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
  • ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
  • پیشنهادات
  • منابع

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۰

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *