no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی تحول ایجاد کردم


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی تحول ایجاد کردم
doc
بهمن ۳, ۱۳۹۵
19 کیلوبایت
17 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی تحول ایجاد کردم


اقدام پژوهی چگونه در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی تحول ایجاد کردم

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


Action research

اقدام پژوهی چگونه در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی تحول ایجاد کردم

توضیحی مختصر :

چکیده :
ضعف و کم کاری که دانش آموزان در ساعت انشا و نگارش از خود نشان می دادند مرا بر آن داشت که این مسئله را به صورت موشکافانه ای، مورد کنکاش و بررسی قرار دهم و این کلاس ها را از یک نواختی خارج سازم.
همین امر باعث شده دست به تحقیق و تنحص دامنه داری بزنم به همین خاطر برای شروع به صاحبان اصلی این درس که همان فراگیران می باشند، رجوع نمودم که با جوابهای خود کلید خیلی از سوالهای من شدند، سعی کردم که از نظرات دیگر همکارانم نیز بهره بگیرم. که با مساعدت مدیر آموزشگاه مقدور شد.
همچنین طرح خود را در انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه و در گروههای آموزشی منطقه نیز مطرح نمودم. که در آن جا چندتن از همکاران همراه و هم گام من شدند و قبول نمودند که مرا یاری دهند تا شیوه های مختلف تدریس انشا را به اجرا در آوردیم.
نتایج حاصله بسیار مطلوب و حتی در برخی موارد فراتر از انتظار من بود و بعد از اجرا تاثیر شگرفی در کلاس های انشا به جا گذاشت.
مقدمه : توصیف وضعیت موجود
در تمام مدتی که درس انشا و نگارش را تدریس می کردم همیشه بی توجهی و بی علاقگی خاصی که دانش آموزان نسبت به این درس داشتند ذهن مرا به خود مشغول کرده بود تا علت این امر را بیابم معمولا در ساعات انشا ابتدا موضوع انشایی را به بچه ها می دادم و زمانی که آنها دست به کار نوشتن درباره ی موضوع جدید می شدند به دلیل کمبود وقت عده ای از دانش آموزان را برای خواندن انشایی قبلی خود انتخاب می نمودم و انشای بقیه ی دانش آموزان را خودم می خواندم و نمره می دادم.با خود هر چه فکر می کردم و سنگین و سبک می نمودم این وضعیت را زیاد مطلوب خود و دانش آموزان نمی دیدم و زیاد از این شیوه نه خودم و نه دانش آموزان لذت نمی بردم . حتی گاهی اتفاق می افتاد که همکاران دیگر تقاضا می کردند که زنگ انشارا به آنها اختصاص دهم! تصمیم گرفتم ؛ این موضوع را باصاحبان اصلی کلاس انشا و نگارش که همان دانش آموزان هستند در میان بگذارم. یک روز که وارد کلاس شدم بعد از احوال پرسی و مراسم آغازین کلاس از بچه ها خواستم که دفترهای انشای خود را درنیاورند و به جای آن بیایند و به این پرسش ها پاسخ دهند که:
چرا بیشتر دانش آموزان علاقه چندانی نسبت به درس انشا و نگارش ندارند؟
از آنها خواهش کردم که به دقت به این سوال بیندیشند و پاسخ دهند.
آنها با اشتیاق به صحبتهای من گوش کردند و بعد به دنبال جواب این سوال در ذهن خود سیر کردند و همهمه ی عجیبی درکلاس به وجود آمد . دانش آموزان با شوق خاص کودکی می خواستند در این بحث شرکت کنند . چکیده ی نظرات آنها در ذیل می آید:
۱- از دوره ی ابتدایی تاکنون خیلی از معلمان به درس انشا اهمیت زیادی نمی داند.
۲- درس انشا خواندن ندارد و آخر سر هم نمره می گیریم.
۳- نوشتن انشا که فایده ای ندارد و به درد نمی خورد.
۴- خیلی از معلمها به این درس اهمیت نمی دهند و آن را خوب تدریس نمی کنند.
و خیلی مطالب دیگر که اکثر آنها را یاداشت کردم و به دانش آموزان قول دادم که با کمک آنها راه حل مفید و مناسبی برای این درس پیدا کنم.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • مقدمه : توصیف وضعیت موجود
  • گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
  • بعد از این جلسه
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات
  • خلاصه یافته های اولیه
  • چند نکته درباره ی نگارش
  • اصول و مبانی انشاء
  • انواع انشاء
  • معیارهای ارزشیابی
  • راه های پیشنهادی برای انشاء نویسی
  • چگونگی اجرای راه جدید
  • گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
  • نتایج کار به شرح ذیل است
  • تجدید نظر در روش های انجام گرفته و اعتبار بخشی به آن
  • نتایج
  • نتیجه گیری
  • فهرست منابع

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۱۷

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *