no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز س.م را برطرف کنم


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز س.م را برطرف کنم
doc
بهمن ۵, ۱۳۹۵
34 کیلوبایت
30 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز س.م را برطرف کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز س.م را برطرف کنم

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


Action research

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموز س.م را برطرف کنم

توضیحی مختصر :

چکیده :
این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی و رفتاری دانش آموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی در کلاس درس و حیاط مدرسه و…. ، مسخره کردن دیگران، اذیت کردن دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بدست آمده سوالات زیر برای رفع مشکل دانش آموز در ذهن من ایجاد گردید :

۱ – آیا بیماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟

۲ – آ یا بیماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟

۳ – آیا تربیت غلط ، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟

۴ – آیا به خاطر روابط غلط با ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟

۵ – آیا دچار کمبود محبت شده است؟

۶ – آیا با رفتارهای خویش می خواهد د یگران را به خود متوجه سازد؟

۷ – چه راه حل هایی برای مشکل وجود دارد؟

روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمایم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد. برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین (س.م) خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت و مهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است. برای کاهش ضعف تحصیلی ، از بین بردن مشکلات عاطفی توسط والدین و معلم مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شکوفایی اعتماد به نفس کودک ، توجه لازم به کودک ، تغییر نگرش کودک نسبت به خود از جمله عواملی هستند که می توانند ضعف تحصیلی دانش آموز را کاهش دهند.
ارائه راهکارها:

۱- محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان ، موجب کاهش اختلالات رفتاری می شود.

۲- توجه به موقع، محبت ، تقویت نکات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و دیگران می شود.

۳- ایجاد انگیزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود و معلم و دیگران موجب بهبود وضعیت تحصیلی و رفتاری  فرد می شود.

۴- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد .

۵- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران و روان شناسان و مشاوران تحصیلی استفاده گردد .به طور کلی می توان نتیجه گرفت که می توان با تدابیر علمی و موثر بسیاری از مشکلات رفتاری دانش آموزان راحل نمود.
کلید واژگان: اقدام پژوهی – مشکلات رفتاری – دانش آموزان.
مقدمه :
می دانیم که امروزه یکی ازشرایط لازم برای کسب موفقیت های تحصیلی داشتن روان سالم در فراگیران است. زیرا افرادی که سالم نباشند به عنوان بیمار محسوب می شوند و این افراد درحوزه های مختلف زندگی و ازجمله تحصیلی عملکرد مطلوب ندارند و یکی از مشکلات که مستقیما بر عملکرد تحصیلی افراد تاثیر گذاشته  است ( مشکلات اخلاقی ) می باشد داشتن چنین مشکلی به عوامل مختلفی بستگی دارد اما چگونگی شکل گیری این مشکل در افراد مختلف یکسان نمی باشد یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل ، اختلالات رفتاری می باشد . معلمان در برابر اختلالات رفتاری ، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند . برخی از معلمان آنان را به شدت سرکوب می کنند . بعضی از معلمان ، در مقابل آنان کوتاه می آیند ؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند . امّا واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید ؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد . بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد در این پژوهش اینجانب با توجه به اهمیت مساله قصد دارد در خصوص مشکل اخلاقی دانش آموز س.م در مدرسه مطالعه خود را از طریق اقدام پژوهی با ارائه راحل به حل مشکل دانش آموز کمک نماید.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • کلید واژگان
  • مقدمه
  • توصیف وضعیت موجود و بیان مسئله
  • اهداف پژوهش
  • اهداف جزئی
  • گردآوری اطلاعات شواهد (۱)
  • جدول حل تناقضات
  • تجزیه و تحلیل و تفسیرها
  • انتخاب راه جدید به صورت موقت
  • آموزش درمانی
  • روشهای درمان حسادت
  • تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده و مدرسه
  • درمان پرخاشگری
  • قوانین یادگیری
  • قانون اثر و نتیجه
  • تشویق و تنبیه
  • گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
  • مدل جدول تناقضات
  • ارزیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار
  • ارائه راه کارها
  • منابع

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۳۰

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *