no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟
doc
اسفند ۲۸, ۱۳۹۵
81 کیلوبایت
47 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟

توضیحی مختصر :

چکیده :
یکی از عناصر اصلی در برنامه درسی و طراحی آموزشی موضوع روش های یاد دهی – یاد گیری است. اگر روش های تدریس و فعالیت های مکمل مورد استفاده، به خوبی انتخاب و اجرا شوند، بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا می‌کند. اما انتخاب روش های تدریس اغلب تحت الشعاع خواست و توانایی‌ های معلمین قرار می‌گیرد. بسیاری از معلمین متأسفانه آموزش را تکثیر دانش می دانند و به خلاقیت اهمیت نمی دهند و به دانش آموزی که محفوظاتش خوب باشد، توجه بیشتری می‌کنند و خود را تنها فرمانده کلاس می‌دانند اما در این میان معلمین آگاهی نیز هستند که فرا گیرندگان را افرادی صاحب فکر می‌دانند و برای بروز خلاقیت آموزش می‌دهند و از کلیه امکانات وابزارها برای آسان‌ ترکردن یادگیری کمک می‌گیرند. انگیزه یکی دیگر از عناصر اصلی در فرآیند یادگیری به شمار می رود. معلم به عنوان رکن آموزش می‌تواند برای ایجاد انگیزه از راهکارها و برنامه های متنوعی بهره ببرد و فراگیران خود را بسوی هدف های مطلوب آموزش رهنمون سازد.
امروزه به روش‌ های فعال تدریس که دستاوردهای مفیدی در یادگیری می باشند تاکید بیشتری می‌شود و کسی که در موقعیت تعلیم و آموزش قرار می گیرد باید به این نکته مهم توجه کند. بیش از این که گفتارهای او در مخاطب تاثیر داشته باشد، رفتارومنش او موثر است. درسیره پیامبر (ص) به چه عاملی مردم جذب می شدند؟ در قرآن آمده است:
اگر تو تند خوبودی مردم از اطراف تو پراکنده می شدند معلم باید جذاب باشد که یکی از عوامل جذابیت نرم خویی است یکی از نکاتی که معلمان باید توجه کنند ویژگی های شخصیتی است. انضباط و نظم عمومی باعث علاقه دانش آموزان به درس می شود. توجه به ویژگی های شخصیتی دانش آموز خیلی مهم است که باید به آن پی برد. ارتباط دادن مسایل آموزشی به زندگی دانش آموز از نکات قابل توجه درمسیر معلمی است این آموزش باید طوری صورت گیرد که او متوجه شود این تعالیم در زندگی او به کار می آید این باعث علاقه او به درس خواهد شد.
مقدمه :
توصیف وضعیت موجود
چگونگی انتخاب مسئله :
از بچه ها سوال کردم چرا کتاب حرفه را دوست ندارید. هیچ علاقه و حرکتی جهت پیشبرد اهداف این کتاب در شما نمی بینم تقریبا تمام آنها جزبه تعداد محدودی معتقد بودند با وجود ۱۲ نمره عملی چه نیازی است این کتاب را بخوانیم، اگر این کتاب هدفی داشت مطمئنا ۱۲ نمره آن را به کار عملی اختصاص نمی دادند. پس شما هم مانند دیگران یک فعالیت عملی به ما بدهید تادرست کنیم و ۱۲ نمره را بگیریم و خودتان را خسته نکنید. این نوع فکر در دانش آموزان و دانش آموز مورد نظر برایم بسیار ناراحت کننده بود این اندیشه ذهن مرا به خود مشغول کرد که چگونه می توانم انگیزه یادگیری را در وی به درس حرفه و فن افزایش دهم و دانش آموز ودانش آموزانی پرشور و نشاط داشته باشم و وضعیت کسالت بار موجود را بهبود بخشم و وی را به این باور برسانم که حرفه و فن جزیی از زندگی آنهاست و باید برای بهتر زیستن آن را آموخت.
به عنوان نخستین گام برای شناسایی علل بی توجهی به درس حرفه و فن این سوال را پرسیدم،
• علت عدم فعالیت شما در درس چیست ؟
• چرا که هیچ گونه تلاش وجدیتی در این زمینه از خود نشان نمی دهد؟
که بعد از صحبت متوجه شدم که بی حوصلگی و کسل بودن در کلاس یکی از عوامل عدم توجه و یادگیری می باشد. آنگاه به سراغ بعضی از همکاران رفتم و از آنها پرسیدم که چرا دانش آموزان در درس این گونه رفتار می کنند. برخی دلایل آن ها چنین بود:
• والدین دانش آموزان به حرفه و فن اهمیت کمتری می دهند
• روش آموزش مطلوب نیست
• مطالب کتاب جذابیت ندارد
خودم نیز با توجه به تجربه کاری و مطالعاتی که داشتم ، علل مشکلات را در عوامل زیر یافتم
۱٫ رشته تحصیلی بعضی از معلمان این درس نا مرتبط است و این درس را به عنوان تکمیل کسری ساعات تدریس پذیرفته اند.
۲٫ کادر اداری اهمیت لازم را برای این درس قابل نیستند.
۳٫ نبودن امکانات کارگاهی کافی جهت ایجاد انگیزه بیشتر در یادگیری البته ضعف روش های تدریس تنها عاملی بود که به خودم مربوط می شد و می توانستم در تغییر، اصلاح و ارزیابی آن اقدام کنم.
برای اجرای روش جدید در اغاز کار می بایست یک مفهوم مشخص انتخاب و میزان یادگیری دانش آموزان در روش معمول با روش جدید مقایسه می شد.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • مقدمه
  • توصیف وضعیت موجود
  • بیوگرافی
  • چگونگی انتخاب مسئله
  • اهمیت وضرورت مسئله
  • پرسش های پژوهش
  • تعاریف مفاهیم کلیدی
  • تعریف یادگیری
  • درس
  • کلاس درس
  • معنی لغوی حرفه و فن
  • انگیزه ی تحصیلی
  • نقش انگیزش در یادگیری
  • مفهوم یادگیری
  • تعریف یادگیری
  • انواع یادگیری
  • عوامل مؤثر بر یادگیری
  • انواع بازده‌ های یادگیری
  • روش و چگونگی تحول در روشهای تدریس
  • مدلها و روشهای تحول در روشهای تدریس
  • تفاوتهای فردی دانش آموزان
  • عوامل یادگیری دانش آموزان
  • راهنمایی
  • خصوصیات عاطفی دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی
  • ضرورت و اهمیت آموزش حرفه و فن در مدارس
  • شواهد یک
  • مصاحبه با خود دانش آموز
  • نظر همکاران
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد یک
  • چگونگی اجرای راه حل
  • گرداوری شواهد ۲
  • منابع

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۴۷

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *