no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟
doc
بهمن ۸, ۱۳۹۵
39 کیلوبایت
35 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


Action research

اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت، وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟

توضیحی مختصر :

چکیده :
هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است . روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است .
. در این اقدام پژوهی تکنیک های خلاقیت  ( از جمله یورش فکری، تکنیک دلفی، تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) ، را با روش های تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره، روش تدریس فراگیری مشترک، روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ، تلفیق کرده و نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد. بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا، توسط دانش آموزان علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .
مقدمه :
درس ادبیات فارسی یکی از مهم ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن ها می باشد . این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن هاست، از محبوبیت کمی برخوردار است.
تدریس واقعی، آموزش نحوه یادگیری است تا دانش آموزان مطالب درس را بهتر جذب، ضبط، هضم و پالایش دهند. اگر معلم چیزی را تدریس کند و تغییری رخ ندهد، یادگیری اتفاق نیفتاده است . تعلیم دادن نه تنها یک شایستگی است بلکه یک مهارت است . از این رو تعلیم دهنده باید در کار خود مجرب و متخصص باشد . معلمی هنرمند است که این شایستگی و مهرت را به نمایش می گذارد.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • مقدمه
  • بررسی وضع موجود
  • بیان مسئله
  • جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱)
  • پیشینه تحقیق
  • تدریس
  • مفهوم خلاقیت
  • فرآیند خلاقیت
  • آموزش پرورش و خلاقیت
  • دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان
  • تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱
  • تقاضا ها
  • پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم
  • انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی)
  • اجرای روش پیشنهادی و نظارت بر آن
  • برخوردهای علمی با شیوه های رفتاری دانش آموزان
  • شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند
  • شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند
  • شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند
  • شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند
  • مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس
  • گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)
  • نتیجه گیری
  • منابع

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۳۵

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *