no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه توانستم به دانش آموزم پروانه در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه توانستم به دانش آموزم پروانه در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم
doc
بهمن ۱۶, ۱۳۹۵
23 کیلوبایت
16 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه توانستم به دانش آموزم پروانه در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم


اقدام پژوهی چگونه توانستم به دانش آموزم پروانه در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


اقدام پژوهی چگونه توانستم به دانش آموزم پروانه در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم

اقدام پژوهی چگونه توانستم به دانش آموزم پروانه در زمینه یادگیری درس تاریخ کمک کنم

توضیحی مختصر :

چکیده :
با توجه به مشکلات بسیار زیاد در مدارس روستا که ناشی از عدم امکانات و سازماندهی مناسب نیروها و بسیاری دلایل دیگر میباشد و از آنجا که فقر فرهنگی و اقتصادی در روستا بسیار زیاد است بر آن شدم تا مشکل دانش آموزم  (پروانه ) را که همانند فرزندم او را دوست داشتم حل نمایم و نتوانستم نگاه معصومانه اش که درخواست کمک از من بود را نادیده بگیرم و از کنار مشکل او بگذرم. همچنین با توجه به اهمیت و جایگاه درس تاریخ در فرآیند تعلیم و تربیت به عنوان درسی انسان ساز و دادن بینش وسیع و دارای قدرت تحلیل مسائل جامعه ای را که در آن زندگی میکند و پرورش قوه ی تفکر و خلاقیت لذا خواستم پروانه در این زمینه عقب تر از دیگر دوستانش نباشد پس بر آن شدم تا از آموخته های علمی خود استفاده نمایم برای رسیدن پروانه به وضع مطلوب درسی.
کلید واژه ها : اختلال یادگیری – درس تاریخ
مقدمه :
اختلال یادگیری :
اصطلاح اختلال یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش آموزانی برخاسته‌ است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه می‌شوند و در عین حال در چهار چوب سنی کودکان استثنایی نمی‌ گنجند. ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی و قد و وزن‌ شان حاکی از بهنجار بودن آنان است. هوش آنها کمابیش عادی است، به خوبی صحبت می‌کنند، مانند سایر کودکان بازی و مثل همسالان خود با سایرین ارتباط بر قرار می‌کنند. درخانه نیز یاری‌ های لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنان واگذار می‌کنند به خوبی انجام می‌دهند. لیکن توانایی لازم برای به جریان اندازی اطلاعات برای بیان کردن و به ویژه نوشتن را ندارند. پس با توجه به مشخصات کلی این دانش‌ آموزان، می‌توان آن‌ ها را در گروه جدیدی به نام دانش آموزان اختلال یادگیری قرار داد و گفت این دانش آموزان در یک یا چند فرآیند روانی که به درک کردن با استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می‌شود، اختلال دارند که این اختلال می‌تواند به شکل عدم توانایی کامل در گوش کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر شود.
ناتوانی‌ های یادگیری با اصطلاح‌ هایی چون خواندن جبرانی یا دیرآموزی مترادف نیست. این تعریف به طور ویژه از کودکان و نوجوانانی یاد می‌کند که به شدت دچار ناتوانی‌ های یادگیری بخصوصی هستند. دانش آموزان مبتلا به این مشکل نیازمند آموزش ویژه‌ ای هستند که بنا بر نظر آموزگار باید با تمرینهای مخصوص، غیر معمول و با کیفیتی غیر عادی سر و کار داشته باشند این امر جدا از شیوه‌ های آموزشی و منظمی است که اکثر کودکان از آن استفاده می‌کنند. وظیفه کارشناسان در این زمینه این است که عهده دار جبران ناتوانی یادگیری به خصوص کودک به صورت آموزش انفرادی یا گروههای کوچک باشند.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • کلید واژه ها
  • مقدمه
  • اختلال یادگیری
  • انواع ناتوانی های یادگیری
  • چه عواملی باعث بروز اختلالات یادگیری هستند ؟
  • عوامل محیطی
  • عوامل روانی
  • عوامل فیزیولوژیکی
  • تاخیر رشد
  • درس تاریخ
  • توصیف وضع موجود
  • گردآوری اطلاعات شواهد (۱)
  • اجرای راه حل
  • گردآوری اطلاعات شواهد (۲)
  • نتیجه گیری و تاثیر اقدام
  • پیشنهادات
  • موانع و محدودیتهای من در راه این پژوهش
  • منابع

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۱۶

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *