no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه با دانش آموزانم انگیزه تلاش را در کلاس ریاضی پیدا کردیم ؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه با دانش آموزانم انگیزه تلاش را در کلاس ریاضی پیدا کردیم ؟
doc
فروردین ۲۶, ۱۳۹۶
70 کیلوبایت
39 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه با دانش آموزانم انگیزه تلاش را در کلاس ریاضی پیدا کردیم ؟


اقدام پژوهی چگونه با دانش آموزانم انگیزه تلاش را در کلاس ریاضی پیدا کردیم ؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


اقدام پژوهی چگونه با دانش آموزانم انگیزه تلاش را در کلاس ریاضی پیدا کردیم ؟

اقدام پژوهی چگونه با دانش آموزانم انگیزه تلاش را در کلاس ریاضی پیدا کردیم ؟

Action research how motivated students struggling in math class we find

توضیحی مختصر :

توصیف وضع موجود :
در سال تحصیلی ۸۷-۸۶  پست بندی آموزش راهنمائی ناحیه ۴ شیـراز به صورت عمومی برگزار گردید. به همین دلیل شانس انتخاب مدرسه ای را داشتم که کمی مسیر رفت و آمدش برایم راحت تر باشد. با این امید ابلاغ ۱۲ ساعت تدریس ریاضی مدرسه «راهنمائی دخترانه رضوی ۱» را از مسئـول آموزش، دریافت کردم.
روز بعد جهت تحـویل ابلاغ به مدرسه رفتم. مدرسه ای نو ساز با کلاس هائی بزرگ و روشن تمام کلاس های مجاور دفتر آموزشگاه، به جای نیمکت، صندلی داشتند و این خیلی باعث خرسندی من بود. طی گفتگوئی با مدیر آموزشگاه، آمادگی خود برای تدریس در پایه سوم را اعلام کردم؛ اما ایشـان پایه دوم را برای تدریس من در نظر گرفته بودند.
در روز اول مدرسه، طی سه زنگ، در هر سه کلاس دوم حضور پیدا کردم. در هر کلاس، طبق روال، بعد از سلام و احوال پرسی ، معارفه و حضور و غیاب معمول، با صحبت از سر فصل های کتاب درسی، موضوعاتی که در کتاب ریاضی دوم راهنمائی یاد می گیریم را، برای بچه ها تشریح کردم و آنها را با پیش نیاز های این مباحث و نـیز با کاربرد آنها در سـال های بعد آشنا نمودم. در خلال صحبت، از انضبـاط کلاس و چگونگی تلاش آنهـا برای کسب نمره مستـمر و موفقیت بیشترشان در سال تحصیلی نیز، نکاتی را یاد آور شدم. اما، آنچه در هر سه کلاس به طور آزار دهنده ای، غیر قابل انکار بود ؛ بی میلی دانش آموزان از حضـور در کلاس بود. بی حوصلگی بچه ها ، رشته کلام را از من می ربود؛ نگاه های مکرر آنها به ساعت های مچی شان، خمیازه کشیدن های پی در پی اکثرشان و … همه گویای آن بود که حضور مرا در کلاس نمی خواهند. برخی اصلاً مرا به «هیچ» هم نمی دیدند.
در طول سال های خدمتم ، این اولین باری بود که روز اول سال تحصیلی را چنین به پایان می بردم. ذهنم مشغول بود!؟ چرا کلاس هائی که در آن حضور پیـدا کرده ام تا این حـد بی روح و مخمور بودند؟ آیا «حضـورمن» مورد یک اعتـراض جمعی قرار گرفته بودم؟ شـاید دانش آموزان از تعویض معلم سال قبل خود ناراضی هستند؟ روز دومی بود که بـاید خـود را برای رفتـن به کلاس های دوم آمـاده می کردم. طبـق برنامه کاریم، معمولاً ۲ تا ۳ جلسه اول سـال را به مـرور و تکرار مطالـب پایه و پیش نیـاز کلی در ریـاضی دوره راهنمـائی می پردازم تا ضمن یاد آوری این مطالب، زمینه ای برای آشنائی بیشتر با دانش آموزان ( پی بردن مقدماتی به تفاوت های فردی ) پیدا کنم؛ و همچنین، معیـاری برای طراحی سـوالات آزمـون تعییـن سطـح علـمی کلاس جهـت گروه بندی دانش آمـوزان و چگونگی ارائه درس، داشته باشم. بـا این انگیزه جلسه دوم را هم به پایان بردم . نتیجه تاسف بار تر از جلسه اول بود. هیچ ارتباط موفقی بین من و کلاس وجود نداشت.
جلسه سوم ، دیرآمدن سه تا از دانش آموزان، این فرصت را به من داد تا ضمن بررسی مجدد قوانین انضباطی کلاسم، از دبیر ریاضی سال اولشـان پرس و جوئی دوستانه کنم. شیوه کلاس داری او، نحوه برخورد وی با درس ریاضی و کلاس ریاضی، و سوالاتی از این دست. در تمام مدت گفت و گو مراقب بودم رونـد کلاس و سوالات شک بر انگیز یا حمل بر یافتـن متهم تلقی نشود. نکته جالب توجه این بود که بر خلاف تصـور من هیچ کس جهت گیری مثبت یا حتی منفی در رابطه با دبیر سال قبل نداشت. پس …. چرا «کلاس» به من اجازه برقراری ارتباط را نمی دهد؟ … در ساعات پایانی جلسه سوم به دانش آموزان اطلاع دادم که جلسه بعـد آزمون تعیین سطح می گیرم. به جز دو، سه نفر هیچ کس عکس العملی نشان نداد؛ حتی از من نپرسیدند مواد امتحان چیست؟ تعیین سطح برای چی؟ …
زنگ خورد؛ کلاس مرده ی من به خروش آمد.
واقعاً کلاس ریاضی برای بچه ها جدی نبود. چرا ؟چرا؟ … باید پاسخ این سوال را هرچه سریعتر پیدا می کردم. درست است که بچه ها ریاضی یا شـاید مـرا در کلاس جـدی نمی گرفتند اما من باید یک سال خوب تحصیلی را با آنها به پایان می بردم.

فهرست مطالب :

  • توصیف وضع موجود
  • جمع آوری شواهد ۱
  • شناسائی مشکل و علل آن
  • راه حل های پیشنهادی
  • اجرای راه حل های پیشنهادی
  • گردآوری شواهد ۲
  • نتایج بدست آمده از این آزمون به شرح زیر است :
  • نتایج امتحان پایانی به شرح زیر است :
  • تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده (ارزیابی )
  • اعتبار یابی در آمار بدست آمده
  • در بررسی تعداد تجدیدی ها به تفکیک کلاس و آزمون داریم :
  • اعتبار یابی با بررسی روند عملکردی دانش آموزان
  • نتیجه گیری
  • منابع و مآخذ

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۳۹

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *