no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم ؟


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم ؟
doc
فروردین ۲۷, ۱۳۹۶
34 کیلوبایت
27 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم ؟


اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم ؟

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم ؟

اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموز پایه اول متوسطه را در ساعت فیزیک کاهش دادم ؟

Action research how anxious the Junior High School student in physics decreased my hours

توضیحی مختصر :

چکیده:
پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس ، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد محمد دانش آموز پایه اول متوسطه است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس فیزیک است که پس از برخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.
مقدمه:
اختلالات رفتاری و عاطفی دانش آموزان از مواردی است که در سال های اخیر، مورد توجه خاص دبیرین و اولیاء تعلیم و تربیت قرار گرفته است، توجه ویژه به این مشکلات رفتاری و عاطفی از این جهت مهم است که توجه نکردن به آن و گسترش یافتن این مشکلات در کلاس های درسی مانعی در جهت رسیدن به اهداف آموزشی و تربیتی در مدرسه و کلاس است.
ضمن این که موجب می شود دبیران در کلاس درسی دچار مشکل شوند و باعث افت در عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیز شود. اضطراب به عنوان یک مسأله شایع، حداقل به طور خفیف در اغلب دانش آموزان و نوجوانان به چشم می خورد.
بروز آن در مرحله حاد و شدید همراه با علایم و نشانه هایی چون دلهره، بی قراری، بی خوابی، عصبانیت، تشویش و نگرانی و گوش به زنگ بودن، اشکال در تمرکز حواس، احساس خستگی، تپش قلب و تنگی نفس، تغییر رنگ چهره و اندام ها، استرس، اختلال در فشار خون، تعریق سرد و گرم اندام، خیال پردازی، کابوس در خواب و بیداری و … است.
علل بروز آن نیز معمولاً کاهش مناسبات و ارتباطات عاطفی و عدم احساس امنیت، شرایط ناگوار زندگی ماشینی و عدم ایجاد ارتباط همگن با آن ، بروز مسائل ،  اختلافات و مشکلات خانوادگی ، نگرانی از آینده شغلی و تحصیلی ، فقدان اعضای خانواده ، کم توجهی به مسائل دینی و معنوی. عدم آمادگی در مواجه با خطر احتمالی از قبیل بیماری ، فوت ،‌ حادثه ناگوار جنگ و سیل و زلزله ، برای خویش و نزدیکان ، نحوه کسب آموزش های تربیتی غلط در چگونگی برخورد با اضطراب است.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • کلید واژه
  • مقدمه
  • توصیف وضیعت و بیان مساله
  • تعریف کلید واژه ها
  • اضطراب چیست ؟
  • نگرانی چیست ؟
  • جمع آوری اطلاعات  شواهد ۱
  • مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس
  • مصاحبه با دوستان
  • مصاحبه با دیگر دبیران محمد
  • مصاحبه با والدین محمد
  • مصاحبه با خود محمد
  • مطالعات تحقیقات گذشته
  • اضطراب فیزیک چیست ؟
  • اضطراب فیزیک واکنش احساس آگاهانه به یک یا چند مورد زیر است
  • چگونه اضطراب فیزیک دانش آموزان افزایش می یابد ؟
  • تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها
  • الف) عوامل محیطی
  • ۱- فشارهای والدین
  • ۲- شیوه آموزش دبیر
  • ۳- محتوی کتاب های فیزیک
  • ۴- تجارب منفی
  • ب) شیوه های اشتباه آموزش فیزیک
  • ۱) تأکید بر سرعت در پاسخ گویی
  • پ) عوامل فردی
  • ۱) کاهش اعتماد به نفس
  • ۲) احساس ضعف و کمبود
  • یافته های علمی
  • نشانه های استرس
  • نظریه های روانکاوی
  • نظریه های رفتاری
  • نظریه وجودی
  • انتخاب راه جدید موقتی
  • اجرای راه حل و نظارت بر آن
  • گردآوری اطلاعات ( شواهد ۲ )
  • ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
  • پیشنهادات
  • منابع

قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۲۷

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *