no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم
doc
دی ۳۰, ۱۳۹۵
33 کیلوبایت
17 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم


اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


Action research

اقدام پژوهی حل مشکل روخوانی دانش آموز پایه پنجم

توضیحی مختصر :

چکیده :
با توجه به اهمیت خواندن در این مقاله موارد ذیل ذکر شده است :
– اهداف خواندن
– راه کارهایی جهت بهتر خواندن
– راه حل ها و چگونگی اجرای راه حل ها
– چگونگی به دست آوردن اطلاعات در رابطه با مشکل دانش آموز
هدف های انجام این پژوهش :
– آشنایی بیشتر با روش ها و راه کارهایی جهت بهتر خواندن .
– پی بردن به نقش خواندن در پیشرفت دروس دیگر.
_ کمک به دانش آموزی که مشکل خواندن دارد و این مشکل باعث افت تحصیلی او شده است.
_ مطالعه و تحقیق بیشتر جهت بهتر شدن امر یاد دهی و یادگیری . در این پژوهش سعی شده با استفاده از نظر همکاران و کمک مادر و کمک دانش آموزان دیگر در کارهای تیمی تا حدودی مشکل دانش آموز پایه ی پنجم که در روخوانی ضعف شدیدی داشته و این ضعف روی دروس دیگر او نیز تأثیر داشته بررسی شود و تا حدودی هم مؤثر بوده است .

مقدمه:
اقرأ باسم ربک الذی خلق بخوان به نام پروردگاری که تو را خلق کرده است.
خواندن از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است. فرد می تواند نتیجه ی تحقیقات و مطالعات دیگران را که مدتها به درازا کشیده است، را ازطریق خواندن در مدت زمان کوتاهی فرا گیرد.
خوب خواندن از عوامل مهم پیشرفت و سرگرمی ولذت بردن و رفع خستگی است. امروز باید به کودکان خود خواندن را بیاموزیم تا فردا بتوانند بخوانند و یاد بگیرند. نکته ی مهم در امر خواندن توجه و تأکید بر امر فهمیدن می باشد نه صرفاً که به صورت عادت در آمده است .
یکی از علل ضعف دانش آموزان در دروس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئله های ریاضی و نفهمیدن آنها مربوط به ناتوانی آنها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب می باشد .
اغلب مشاهده می شود دانش آموزی مطلبی را می خواند یا اولیای او عقیده دارند مرتب درس می خواند اما نمی فهمد یا دانش آموز دیگری با وجود این که تلاش می کند اما در املا نویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر می گردد به ضعف دانش آموز در روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه .
یک معلم آگاه و علاقه مند به شغل معلّمی باید ابتدا روشهای مطالعه و روان خوانی را به دانش آموزان خود بیاموزد و سپس در پی برطرف کردن اشکالات در دروس دیگر باشد و این مقدور نمی باشد مگر این که خود معلم از روشهای مختلف مطالعه و روان خوانی اطلاع کافی داشته باشد.

فهرست مطالب :

  • چکیده
  • هدف های انجام این پژوهش
  • مقدمه
  • هدفهای آموزش خواندن در دبستان
  • فرضیه های پژوهش
  • بیان مسئله و توصیف وضعیت موجود
  • گرد آوری شواهد اول (گرد آوری اطلاعات)
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • خلاصه یافته ها
  • چگونگی اجرای راه حل ها
  • راه های انتخابی
  • گردآوری شواهد دوم
  • تجدید نظر در روش های انجام گرفته و اعتبار بخشی
  • نتایج
  • نتیجه گیری
  • منابع و ماخذ

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۱۷

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *