no-img
استار پروژه

اقدام پژوهی بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و راهکارهای بر طرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش علمی


استار پروژه
اطلاعیه های نویسنده سایت

ادامه مطلب

DOC
اقدام پژوهی بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و راهکارهای بر طرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش علمی
doc
دی ۳۰, ۱۳۹۵
63 کیلوبایت
34 صفحه (word)
۳,۰۰۰ تومان
۳,۰۰۰ تومان – خرید

اقدام پژوهی بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و راهکارهای بر طرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش علمی


اقدام پژوهی بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و راهکارهای بر طرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش علمی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


Action research

اقدام پژوهی بررسی مشکلات رفتاری و اخلاقی دانش آموزان و راهکارهای بر طرف نمودن آنها در قالب یک پژوهش علمی

توضیحی مختصر :

چکیده :
در دوران خدمتم با دانش آموزی مواجه شدم که دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران، اذیت دادن به دیگر دانش آموزان،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود.
برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماییم. در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتخاب نمودیم.
برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.
برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین رزیتا خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض نشود و با فرزندان خود با ملایمت و مهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای  اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای  ویژگی های مثبت است .
برای کاهش ضعف تحصیلی، از بین بردن مشکلات عاطفی توسط والدین و معلم مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شکوفایی اعتماد به نفس کودک ، توجه لازم به کودک ، تغییر نگرش کودک نسبت به خود از جمله عواملی هستند که می توانند ضعف تحصیلی دانش آموز را کاهش دهند. به نظر می رسد سردرد رزیتا با رفع مشکلات عاطفی و درسی کودک رفع خواهد شد.
ارائه راهکارها
۱- محبت به موقع و متناسب به فرزندان و دانش آموزان ، موجب کاهش اختلالات رفتاری می شود.
۲- توجه به موقع، محبت ، تقویت نکات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و دیگران می شود.
۳- ایجاد انگیزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود و معلم و دیگران موجب بهبود وضعیت تحصیلی و رفتاری فرد می شود.
۴- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد .
۵- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران استفاده گردد .
۶- بهتر است برای رفع مشکل ،  نظریه های علمی و تحقیقات گذشته مورد توجه قرار گیرد . تا دارای اعتبار می باشد.
مقدمه :
اختلالات رفتاری دانش آموزان ، یکی از مسائلی است که معمولاً معلمان با آن مواجه هستند. یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل ، اختلالات رفتاری می باشد . معلمان در برابر اختلالات رفتاری ، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند. برخی از معلمان آنان را به شدت سرکوب می کنند. بعضی از معلمان ، در مقابل آنان کوتاه می آیند ؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند. اما  واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد .
به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید ؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس  آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد. بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد.
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله:

معمولاً برای آشنایی بیشتر با وضعیت درسی و اخلاقی دانش آموزان پرونده های آنان را در آغاز سال تحصیلی مورد مطالعه قرار می دهم. همچنین در مورد خصوصیات اخلاقی و درسی دانش آموزان از معلم سال قبل سوالاتی را مطرح می نمایم تا اطلاعات لازم در مورد دانش آموزان را بدست بیاوریم . و در دفتر جدا گانه ای می نوسیم تا برنامه ریزی لازم را به عمل بیاوریم. وقتی معلم سال قبل نام رزیتا را دید به من گفت: با رزیتا کاری نداشته باش؛ چون ایشان هم سردرد میگرنی دارد و هم دانش آموز شلوغی است. و به او مارکهای متعددی زد.
وقتی برای اولین بار به کلاس رفتم از فرا گیران خواستم خود شان را معرفی نمایند وقتی نوبت به رزیتا رسید ، دیدم دختری با پوست سیاه و با کلاه گوشه کلاس نشسته است . و با صدایی بلند اما غیر عادی خودش را معرفی کرد . اما وقتی دانش آموزی با صدای بلند خودش را معرفی می کرد، رزیتا از من می خواست که به او بگویم با صدای پایین خودش را معرفی نماید چون من حوصله سر و صدای آنها را ندارم. و اگر کسی حرف می زد رزیتا او را مسخره می کرد یا با او دعوا می کرد و می گفت صدای شما سر من را به درد می آورد.
برای اینکه بیشتر با او آشنا شوم رفتارهای او را زیر نظر گرفتم . علاوه از آن از معلمین سه سال قبل او و همچنین از مدیر و معاون مدرسه خواستم که در مورد رفتارهای رزیتا بیشتر به من توضیح بدهند. آنان نیز به رفتارهای نابهنجار او از جمله شلوغی غیر نرمال ، مسخره کردن دیگران، اذیت دادن به دیگر دانش آموزان ، بی حوصلگی، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن اشاره نمودند. برای  پی بردن به واقعیت مسئله ، مادر ایشان به آموزشگاه دعوت گردید. مادر رزیتا زنی کم سن و سال و بی خیال بود . و برای فرزندش چندان اهمیتی قائل نبود و با بی خیالی به رفتارهای رزیتا نگاه می کرد. به مادر رزیتا گفتم آیا برای درمان سردرد رزیتا او را به پزشک برده اند. ایشان جواب داد که فرزندش را چندین بار به پزشک برده اند ولی آنان نتوانستد اند او را معالجه نمایند. و ضمناً مادر رزیتا تذکر داد که وقتی هوا سرد است در زنگ سیاحت رزیتا به بیرون نرود وکلاهش را نیز از سرش بیرون نیاورد چون دچار سردرد می شود . از او پرسیدم رفتار و اخلاق رزیتا در خانه چطور است ؛ ایشان گفت : خانم او خیلی بد اخلاق است و همیشه برادر کوچکش را می زند؛ به حرف گوش نمی دهد ؛ خلاصه از دست او خسته شده ایم . از او خواستم که همکاری لازم را در مورد اصلاح رفتارهای دخترش با ما بکند ولی ایشان گفت : به من مربوط نیست . لطفاً من را دیگر به مدرسه دعوت نکنید. چون رفتارهای او اصلاح نمی شود . از دعوت من به مدرسه نیز ناراحت شده بود . بنابراین متوجه شدم که نمی توانم به کمک ایشان امیدوارم باشم.

فهرست مطالب :

  • چکیده اقدام پژوهی
  • ارائه راهکارها
  • گردآوری اطلاعات (شواهد ۱)
  • تجزیه و تحلیل و تفسیر ها
  • انتخاب راه جدید به صورت موقت
  • آموزش درمانی
  • روشهای درمان حسادت
  • تکنیکهای لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده
  • درمان پرخاشگری
  • قوانین یادگیری
  • اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
  • عوامل موثر بر پرخاشگری
  • انواع پرخاشگری
  • علل پرخاشگری
  • ارائه دلایل مشکل پرخاشگری
  • پرخاشگری و ورزش
  • گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲)
  • ارائه راهکار ها
  • منابع

 


قیمت فایل : ۳۰۰۰ تومان – فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۳۴

  • خریدار گرامی : برای دانلود فایل پیشنهاد می کنیم از مدیریت دانلود استفاده کنید. همینطور فایل در قالب فرمت zip میباشد و برای اجرا نیازمند نرم افزار WinRaR میباشد.
۳,۰۰۰ تومان – خرید


دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *